vko 49 | Torstai 8.12.2022.

Paras All In One-vaippa?

Tänne yleiset kysymykset ja pohdinnat, jotka koskevat erityisesti näitä "perusvaippoja". Jos metsästät sopivaa vaippaa, kirjoita viestisi Vaippahehkuihin.

Paras All In One-vaippa?

ViestiKirjoittaja Karneoli » Ti Joulu 04, 2012 22:18

Moikka.

Nyt olisi kolmas lapsi tuloillaan ja haluaisin helppoa ja vaivatonta kestovaippailua.

Edellisen lapsen kanssa oli kaikenlaisia vaippa viritelmiä, mutta nyt haluaisin kuulla teidän mielipiteenne AIO vaipoista.

Itse olen lueskellut paljon noista hilivinksis merkkisistä ja että yksi koko menisi säätöjen puolesta lapsella pidempään. Kokemuksia?
Karneoli
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

Re: Paras All In One-vaippa?

ViestiKirjoittaja gladiator » To Joulu 06, 2012 22:08

Meillä on pyörähtänyt hiljattain useampikin aio, alla kommentteja niistä jos vaikka auttaisi sinua päätöksenteossa (kannattanee myös kurkata tuolta tietokantojen puolelta jos jotain tiettyä merkkiä mietit). En pysty yhtä sanomaan yksiselitteisesti parhaaksi. Ne jotka olen huonoksi kokenut (eli ei tarpeeksi imuja) olen useimmiten ostohetkellä jättänyt ostamatta. Meillä nyt tyttö 10kk 10kg ja vajaa 75 cm. Hilivinksiksistä en valitettavasti tiedä mitään.

* Bumgenius luomu-aio: toimii, istuvuudeltaan paras. Kuivuu huonosti. Ei tarvita lisäimuja vaikka tyttö pissaa paljon ja tarvittaessa niitäkin voi toki laittaa. Rupsahtaa ulkonäöllisesti tosi lyhyessä ajassa. Neppariversio pysynee paremmin kuosissa kuin tarraversio.

*Ipanat neppi-aio: toimii, pienehkön kokoinen, kerrankin tarpeeksi imuja aioksi.

*Pompy: istuu tosi hyvin, imumäärä sopiva, pienehkö koko ja kallis uutena (ja huono saatavuus käytettynä).

*Laurelin: perusvaippa, toimii!

*Itti Bittit: istuu tosi hyvin, jää pieneksi hoikallakin lapsella reilun kymmenen kilon jälkeen.
Osakestoilua esikoisen kanssa.
gladiator
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja Strawberry » Pe Joulu 07, 2012 14:16

Meillä on pojan melkein 1-v käytössä ollut monenlaisia AIO-vaippoja, suosikit on vaihdellu. Tällä hetkellä suosikit on Ipanat yhden koon Aio tarroilla, ja hahtuvahullun Helmi-AIO myös tarroilla (sekä yhden koon, että vielä paremmin istuu l-koko). Myös Totsbots Easyfit v2 yhden koon AIO on ollut hyvä käytännössä vastasyntyneestä, yövaipaksi kaipaa lisäimua mutta toimii siis yölläkin. Bumgeniuksen luomu-AIO ei enää ole suosikki kun ei imu eiitä yhtä pissaa pidemmälle, ja nepit ei just nyt ole parhaita kun poika ei haluis pysyä hetkeäkään aloillaan. Ei kyllä falskaa juuri koskaan, edes maitokakat ei tullu ulos ikinä. Ronja&Roope AIO on yöllä ehdoton. Nupsukan AIOt oli jossain välissä suosikkeja, mutta nyt kun on reidet hoikistuneet, eivät istu riittävän tiukasti. Myllymuksujen AIOt on mun makuun liian leveitä. Sampsukan yhden koon AIO on mukavan kapea haaroista, mutta imu ei riitä meillä kuin yhteen pissaan. Lisäimua toki saa helposti laitettua.

Kaikissa näissä Bumgeniusta lukuunottamattahan on se huono puoli, että imut pitää vähintään asetella vaippaan.
Strawberry
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja kolmenäippä » Pe Joulu 07, 2012 19:00

Meillä on suosittu kotimaisia AIO:ja ja suosikkejani ovat Onnikkaan helppovaipat sivunepillisenä. :hail: Vaikka otan imun pois pesun ajaksi, niin se on nopea taitella sisään uudestaan ja vaippa kuivuu kohtuuajassa. Vaipat säilyttävät hyvin arvonsa ja kumpparitkin ovat hyvät yhden lapsen käytön jälijiltä. M-koko on mennyt käsittämättömän kauan (tyttö nyt 2v). Onnikkaalta voi imuja tilata XL koossa ja näitä taitella vaikka pojalla etupainotteisesti (tai konttaavalla tytöllä) ja lapsen kasvaessa voi samaa imua käyttää, vaikka vaippa tulisi pieneksi. Sama imu käy myös muihin Onnikkaan vaippoihin. Onnikkaalla on uusi yhdenkoon AIO myös, mutta sitä en ole kokeillut.

Mies kyllä pukee muitakin AIO:ja, kuten Ipanoita, mutta itse en tykkää niitä täyttää, joten jää siksi käyttämättä... Vihreän Variksen AIO:sta tykkäsin, kun tyttö oli vielä tarravaippaiässä, sillä vuotosuoja toimi hyvin, nepillinen ei ole yhtä kiva. Hahtuvahullun perusmallistosta tykkään myös, mutta niissä imu on turhan lyhyt jo L-koossa, koska imun pituus on käsittääkseni sama eri koissa. Nalle vaipat olivat hyviä tarraiässä, samoin MannaMaan tarralliset vaipat, MannaAIO:ssa ei imukyky riittänyt, mutta taskuvaippa oli hyvän mallinen (joskin haarasta niin kapea, että sopivien imujen löytäminen oli haastavaa).

Meillä ei ole kokemusta Hilivinksis vaipoista, mutta jotenkin mulla on käsitys, että ne ovat haarasta aika leveät.Tällainen on toki pienellä vauvalla hyvä, mutta en en ole pitänyt sellaisista liikkuvalla lapsella, koska niistä jää reisiin helposti jälkiä... Käytössä näppärin AIO olisi mielestäni sellainen, jota ei tarvitse lainkaan tyhjentää ja täyttää. Tällaista täydellistä vaippaa en ole löytänyt, vaikka olen kokeillut näin toimivia Mannamaan tencelAIO:ta ja Itti Bittin AIO:ta (liian vähän imua).
Puutarhahörhö, joka kuopuksen myötä on löytänyt kestot.
kolmenäippä
Oppipoika
Oppipoika

Paluu Sisä-, tasku-, kuori- ja aio-vaipat