vko 16 | Tiistai 20.4.2021.

Urosnepin reuna rikkonut coolmaxin

Korjausvinkit rikkoutuneille vaipoille. Vihjeitä käyttöön, jotta vaippa olisi mahdollisimman pitkäikäinen.

Urosnepin reuna rikkonut coolmaxin

ViestiKirjoittaja Scoolina » Pe Helmi 11, 2011 22:48

Sivukiinnitteisessä taskuvaipassa nepin reunasta lähtee coolmaxissa silmukkapakoja ylös ja alas, yhdessä kohtaa ihan selkeä 4mm:n reikä kankaassa(nepin reunassa). En tiedä onko tuo nepin reuna "syönyt" kankaan, enpä ole ennen moiseen törmännyt. Pakko jotenkin korjata, muuten cmx on pian kokonaan irti nepin ympäriltä.

Miten korjata? Ommella nepin ympäri cmx kiinni puliin? Neppi irti ja ehjä cmx-pala ommellen kiinni? Ylimääräisistä rei´istä ei tässä kohtaa tarvitse murehtia, mutta esteettisyyttä voisi vaalia.

Mitä tekisitte?
Viimeksi muokannut Scoolina päivämäärä Ma Helmi 14, 2011 22:41, muokattu yhteensä 1 kerran
minä ja mies -82, Prinsessa 06/09 & Prinssi 3/12
Scoolina
Taapero
Taapero

Re: Urosnepin reuna rikkonut coolmaxin

ViestiKirjoittaja Scoolina » Ma Helmi 14, 2011 22:41

Eikö muilla ole kokemusta cmx:n rikkoontumisesta nepin ympäriltä? Heittäkäähän nyt jotain ideoita miten korjaisitte... :|
minä ja mies -82, Prinsessa 06/09 & Prinssi 3/12
Scoolina
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja tristan » Ti Helmi 15, 2011 06:56

Mulla ei ole vastaavaa tullut eteen mutta tekisin varmaan kuten itsekin ajattelit.

Eli jos on mahdollisuus neppipressin käyttöön, niin ottaisin tuon reiän kohdalla olevan nepin pois. Tämän jälkeen ujuttaisin coolmaxin ja pul:n väliin palan tukikangasta mikäli sellaista ei siellä jo ole. Tämän jälkeen coolmaxin päälle "paikka" esim käsin ommellen (vaikkakin on tylsää puuhaa) ja uutta neppiä kehiin...

Tsemppiä korjausprokkikseen!
Poika 12/97, tytöt 02/99 & 12/07 & 12/09
tristan
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja Suma » Ma Touko 02, 2011 05:56

Mulla ajan kanssa urosneppi tekee siihen sisäkankaaseen reiän, oli kyseessä sitten coolmax tai vaikka bambuneulos. Toistaiseksi en ole ryhtynyt niitä korjaamaan. Yhteen vaippasettiin laitoin urosneppien alle tukikangasta, aika näyttää auttaako se.
Suma
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja Tamavi » Su Touko 29, 2011 21:24

Kyllä minulla on coolmax lähtenyt purkautumaan jostain kohden (nepin vierestä tai muualta ompeleen vierestä), mutta en ole sitä mitenkään korjaillut. Tosiaan voi kyllä purkautua pitkänkin matkan, mutta haitta esteettinen, ei vaikuta käyttöön.
Tamavi
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Suma » Ti Kesä 21, 2011 09:44

Ei oo tukikangas auttanut juurikaan, ehkä hiukan hidastanut reiän etenemistä. Kyllä harmittaa kun tsi-vaipat alkaa tosi nopeasti näyttämään rispaantuneilta. Nyt kokeilen sellaista kikkaa että laitankin siihen neppiä vasten näkyville pul-kangasta, sen ei pitäisi rispaantua samalla tavalla mitä coolmax.
Suma
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

Paluu Korjausvinkit