vko 51 | Maanantai 16.12.2019.

Liian leveät imut

Tänne yleiset kysymykset erityisesti harsoihin ja muihin "lisävaippoihin" liittyen. Jos metsästät sopivaa "lisäosaa", kirjoita viestisi Vaippahehkuihin.

Liian leveät imut

ViestiKirjoittaja Kaktus » Ke Tammi 11, 2012 15:18

Sain käytettyjen taskuvaippojen kukana "niihin sopivat" mikrokuituimut. Osa imuista on kuitenkin sen verran leveitä, että menee vaipan sisällä haaroista vähän ruttuun. Kokeilin sellaista kuitenkin käytännössä, ja laitoin kaveriksi mikrokuidun ja PUL:n väliin lisäimun jossa on yksi kerros bambua, hamppua ja velouria. Ei mennyt montaa minuuttia kun alkoi vaatteet kastua haaroista. Kun riisuin vaipan, ei imut olleet mitenkään litskamärkiä, vaan lähinnä kosteita. Johtuiko tuo falskaus nyt siitä liian leveästä imusta? Sopivan leveä mikrokuitu puuvillafroteeimun kanssa toimi loistavasti.

Ja mitä mun kannattaa noille liian leveille tehdä? Kaventaa noihin vaippoihin sopiviksi (vaipat istuvat kuin hanska meidän pojalle) vai säästää isompiin vaippoihin? Kyseessä on siis M kokoiset vaipat, ja pojalla ikää pikkuisen vajaa 4 kk.
7 lapsen äiti, 1 kuivaksiopettelija, 1 kokonaan vaipoissa.
Kaktus
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

Re: Liian leveät imut

ViestiKirjoittaja astralis » Ke Tammi 11, 2012 16:18

Mun mielestä jos imu yltää vaipassa reunasta reunaan, ni se helposti falskaa. Kumpparit ei pääse kiristymään tarpeeksi tai sit imut johtaa kosteuden heti vaatteille koska osuvat ihan reunaan.

Ite oon saumuroinu tms, sellaset liian leveät imut pienemmiks.
Kestopeppuilijat:
Tytön tyllerö 03/08, Täysin kuiva 2,5 vuotiaana
Pikku pojunen 04/10
astralis
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

Paluu Lisäimut, harsot, villaimut, kuivaliinat ym.