Heipähei, olipa kiva löytää tämmöinen ketju
Meillä on vähän reilun 2kk:n ikäinen neitokainen, jota pissatettu/kakatettu lähes vastasyntyneestä saakka. Jo raskausaikana mieheni perehtyi aiheseeen ja intosi siitä, että sitten kokeillaan tätä! Minä olin hyvin skeptinen ja ajattelin homman liian hankalaksi, enkä aluksi itse uskaltautunutkaan vvv:tä kokeilemaan. Olin kyllä ihmeissäni, kun ensimmäiset pisut ja kakat saatiin lavuaariin

Mulla vaikutti suuresti homman ongelmalliseksi kokemiseen pelokkuus vauvan käsittelyyn (esikoinen, eikä juuri muita vauvakokemuksia), ajattelin että miten niin pientä voi roikottaa lavuaarin yllä särkemättä sitä

Mutta kun käsittelytaidot karttuivat aloin minäkin innostua vvv:stä.
Meillä on ollut niitä menestyspäiviä, eli on saatu monta kuivaa vaippaa päivässä ja sitten taas niitä päiviä kun mikään ei suju, eli pisut ja kakat hoitopöydälle, omille vaatteille, lattialle.. Mutta on jatkettu sinnikkäästi ja homma on ollut varsin palkitsevaa! palkitsevaa on kun huomaa tytön itsensäkin olevan tyytyväinen kakin ja pisun tuloon muualle kuin vaippaan

Kestoilla mennään kuitenkin jatkuvasti. Kestoista mä angstailin ekaksi myös, mutta nyt en alkaisi kertseilemään, jo ihan vauvan ihonhoidon vuoksi (ja tietty ekologisuus + säästönäkökulma). Täytyy sanoa, että kestojen käyttö on myös mielekkäämpää tämän vvv:n ansiosta, kun enimmät kakat saadaan siepattua pois vaipoista. Mikä onkaan mukavampaa, kuin heittää pelkät pisuvaipat koneeseen, eikä tarvitse irrotella kakkaosastoa.
Ja tosiaankin kakat saamme enimmäkseen siepattua, pisut harvemmin (eli niitä pisuvaippoja kertyy kyllä päivän mittaan). Tässä yksi päivä puheltiin, että voitais kokeilla rennosti vaipatonta päivääkin. Jospa sitä siten oppis vielä paremmin tulkitsemaan niitä vauvan viestejäkin hätään liittyen. Nyt tuntuu monesti, että ainakin itse menen paljolti kellon mukaan tai sitten linjalla: heräämisen jälkeen, syötön jälkeen jne.
Mukavaa kun on muitakin "harrastajia" - kiva jakaa kokemuksia! hyvää syksyä kaikille