vko 32 | Keskiviikko 10.8.2022.

Raidalliset villikset -miten pepun korotukset?

Keskustelunvaihtoa innokkaiden puikkojenheiluttajien välillä

Raidalliset villikset -miten pepun korotukset?

ViestiKirjoittaja kukkakeiju » Ma Touko 20, 2013 21:06

Elikkäs yritän tehdä nuoremmalle taaperolle pitkälahkeisia villiksiä Tiuhtis-ohjeella, ja haluaisin välttämättä raidalliset niistä, resorit on yksiväriset. En kuitenkaan millään meinaa onnistua peppuosan korotuksissa kun raidoitus ei onnistu niissä millään. Olin ajatellut raidoittaa 3riviä t.ruskeaa ja 3 vaaleanpunaista, sitten kokeilin että jos raidat menisi pepun korotusten kohdalla edessä 2 ja 2, takana 4 ja 4, mutta sekin toimii vain muutaman värin vaihdon verran.

Onko joku tehnyt onnistuneesti radalliset pöksyt tuolla ohjeella vai pitääkö siirtyä johonkin muuhun ohjeeseen ja jos näin on niin mihin? Hyvät neuvot olisi enemmän kuin tarpeeseen :headbang:
Tyttö 3/2008
Keskostyttö 12/2010
Pikkukeskostyttö 12/2011
Keskostyttö 7/2013
kukkakeiju
Oppipoika
Oppipoika

Re: Raidalliset villikset -miten pepun korotukset?

ViestiKirjoittaja amp » Ti Touko 21, 2013 10:13

Minä olen tehnyt raidallisia curly purly -ohjeella niin että ne raidat on olleet pepun kohdalla leveämmät kuin etupuolella. En tiedä onnistuuko ne mitenkään niin että olisi samanlevyiset raidat... ehkä niin että raidoittaa esim leveämmät "pohjaväri"raidat ja kapeammat "väriraidat" ja tekee ne korotukset niiden leveämpien raitojen kohdalla niin ne leveämmät peppupuolen raidat ei niin erotu. Mutta ei minusta ole pahan näköisest olleet nuo omatekemäni.
amp
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Zoey » Ti Touko 21, 2013 10:39

Tekisin myös noin niinkuin amp neuvoo. Eli leveämmät ja kapeammat raidat... leveämmissä raidoissa ei juurikaan huomaa sitä jos niissä on vähän ekstraa.
vaippoja ompelen minä, 30v äippä, sotkee kaksospojat 9/11 sekä tyttö 8/13 ja pesee isukki.
Zoey
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja kukkakeiju » Ti Touko 21, 2013 14:14

Kiitos neuvoista :) Kokeilin nyt raidoittaa niin että pepun puolella raidat ovat leveämmät, edessä siis kolme riviä per väri ja takana 5 riviä per väri, eli ne korotukset tulevat niissä pepun kahdessa ylimääräisessä rivissä. Tuo näyttää onnistuvan hyvin ja näyttävät näteiltä!
Tyttö 3/2008
Keskostyttö 12/2010
Pikkukeskostyttö 12/2011
Keskostyttö 7/2013
kukkakeiju
Oppipoika
Oppipoika

Paluu TSI-villavaippahousut