vko 29 | Sunnuntai 21.7.2019.

Miten näitä käytetään? - Muovikuoret?

Tänne yleiset kysymykset erityisesti harsoihin ja muihin "lisävaippoihin" liittyen. Jos metsästät sopivaa "lisäosaa", kirjoita viestisi Vaippahehkuihin.

Miten näitä käytetään? - Muovikuoret?

ViestiKirjoittaja juhannusemo » Pe Heinä 01, 2005 17:11

Ostaessani kirpparilta pussillisen vaippahousuja, sain samalla "kaupanpäälliseksi" viitisen kappaletta ihmeellisiä muovilipareita. Päättelin nopeasti, että ne mahtavat olla jonkinlaisia muovikuoria harsojen päällä käytettäviksi. Nämä ovat siis sellaisia yhtenäisiä vaipan muotoisia muovikappaleita, valkeita. Ei mitenkään muotoonommeltuja tms. vaan ihan sellaisia yksinkertaisen olosia. Kun ne nyt sitten kerran on olemassa, voisi niitä joskus kokeillakkin, mutta miten niitä käytetään.
* Mitä pannaan sisälle - harsoko?
* Miten ne kiinnitetään, pelkällä solmullako?
* Miten ne pestään, kestävätkö konepesun?
...ja onko edes periaatteessa mahdollista, että ne toimivat, vai nakkaanko suoraan roskiin!

Kiitos avusta!
juhannusemo

ViestiKirjoittaja Hilla » Pe Heinä 01, 2005 17:14

Ne on niitä perinteisiä h-muoveja. Tarkoitus on tosiaan sitoa ne tiiviiksi paketiksi harson ympärille, sivuille tulee siis rusetit. Itse en olen niitä koskaan kokeillut, mitä nyt pienenä muoveja nukelle mallaillut. Hiostavathan ne varmaan ovat. :roll:
Petra, sekä ihanat kakarat, Nelli, Veeti, Venla, Hilla ja Aati 6.12.-06
Hilla
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Bellapuu » Pe Heinä 01, 2005 18:36

Itse käytin ekalla lapsella, kakka tahrat jäivät ikävästi muoviin, pesin kyllä useamman kerran, lähinnä hajoilivat kun vedin solmua liian tiukalle. 3 kk jaksoin, pitivät kyllä pissaa jonkun verran, mutta kun sideharsotkin oli silloin niin onnettoman ohkasia.

Toiset tykkää käyttää, joten älä nyt roskiin ainakaan nakkaa.
Bellapuu
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja alis05 » Pe Heinä 01, 2005 22:20

Mulla H-liinat toimi näistä edullisista systeemeistä parhaiten pienellä vauvalla (vrt. muotoonommellut muovikuoret). Ei falskanneet meillä maitokakkojakaan. PIenelle vauvalle ne saa solmuun eteen ja taakse ympäri vatsan, jolloin ne tulee tiiviisti reisien ympäri. Mutta hiostavat ne on ja aikalaiset värkätä. Ei niitten kanssa tullut mihinkään reissuun lähdettyä!
alis05
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja marjaana » La Heinä 02, 2005 12:59

Minä vaipatin meidän Hannelen näillä H-muoveilla+ harsoilla koko vaippaiän. Hyvät paksut harsot toimii näiden kans parhaiten.
Pesin muovit käsin, niin kestivät paremmin. Koneessa ne äkkiä kovettuu ja hajoavat.
Hannelella oli tosi kestävä ja hyvä iho, ei ollut vaippaihottumaa kertaakaan. Kahden ekan lapsen kanssa vaippoihin meni yhteensä n. 500 mk. Halvalla selvittiin 8)
Mutta nyt kaksosten kanssa on tullut tuhlailtua vähän enemmän :oops:
9 lapsen äiti.
marjaana
Infotiimi

ViestiKirjoittaja z-b » Ma Maalis 17, 2008 08:39

meilläkin on näitä tuolla kaapin perällä. mulla on aina muutama varalta hoitolaukussa hätätilanteita varten. käyvät tarvittaessa myös ruokalappuina. eikös niille oo pesusuositus 40 astetta?
z-b
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja marjaana » Ma Maalis 17, 2008 10:59

z-b kirjoitti:meilläkin on näitä tuolla kaapin perällä. mulla on aina muutama varalta hoitolaukussa hätätilanteita varten. käyvät tarvittaessa myös ruokalappuina. eikös niille oo pesusuositus 40 astetta?

40 asteessa pestyinä pysyvät suht pehmeinä. Jos pesee 60 asteessa muun vaippapyykin mukana muutamien pesukertojen jälkeen kovettuvat koppuroiksi ja menevät helpommin rikki. Käsinpestyinä pysyvät pehmeimpinä ja parhaimpina kauan.
9 lapsen äiti.
marjaana
Infotiimi

Re: Miten näitä käytetään? - Muovikuoret?

ViestiKirjoittaja Babyface » Ke Joulu 23, 2015 20:33

Aloituksesta on kulunut jo vuosia, siksi kysynkin käyttääkö kukaan tämän keskustelufoorumin äideistä vielä nykyään noita antiikkisia H- liinoja (vaippaliina) lapsellaan? Harsovaippojen kanssa nuo muoviset liinat voisivat toimia oikein näpsäkkäästi. Pelkät villahousuthan eivät riittäne sitomaan vaippaa, vaan kyllähän siihen tarvittaneen pikkuhousut lisänä; ja tämähän merkitseee aikamoista pyykkiä. Tahtoo olla niin, että kakassa on niin lapsi kuin äitikin.
Babyface
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

Paluu Lisäimut, harsot, villaimut, kuivaliinat ym.