vko 49 | Torstai 8.12.2022.

Muumi-kestovaippa

Tänne yleiset kysymykset ja pohdinnat, jotka koskevat erityisesti näitä "perusvaippoja". Jos metsästät sopivaa vaippaa, kirjoita viestisi Vaippahehkuihin.

Muumi-kestovaippa

ViestiKirjoittaja Kippu » La Loka 19, 2013 10:26

Marketissa myytiin taannoin alennuksella Muumi-kestoja. Vaikka käyttäjäkokemukset niistä eivät ole kovin hyviä, ostin niitä muutaman kuitenkin. Ostin pelkkiä sisävaippoja, koska kuorivaippoja minulla oli jo valmiiksi. Tähän mennessä muutaman käyttökerran jälkeen muumikestojen käyttö on aiheuttanut katastrofeja. Vaipan sisäpinta on fleece-kangasta. Pissi ei imeydy fleeceen vaan valuu lahkeensuusta. Taskuun laittamani lisäimu ei auta, koska se pysyy kuivana. Miksi vaipan sisäpinta hylkii kosteutta? Pesin vaipat ennen käyttöä. Pesuaineina on pesupähkinät / ecover zero, jossa on saippuaa alle 5%. Pyykkiä kirkastamaan olen heittänyt sekaan valkaisuainetta (clean & natural laumdry oxygen beach).

Mikä siis vikana, osaako kukaan kertoa? Olenko pessyt vaipat väärin? Vai onko muumi-kestot todellakin niin huonoja, ettei ne toimi laisinkaan? :(

Meillä on kuukauden ikäinen tyttö ja olemme aloittelijoita kestoilussa.
Kippu
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

Re: Muumi-kestovaippa

ViestiKirjoittaja mörkö1 » Su Loka 20, 2013 08:37

Mä oon ymmärtännyt että imukyky paranee pesujen myötä, eli varmaan kannattaa pestä muutamaan kertaan vielä ennen käyttöä, niin fleese alkaisi imemään, ja katsoo etei oo huuhteluainetta eikä muutakaan mikä voisi tukkiä sitä fleeseä eli ilmeisesti se saippuahomma. :)

muoks. Niin ja ilmeisesti myöskään valkaisuaineita ei suositella kestovaippojen pesuun ollenkaan. :) Monet käyttää etikkaa huuhtelussa.
Itselläni ei ole kokemusta vaipoista, kun vielä odotetan vaipatettavaa syntyväksi. :D
Toivottavasti pesut nyt auttaisi, eikä pitäisi heitellä niitä pois. :)
mörkö1
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

Re: Muumi-kestovaippa

ViestiKirjoittaja murustin » Su Loka 20, 2013 12:36

Jos se fleece ei ime ollenkaan niin voi olla tukossakin. Peseminen-osiosta löytyy ohjeita tukkeutuneen fleecen aukaisuun. Toivottavasti alkaa toimimaan, että pääsette kunnolla kestoilun alkuun.
murustin
Taapero
Taapero

Paluu Sisä-, tasku-, kuori- ja aio-vaipat