vko 49 | Torstai 5.12.2019.

Vaippoja suuremmaksi

Korjausvinkit rikkoutuneille vaipoille. Vihjeitä käyttöön, jotta vaippa olisi mahdollisimman pitkäikäinen.

Vaippoja suuremmaksi

ViestiKirjoittaja makkonen » Pe Maalis 18, 2011 21:01

Onko kellään kokemusta vaippojen suurentamisesta, kannattaako? L-kokoiset vaipat ovat jäämässä pieniksi 10,4 kiloiselle 6,5 kuukautta vanhalle pojallemme. Hän ei ole mielestäni erityisen mahakas, vaan jykevä. Vaipat jäävät pieneksi juuri vyötäröltä eli tarrat/kuminauhat eivät riitä. Meillä on käytössä useita eri merkkejä ja sekä sisä/kuorivaippoja että taskuvaippoja sekä osto- että itse tehtyjä. Voisitteko suositella isoja vaippamerkkejä?
makkonen
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

Re: Vaippoja suuremmaksi

ViestiKirjoittaja hmmm » Pe Maalis 18, 2011 21:26

Jos vaipat muuten sopii niin miten olis sellaiset jatkoskappaleet siivekkeisiin? Vihreä varis muistaakseni myy.
minä -83, mies -82, osakestoillut poika 05/07 & täyskestoillut tyttö 05/09
hmmm
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

Re: Vaippoja suuremmaksi

ViestiKirjoittaja Zoey » Ma Huhti 11, 2011 11:19

Jos itse niitä vaippoja olet väsäillyt, niin teet vaan semmoiset pötkylät jonka toisella puolella yhdessä päässä on pehmeä tarra, toisessa päässä toisella puolella kova tarra. Helpoimmin nämä ehkä tekisi fleecestä, jolloin eivät johda kosteutta mutteivät myöskään tarvitse sisäkangasta. Jos fleece on sen verran tuhtia että uskot kestävän käyttöä yksinkertaisena, niin tuskin on mitään syytä käyttää kaksinkertaista. PULista jos teet niin se ei toki ole kiva jos osuu iholle, joten PUL-versioon laittaisin sitten sisäpintaan jotain iholle sopivampaa sisäkankaaksi.

Parhaassa tapauksessa tuo fleece-versio jopa pysyisi kohtuullisessa määrin kuivana niin ettei tarvitsisi joka käytön jälkeen pestä.

Neppien kanssa toki ihan vastaavat pötkylät.

Tee pötkylöistä sen mittaiset että niiden kanssa pääset laittamaan vaipan pienimmällä säädöllä kiinni, niin on taas kasvuvaraa.
vaippoja ompelen minä, 30v äippä, sotkee kaksospojat 9/11 sekä tyttö 8/13 ja pesee isukki.
Zoey
Oppipoika
Oppipoika

Paluu Korjausvinkit