Mä oon kanssa varmaan vähän elämäntapaintiaani ja me ollaan reissussa kanssa kestoiltu ja mukavasti on mennyt.

Ollaan lomailtu Kreikassa ja Maltalla. Ekalla reissulla poitsu oli 6 kk ja 1 kk iän jälkeen ei oltu kertistelty, joten mulla oli siihen muodostunut iso kynnys. Mietin, että mitä jos kertikset aiheuttaakin kauheen ihottuman ja pyllyn punoituksen ja se sitten tulehtuu helteessä

Kestot oli tuttuja ja turvallisia!
Ja nyrkkipyykillä tuli pestyä...viikon vielä pesi, mutta ei olis kyllä kauempaa jaksanu. Kannattaa siis ottaa etukäteen selvää pesuloista. Pul-taskut ja harsot olivat parhaita, koska kuivuvat nopeaan. Yöksi oli sisävaippoja (jotka ei tahtoneet kuivaa, sisätaskut olis parempia) ja villiksia. Mä aattelen, että vauvankin on mukavampi olla vähemmin hiostavissa kangasvaipoissa. Plus siellä voi näytellä söpöjä kuoseja

Ja potta kannattaa ottaa mukaan. Meillä toisella Maltan reissulla poika oli sen verran isompi, että potalla käytiin ahkerasti eikä vaippoja ees paljoa kulunut. Hotellihuoneessa voi olla ihan paljaspyllynä, äkkiä ne lammikot kuivaa.
Ja mainitsepa miehellesi sellainen fakta, että kestosta lapsen pissaamista on helppo tarkkailla, kertiksestä tätä ei aina pysty sanomaan. Nimittäin kuumassa pientä voi uhata helposti nestehukka ja paras tapa tarkkailla tätä on seurata, etta lapsi pissaa normaalisti.
Ja totta kai vauvalle saa oman kassin mukaan koneeseen. Täytyyhän sinne saada ottaa mahdolliset vauvanruuat tai korvikkeetkin.