vko 50 | Maanantai 9.12.2019.

Tots Bots paperinen hoitoliina?

Tänne yleiset kysymykset erityisesti harsoihin ja muihin "lisävaippoihin" liittyen. Jos metsästät sopivaa "lisäosaa", kirjoita viestisi Vaippahehkuihin.

Tots Bots paperinen hoitoliina?

ViestiKirjoittaja Jopas » La Elo 14, 2010 15:35

Tietokannasta: Hoitoliina, jonka saa vetää vessanpöntöstä alas.

Hoitoliina suojaa vauvan ihoa kosteudelta ja vaippaa enimmältä lialta. Asetetaan vaippapaketissa päällimmäiseksi suoraan ihoa vasten. Kertakäyttöinen, hajoaa kuten vessapaperi. Saa kompostoida.

Toimiiko nämä oikeasti? Saako ihan oikeasti ja huoletta vetää vessanpöntöstä alas? Pysyykö kuitenkin ehjänä märässä vaipassa vai joutuuko vaipasta/pyllystä nyppimään märän vessapaperin näköisiä paperinriekaleita joka vaipanvaihdolla?
Jopas
Taapero
Taapero

Re: Tots Bots paperinen hoitoliina?

ViestiKirjoittaja Peukaloinen » Ke Joulu 14, 2011 20:06

Itsekkin epäilin, mutta uskalsin kokeilla. Kokeilun tulos, en osta lisää!
Valmistajan mukaan pitäisi voida vetää pöntöstä, niin teinkin kunnes luin jätehuolto lehdestä ettei niin saa missään nimessä tehdä. Tukkii kuulemma viemärit ja jätteenpuhdistuslaitoksen jotkut ritilät(?) ja aiheuttaa vaivaa. Pönttöön saa laittaa vain sitä itseään. Ja tämän lisäksi liina ei pidä yhtään kosteutta, iho aina märkä. Alle pitäis laittaa kuivaliina ja sit tämä liina, eli liikaa hommaa mulle. En suosittele
Peukaloinen
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja jumeli » Ke Joulu 14, 2011 20:43

Meillä on käytössä nuo kuivaliinat ja ihan tyytyväinen olen ollut :) Pöntöstä en kyllä uskalla vetää alas, mutta en vetäisi muunkaan merkkisiä kertakäyttöisiä kuivaliinoja. Koko on minusta tosi hyvä, ei tarvi asetella haarojen välistä "ryttyyn" kuin ihan kapeimpien taskuvaippojen kanssa ja pituuskin sopiva. Minulla on toisenkin merkkisiä, mutta isompia jotka muka saisi vetää pöntöstä alas ja ovat ihan hirveitä. Sellaisia A4 kokoisia arkkeja joita ei saa mitenkään aseteltua vaippaan.

Kuivana nuo eivät tosiaan peppua pidä. Toisaalta meillä on myös myllymuksujen pestäviä kuivaliinoja ja niidenkin kanssa on peppu aina märkä :?: Ja ovat huonomman mallisia (liian leveitä). Tällä kokemuksella voin ihan suositella noita. Onhan se vähän haastavaa irrotella tuollaista kertakäyttöistä ja märkää sekä ohutta liinaa pepusta kun suurempi tuotos on siihen osunut. Vaipat kuitenkin säästyneet isommilta tahroilta silloin kun olen muistanut moisen liinan vaippaan laittaa (tai yleensä jonkun kuivaliinan). Todella vähän kyllä kokemusta on muista kertakäyttöisistä kuivaliinoista joten parempiakin saattaa löytyä.
Äiti vm.-79. Kanssani maailmaa ihmettelee utelias ja tiedonhaluinen miehenalku -00, haaveilija tyttö -01 ja pikkuisin karhunpoika 4/11. Pienimmän kanssa olen löytänyt kestoilun ihanan ja ihmeellisen maailman :)
jumeli
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja jumeli » Ke Joulu 14, 2011 22:22

Alkuperäinen viesti onkin lähetetty näköjään yli vuosi sitten :whistle:
Äiti vm.-79. Kanssani maailmaa ihmettelee utelias ja tiedonhaluinen miehenalku -00, haaveilija tyttö -01 ja pikkuisin karhunpoika 4/11. Pienimmän kanssa olen löytänyt kestoilun ihanan ja ihmeellisen maailman :)
jumeli
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

Paluu Lisäimut, harsot, villaimut, kuivaliinat ym.