vko 32 | Lauantai 13.8.2022.

kestot ja virtsatietulehdus

Kestovaippojen käyttö atoopikolla / allergisella ym. terveyteen liittyvät seikat

kestot ja virtsatietulehdus

ViestiKirjoittaja algernon » Ti Syys 18, 2012 15:59

Olen kuullut väitteen et kestot lisäisi virtsatietulehduksen riskiä? Onko tässä perää? :(
äiti, isä, osakestopeppu poika -08 ,pikku kakkonen -10 ,karvakuonot x 6 ja fisut
algernon
Oppipoika
Oppipoika

Re: kestot ja virtsatietulehdus

ViestiKirjoittaja amp » Ke Syys 19, 2012 09:32

Mun käsittääkseni ei, vti tulee pikkulapsilla yleensä kai siitä että ulostebakteereja pääsee virtsateihin, ja samalla tavalla se kakka on siellä vaipassa oli se kesto tai kertavaippa.
amp
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Cinere » Pe Syys 21, 2012 13:55

Mun käsittääkseni lapsella on todennäköisemmin joku rakenteellinen vika, jos tulee ihan pienenä vti. Mutta EN ole varma :) Kestoissa ja kertseissä on saman verran pöpöjä.
Äippä & Isukki vm80. Lapsukaiset: 08/07, 05/10 ja 01/12. Kestovaippatukihenkilö.
Cinere
Infotiimi

ViestiKirjoittaja gladiator » Pe Syys 21, 2012 20:52

Ihan suoraan en osaa kysymykseesi vastata, mutta aihetta pystyn sivuamaan. Kuten tässä jo todettiinkin, niin tulehduksen voi saada nimenomaan siitä että menee kakkabakteerit virtsaputkeen. Meillä kävi juuri näin, vaikka kuinka pestiin tyttöä niin bakteerit "vaeltavat" löysän kakan avulla ylös. Jos miettii anatomiaa, niin samalla tavallahan se kertisvaipan pinta koskettaa virtsaputkea kuin kestovaipankin. Joten eikö riskikin ole samanmoinen?
Osakestoilua esikoisen kanssa.
gladiator
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja algernon » La Syys 22, 2012 22:11

Kiitos vastauksista!:)

Samoin sitä itsekkin olen järkeillyt että meneehän se kakka virtsaputkeen jos on mennäkseen vaipasta riippumatta.
Ja jos vaipat pesee 60 asteessa niin eikös pöpöt kuole siinä?
äiti, isä, osakestopeppu poika -08 ,pikku kakkonen -10 ,karvakuonot x 6 ja fisut
algernon
Oppipoika
Oppipoika

Paluu Kestovaipat ja terveys