vko 33 | Perjantai 19.8.2022.

Mitä seuraavaksi kokeilisin vaippaihottumaan?

Kestovaippojen käyttö atoopikolla / allergisella ym. terveyteen liittyvät seikat

Re: Mitä seuraavaksi kokeilisin vaippaihottumaan?

ViestiKirjoittaja miimaamuu » Ti Touko 11, 2010 10:21

Meillä samaista ongelmaa, ensin koko oli kokonaan aivan kirkuvan punainen koko vaippa alue, sanoisinko jopa verestävä, bebanthenilla ja ajan myötä asettunut parempaan päin, enää ei punoita, vaan vesirakkulat pienellä alalla jäljellä. ja rakkulat olleet jo 3vko, nyt lääkäriin menossa, mutta vinkkejä kaipaillaan täälläkin..
On vaihdettu useammin vaipaa, ja annettu olla enemmän ilman, pesty enemmän, jottei pissa ärsyttäis, kosteuspyyhkeet pannassa. Ruoka aineita minäkin ekeksi epäilin, ja ehkä vähän edelleen. Odotan innolla lääkärin ryöppyytystä, kuinka kestot aiheuttaa iho ongelmia.. :evil:
Tähän asti ei ole ollut juuri mitään vaippa alueen iho juttuja, joku lievä punoitus joskus. Kerttisten kanssa kun alkuun peleiltiin, oli enemmän punoituksia. Nyt siis ihan yks kaks 3vko sitten lehahti.. Just on kyllä pikku hiljaa siirrytty normiruokaan, ja maitoa kokeiltu,muttei vielä juomana asti.

Vaipoista löytyy montaa eri sorttia, fleece pintaista, kuivaliinapintaista, bambua, coolmaxia, mikrofeeceä... öö olikohan vielä jotain... :) froteisia on kans, mutta niitten kans useimmiten joko coolmax tai fleece peppua vasten. pulkuoria ja taskuja, villapöksyjä.
Villaisia olen nyt enemmän pitänyt kun ajattelin et hengittäis paremmin?
Paha näistä sitten lähteä arpomaan mikä näistä aiheuttais, kun on noin montaa sorttia, ja mitää selvää reaktiota ei ole (lehahduksia tms).

Josko kokeilis sitä et pistäis pidemmälle ohjelmalle koneeseen, esipesuun jo aineet, ja sit normi pesu. useammin 90 asteen pesuja (kuin usein muuten käytätte 90c?) Vai olisko lisä huuhtelu parempi.. ?
miimaamuu
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

Re: Mitä seuraavaksi kokeilisin vaippaihottumaan?

ViestiKirjoittaja sokkanen » To Joulu 09, 2010 20:12

Onko kukaan saanut apua persiljateestä? Olen kuullut, että persiljatee on tehokas apu vaippaihottumaan.. Eli ongelma ei välttämättä olekaan vaipassa, vaan kakassa, kun se on liian vahvaa. Persiljalla on munuaisia puhdistava vaikutus, eli tee valmistetaan kuivatusta persiljasta ja lantrataan vedellä. Puolesta desistä puoleentoista desiin noin kerran viikossa.
Näin olen kuullut.
Itse en ole vielä kokeillut kun vaaveli on vielä massussa turvassa, mutta pitäähän asioista selvää ottaa :P
Kuva

Mikä elo onnellinen
keinuvassa kehtolinnas!
Siellä kiikkuu oravainen
armaan kuusen äitinrinnas.
sokkanen
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

Edellinen

Paluu Kestovaipat ja terveys