Kertsejä ei olla ostettu ikinä, enkä haluaisi ruveta niiden kanssa opettelemaan ihan vain reissua varten. Yövaipoiksi meinaan joka tapauksessa ottaa kestoja mukaan, niin ehkä me saatais kestoiltua sitten päivisinkin. Pohdiskelin nimittäin tuossa, että en mä sanois kellekään kertsien käyttäjälle, että hei opettele uusi vaipatussysteemi reissua varten kun se on niin paljon kätevämpi – mielummin mä varaudun siihen vaippapyykkiin kuin pesen kertsien falskattua lapsen vaatteita, omia vaatteita ja kantoliinaa (miten niin mulla on vähän negatiivinen kuva kertsien luotettavuudesta?

Kotona kestoillaan Pop-ineillä ja Itti Bitteillä, ja näihin pesumahdollisuuksiin varmaan Pop-inien kuoret ja kasa harsoja olis paras päiväsysteemi. Yöllä hampputasku ja hahtuvaimu Pop-inin kuoressa toimii ässävarmasti kotonakin, niin miksei sitten reissussa.

Vaippamääriä vielä pohdiskelen. Pop-inejä meillä on 9 tai 10, ja niistä varmaan kaikki pääsee mukaan. Yöimut vois todennäköisesti varata jokaiselle kolmelle yölle erikseen, niin ei tartte jännätä niiden kuivumista. Niitä hahtuvaimuja voi sit käyttää tarpeen tullen myös pitemmillä vaihtoväleillä päivällä. Jos kuudella vaipalla pärjäis per päivä ja lisäksi pissattais joka vaipatuksella, niin harsoja tarttis mukaan sen 10. Ehkä. Mulla ei siis ole laskelmaa siitä, että montako vaippaa meillä menee päivässä, kun niitä vaihtaa kohtuullisen tiuhaan tahtiin, mutta noin matemaattisesti ajateltuna reissussa keskimäärin 2 tunnin vaihtovälillä se kuusi vois olla aika lähellä totuutta. Ehkä mun pitää alkaa tarkkailla neidin vaippojen kulutusta.

Palaan asiaan reissun jälkeen, kun ollaan yhtä kokemusta viisaampia.