vko 50 | Tiistai 10.12.2019.

Kutistunut villaimu käyttökelvoton?

Tänne yleiset kysymykset erityisesti harsoihin ja muihin "lisävaippoihin" liittyen. Jos metsästät sopivaa "lisäosaa", kirjoita viestisi Vaippahehkuihin.

Kutistunut villaimu käyttökelvoton?

ViestiKirjoittaja Mutinta » To Joulu 22, 2011 15:19

Oiiih..kalliista hahtuvasta suurella vaivalla :P neulomani villaimu oli sujahtanut pesukoneeseen muiden vaippojen kaveriksi :? Arvatahan saattaa, mitä sille tapahtui.. :shock: Onko imu nyt täysin käyttökelvoton ja roskiskamaa vai voisiko sitä vielä imuna (tai kenties kosteussulkuna villahousujen ja sisävaipan välissä) käyttää..??
Minä, mies, kestopeppu esikoistyllerö, koiruus + 2 kisua
Mutinta
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

Re: Kutistunut villaimu käyttökelvoton?

ViestiKirjoittaja marjaana » To Joulu 22, 2011 15:39

Voi sitä käyttää :) Minä olen laittanut tuollaisen huopuneemman yksilön sisävaipan ja villahousun väliin vaipatettavalle esim. yöunille
9 lapsen äiti.
marjaana
Infotiimi

ViestiKirjoittaja riituli » To Tammi 05, 2012 22:33

Mä ostin tänään kirppikseltä kaksi varsin huopunutta ruskovillan villaimua, niissä on kummiskin vähän joustoa niin ajattelin että toimisivat. Nyt kun pesin ne käyttöä varten niin huomasin ongelman, ne eivät meinanneet millään kastua hanan alla! Siis mitkään mun villikset ei ole olleet noin vaikeet kastella. Eli ovatko noi pilalle huopuneet vai kenties väärin pestyjä tai liikaa lanoliinitettuja tai jotain? Voiko ne vielä toimia imuna? Kannattaako mun lanoliinittää noita ollenkaan?
riituli
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Murmis79 » Pe Tammi 06, 2012 09:49

^ Tommonen varmaan toimii ainakin kosteussulkuna sisävaipan ja villahousujen välissä hyvin, yöllä vaikka aika pro, kun asentaa extravillan pissa-alueelle. Siis vaipan ulkopuolelle tai sitten ihan uloimmaksi imuksi. Minä joskus laitan siipaleen villaa uloimmaksi ja villikset ei niin helposti tunnu päältä nihkeältä yökäytön jälkeenkään. Ai niin ja villalätyskä kriittisellä alueella on ihan hyvä varmistus silloinkin, kun beibi joutuu istumaan kaukalossa pitemmän aikaa vaikka kauppareissulla.
Tyttö ´07
Poika ´10
Tyttö ´12
Murmis79
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja herbina » Ma Tammi 16, 2012 16:38

Mäkin olen käyttänyt pesukoneeseen joutuneita ja kutistuneita merinovillaimuja yövaipan ja villisten välissä etupuolella joka yleensä kastuu eniten, toimii loistavasti.
herbina
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja Menerva » Ke Tammi 25, 2012 14:05

Esikoisen vaippa-aikana meilläkin kävi noita villaimuvahinkoja, ja huomasin että kaksinkertaisesta hahtuvasta neulotut imut kestivät yksittäisen kuumemman pesun yllättävän hyvin, eli lähinnä vain tiivistyivät, mutta yksinkertaisesta tehdyt ohuemmat imut saattoivat huopua niin kummallisiksi kiekuroiksi, että ne oli pakko heittää pois.

Mutta ap:n kysymykseen siis: jos imu on säilynyt suunnilleen järjellisen kokoisena ja muotoisena, voi sitä käyttää ihan yhtä hyvin kuin ennenkin.
Perhe on: esikoinen 05/09, pikamönkijä 03/12, humanistihörhö äiti, heviletti-isi sekä kissalan veljekset.
Menerva
Taapero
Taapero

Paluu Lisäimut, harsot, villaimut, kuivaliinat ym.