Meillä ollu tyttö hoidossa elokuun puolesta välistä asti ja ensin mulle sanottiin, kun kävin tutustumassa että hoidossa käytetään etukiinnitteistä kertakäyttövaippaa, mä olin et me käytetään kestoja ihan sen takia ettei iho kestä kertakäyttöisiä. hoitaja oli että tässä päiväkodissa ei saa käyttää kestoja johtajan määräyksesta. Siinä vaiheessa olin että ei voi olla totta.. jätin asian siihen ja lopussa kävin juttelemassa päiväkodin johtajan kanssa.
Johtajan mielestä kestot haisevat ja se oli peruste miksi ei saanut käyttää..
Jouduin perustelemaan tätä valintaa, kertomaan 2krt että hoitajien ei tarvi pestä vaippoja, kysyin siltä että viekö ne kertakäyttövaipat heti ulos kun ne kerta eivät haise?
Johtaja vetosi naapurikaupungin sääntöön että siellä ei saa viedä kestoja päiväkotiin, olin silleen että mitäh sitten, ei me siellä asuta..
kaikkien näiden perustelujen jälkeen sanoin että noh, jos kerta ei muu auta niin hommatkaa sitten niitä kertakäyttövaippoja meidän lapselle, me ei niitä aiota hommata..
Johtaja aiko selvittää että onko tällä kaupungilla yhteistä linjausta kestojen suhteen ja mikäli ei ollut niin sitten me saadaan käyttää niitä
Hoitajat ottivat asian hyvillä mielin vastaan ja ovat olleet positiivisella mielin koko ajan..
Juuri tänään käytiin yhden hoitajan kanssa keskustelu kun aion kysästä koko päiväkodin toiminnan johtajalta että josko tänne Äänekoskellekkin saataisiin yhteinen linjaus näiden suhteen, kun nämä toimii niin hyvin ja hoitajiltakin on tullut pelkkää hyvää palautetta..

ja tähän sähköpostiin ajattelin laittaa tuon liitteksi, kun vein sen hoitajille tulostettuna, niin sanoivat että tuo helpotti asiaa kummasti