Tällä hetkellä on pesuainekierrossa vaippakäytössä Erisan Color, Erisan neste ja pesupähkinät. Enimmäkseen pesen colorilla ja pähkinöillä, sopivasti vuorotellen, ettei vaipat "kyllästy". Haluaisin vaihtelun vuoksi joskus kokeilla muitakin. LV color ja ecover delicate ovat ainakin hankintalistalla, kunhan nykytökötit loppuvat. Huuhteluaineena on etikkaa ja sonetin huuhteluainetta (=sitruunahappoa), vaihdellen niitäkin.
Mun kone on niin super vesipihi, joten pitää aina laittaa lisähuuhtelu kehiin. Aluksi lähes aina laitan joko esipesun, tai kylmän pikapesun ilman linkouksia (20min). Sitten 60c normaalille lialle puuvillapesu lisähuuhtelun kanssa, ei linkousta. Jos viimeisessä huuhtelussa näkyy vielä vaahtoa (yleensä näkyy

) niin laitan vielä sen kylmän pikapesun ilman linkousta ja lopuksi linkouksen 1600rpm.
Jauhemaista pesuainetta annostelen pari lusikallista (kertakäyttöruokalusikka) ja sekaan tulee myös n. teelusikallinen soodaa. Nestemäistä ainetta pikkasen vajaa korkillinen. Koneeseen mahtuu 7kg pyykkiä, mutten ole vaippakoneellista punninnut. Semmoinen Orthexin 50l heiluriroskis kun on tiiviisti täynnä, niin alkaa vaippapyykkikoneellinen olla valmis pyörimään.
Menee hieman OT, mutta kärsin jonkinasteisesta pyykki OCD-oireyhtymästä. Semmoinen "kaikki samaan vaan samalla pesuaineella aina 40c" on minulle kauhistus. Pyykkikategorioita minulla on ihan arkipyykissä vaippojen lisäksi 6 (40c kirjo, 40c vaaleat, 40c mustat, 30/40 urheilutekstiilit, 60c kirjo, 60c vaaleat). Jossain vaiheessa kategorioita oli 8, kun pesin vauvan vaatteet (värilliset ja vaaleat) vielä erikseen, mutta nyt ne menee muun pyykin mukana, kun luovuin hajustehuuhteluaineista. Joskus on tilanne, että pyykkikorit tursuilee, muttei ole mitään kategoriaa oikein tarpeeksi koneen pyöritystä varten... Pesuaineet minulla on color, white ja mustille omansa.
Kestoiluun myöhäisherännyt toisen lapsen myötä.