[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4673: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4675: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4676: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4677: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Kestovaippainfo • Keskustelu • katso viestiketjua - Kuinka moni OIKEASTI ajattelee luontoa?
vko 50 | Tiistai 10.12.2019.

Kuinka moni OIKEASTI ajattelee luontoa?

Ulkomaiset vaippaputiikit ja ostokokemukset niissä sekä kauppavertailut.
HUOM! kokemukset kotimaisista vaippaputiikeista tietokantaan!

Re: Kuinka moni OIKEASTI ajattelee luontoa?

ViestiKirjoittaja ponnari » Pe Loka 16, 2009 16:03

Kyllä se jätevuori oli minullakin ainoa syy alkuun, siis ennen kestoilun aloittamista. Nyttemmin on sitten tulleet muut vaikuttimet.
Mami kolmelle mussukalle: peikkotyttö 04/95, vilperttipoika 09/99 sekä hännänhuippuna kestopeppu-typykkä 04/09
ponnari
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Kirsti » Pe Loka 16, 2009 19:55

Ekologisuus oli tärkein syy kestoilun aloittamiselle. Elämme muutenkin vihreästi.

Ekologisuuden rinnalle on kuitenkin noussut vahvasti mukaan myös lapsen hyvinvointi. En vain voi kietoa lastani muoviin ja kemikaaleihin. Rahansäästökään ei haittaa eikä kauniit kuosit.
Kirsti ja kestoilleet lapset, -94, -96, -03, -05 ja -09
Kirsti
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja laurasal » La Loka 17, 2009 13:58

Yksi syy sekin on. Mutta teen elämässä kuitenkin myös päätöksiä, jotka ovat vähemmän ekologisia elo ekologisuus ei ole aina pinnalla kaikissa asioissa. Lisäksi kertisten kemiakaalit ovat yksi syy. Ja kuosit :drool: Mutta kyllä mä OIKEASTI ajattelen myös luontoa :D
Minä -85, mies -78, pikku-emäntä 7/08 ja kaksi koiruutta.

laurasal
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja pivikki » Su Loka 18, 2009 12:35

Kun aloimme tätä Pikku-E:tä odottaa olimme jo aika paljon harrastaneet kierrätystä, jätteiden lajittelua ja muistin kuinka täyteen sekajäteastia menikään Iso-E:n kertisten takia. Jätevuori pisti ajattelemaan.

Yritämme ostaa ekologisia tuotteita ja muutenkin koittaa olla ostamatta turhia kamoja. Kaikki kierrätetään mikä pystytään. Ostan suurimman osan vaipoista käytettyinä ja ompelen vaippoja kierrätysmateriaaleista..
♥ Lapsellisen kestovaippahörhön elämää kera murun ja Erikan (03/06), Eveliinan (08/08) ja Emilian (yksin kaksonen) 07/12 ♥
pivikki
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja ponsa » Ti Loka 20, 2009 08:43

:oops: mä EN ajattele enkä ajatellut luontoa tms. kun kestoilemaan ruvettiin, vaan rupesin miettimään kertisvaippojen kemikaaleja ja ihania geelipalloja pojan iholla ja totesin, että kestoilu on aloitettava, ettei tuu mitää ällömyrkkyjä pojan nivusiin. Kaikessa on nykysin myrkkyä ja kaikkee epäterveellistä, mut jos nyt nuo pojan nivuset ees niiltä säästyis ni se ois mahtavaa :roll: Enkä kierrättäis mitään ellei mies pakottais :whistle:
Tatunaattorin 041108 & Roosa-romuluston 070511 äiti <3
ponsa
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Hansku83 » Ti Loka 20, 2009 08:49

Minä ainakin yritän ajatella. Aina kun juniorilla on kesto päällä niin ajattelen että tuo on ainakin pois meidän tuottamasta jätevuoresta.
Odotusaikana kestoiluun sai innostumaan ajatus että säästää rahaa. Siitä rahan säästöstä en ole kohdallani enää niin varma kun uusia vaippoja tulee tehtyä ja osteltua vaikka tarvista ei olisikaan...Saahan ne myytyä mutta..
Yhden vaimo vm 83, yhden osakestoilijapoitsun äitee 3/09, la 1/11
Hansku83
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja tyypin äippä » To Marras 05, 2009 02:45

Minä ajattelen luontoa ja pienen poikani herkkää peppua.
Kierrätys ja esim egologiset pesuaineet ovat olleet jo pitkään tärkeitä asioita minulle. Ja kaatopaikkojen tilanteet huolestuttaa... Mihin ne valtavat paskaröykkiöt sieltä joutuu vai hukummeko lopulta paskaan? Minä en ainakaan halua tuottaa yhtään enempää jätettä kun on pakko.
Esim kestokauppakassit ovat olleet jo montamonta vuotta käytössä ja jos joskus kassi kauppaan mennessä unohtuu, pyrin pakkaamaan ostokset pahvilaatikkoon. Nyt aivan viimeviikkojen aikana olen tutustunut kestositeisiin ja kuukuppiin, kyllä niitä kertakäyttö rättejäkin yhdeltä ihmiseltä tulee aikas paljon vuoden aikana, ja ajattelenhan minä tottakai samalla omaa hyvinvointiani. Ymmärrän kyllä myös niitä jotka eivät kestoilemaan halua alkaa. Jokainen päättäköön itse,MUTTA esim kaiken jätteen (lasit, purkit, metallit, pahvit,paristot, bio yms.) työntäminen sekajätteeseen saa sappeni kiehumaan. Roskien lajittelu kuuluu mielestäni kansalaisvelvollisuuksiin.
Työni puolesta (maanviljelijä/emolehmäkasvattaja) tulee myös ajateltua paljon luonnonmukaisemmin, vaikka emme näissä olosuhteissa pysty luomutila olemaankaan. Se olisi ihanne, mutta tällä hetkellä ei mahdollista tilallamme toteuttaa. Kuitenkin omat luomu peruna- ja porkkanamaat löytyy ja niistä olen ylpeä ja ainakin tiedän mitä pojalleni syötän...
Myönnettäköön, että vaippoja tulee ostettua enemmän kuin olisi tarpeen, (riittäähän niistä sitten myös mahdollisille seuraaville lapsille jos sellaisia joskus siunaantuu..ja ovathan ne kuitenkin kestovaippoja!) mutta muuten kyllä egoloogisuus on lähellä sydäntä.
Minä voin sanoa ajattelevani luontoa.
pienen pojan äippä-83, ja kestopeppupoikanen 02/09 ja löytyy meiltä isikin vm-80.
tyypin äippä
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja johnu83 » To Marras 05, 2009 09:17

Kyllä minä ainakin harsoja taitellessani ajattelen nimenomaan luontoa ja omaa säästöäni, lastani toki unohtamatta. Mutta ilman noita seikkoja ei kovin moni varmaan harsoiluun lähtisi silkasta ilosta niiden (kertiksiin verrattuna) pienoisen hankaluuden takia. Piste. :D

johnu83
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Eeja » To Marras 05, 2009 23:50

En jaksanut kahlata läpi koko viestiketjua, mutta... En sinänsä liitä kestovaippojen käyttöön nimenomaan luonnonsuojelua - vaan pikemminkin se on yksi ekologinen valinta, muiden joukossa. Mutta tottakai kestovaippojen valintaan vaikuttivat minulla muutkin syyt, kuten juuri ne kertakäyttövaippojen kemikaalit ja rahakin, sekä se, etten ole yhtään viehättynyt kertakäyttökulttuurista (siis ihan muutenkin, en tarkoita vain ympäristösyistä).
Eeja
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja kivinma2 » La Joulu 12, 2009 11:09

minä :wave:
Marianne
Poika 7 V
Tyttö 4 V
ja tyttö la 18.1.2014
kivinma2
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja blackpanther » Ma Tammi 11, 2010 12:57

Kyllä se on mulla ollu yks syy kestoiluun. Toki siis monta muutakin syytä joita en jaksa alkaa luettelemaan... Mut just sitä käytettyjen kertisten määrää kaatopaikoilla oon aatellu. Kun muuten meinaan olla niin laiska lajittelemaan ym. Ja biojätteiden lajittelu tässä taloyhtiössä on ihan turhaa :evil:. Kun kaikessa viisaudessaan ovat hankkineet tähän yhdeksän asunnon rivitaloon omakotilaton kompostorin! On toki iso sellainen, mutta silti. Kokoajanhan se on täynnä! Ja sitä mukaa kun se täyttyy (ei ne tietty ehdi mihinkään maatua siellä) niin meidän "talonmies" (siis ei virallisesti, mutta taloyhtiön touhusetä/yksinvaltias/aina oikeassa) tyhjentää sen roskasäkkeihin ja pistää jäteauton kyytiin! (tämä nyt oli Ot, mutta ottaapi päähä)...
Poika 5/07, tyttö 2/09, äti 9/82 ja isä 9/74
blackpanther
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja LadyBird » Ma Tammi 11, 2010 13:31

Meillä ei ainkaa ole ekoilu ollut syy kestoiluun vaan lähinnä laiskuus raahata kaupasta isoja vaippapaketteja kotiin ja se, että niitä on kiva ommella :D
Itsekkin aloin nyt kestoileen ja siihenkin syynä vain se, että en ikinä muista ostaa siteitä kaupasta ja ne on aina loppu.Nyt ei oo sitten enään. Ja säästypähän nekin vähät rahat.
LadyBird
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja vaippavelmu » Pe Kesä 04, 2010 13:36

Minulla kestovaipatukseen ensimmäinen syy on juurikin se, että toiminnallani kuormittaisin luontoa mahdollisimman vähän. Esikoista odottaessa minulle oli itsestäänselvyys, että alkaisin käyttämään kestoja, vaikka tietoa asiasta ei ollut minkään vertaa.

Eräs syy tähän on ollut se, että olen ollut marketissa töissä ja purkanut niin miljoona kertaa kertiksiä hyllyyn ja JÄRKYTTYNYT kuinka paljon niitä vaan menee. Eräs toinen kaupan nuori työntekijä silloin sanoi minulle, että mitä minulla on lapsia vastaan... Mä sanoin, että ei lapsia vaan jätteitä vastaan, kun kauhistelin vaippoja purkaessani, että kaikki nämä päätyvät kaatopaikalle melko pian :shock: Silloin olin vapaa ja villi sinkku, eikä luonnollisesti ollut lapsia.

Nyt kun niitä lapsia on, niin on ihanaa käyttää kestoja ja käydä ruokakaupassa ilman, että tarvitsisi kiertää vaippahyllyn kautta :P
vaippavelmu
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Cinere » La Kesä 05, 2010 18:42

Nyt, kun vaipatan kahta pientä, niin täytyy sanoa, että väkisin mietin myös jätekuormaa, mitä tulisi jos olisi vain kertikset käytössä. Meillä menee n. 10 kestovaippaa/pv. Välillä saman vaipanvaihdon aikana 2 vaippaa, kun ei pissattua vaippaa voi laittaa.. Ja on se ihanaa, kun ei tartte kokoajan roudaa vaippoja kaupasta (vaan netistä ;) ) kotiin ja sit roskiin.. Isolla tosin menee 1 kertis/yö ja pienellä 2. Mutta säästyy 10 kertistä/pv.. Vuodessa aikas monta :o
Äippä & Isukki vm80. Lapsukaiset: 08/07, 05/10 ja 01/12. Kestovaippatukihenkilö.
Cinere
Infotiimi

ViestiKirjoittaja Hilja » Su Kesä 19, 2011 19:36

Mun ihan tärkein syy kestoiluun on se, etten halua lapseni iholle muoveja ja mahdollisia kemikaaleja imeytymään ja hautomaan. Toinen syy on sen taloudellisuus. Meidän tileillä ei paljoa täytettä ole, joten säästö on aina tervetullutta. Kolmas syy on sitten luonnonsäästö, näiden kahden lisänä. JOS kestot olisivat lapsen terveydelle huonompia, vaikka edelleen luontoa säästävämpiä, en niitä käyttäisi. Samoin jos kestot olisivat todella paljon kalliimpia kuin kertsit, niitä ei varmaankaan käytettäisi. Eli erityisesti tuo terveellisyys on mulle se pääsyy ja menee luonnonsäästön edelle.

Onneksi kestoissa kuitenkin kiteytyy kaikki plussapuolet :D Yhtenä juurikin myös se söpöys ja ilo arkeen. Ja onhan niistä vaikka mitä iloa, ei hajuhaittoja vessassa (Eikä vauvakaan haise kuten kertseillä :lol: ), ei tarvitte muistaa ostaa kertsejä. Ynnä muuta.

Mutta jos olisin liikkeellä pääsyynä luonnonsäästö, en varmastikaan ostaisi ulkomaisia vaippoja. Tällä hetkellä niitä on kuitenkin myös ostettu, niiden edullisuuden ja toimivuuden vuoksi. Sydämessäni kuitenkin tunnen pistoksen tilatessani vaippoja ulkomailta, mutta niin kauan kuin ne vaan on siellä niiiiiiin paljon halvempia... :( Mahdollisuuksien mukaan yritän kyllä suosia suomalaista. Ja jos rahatilanteemme paranee, uskon sen vaikuttavan myös näihin valintoihin.
Äiti, isi ja kestopeppupoju 03/2011 sekä hauva :hug:
Hilja
Oppipoika
Oppipoika

EdellinenSeuraava

Paluu Kestovaippojen taloudellisuudesta - Ulkomaiset vaippakaupat