[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4673: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4675: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4676: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4677: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Kestovaippainfo • Keskustelu • katso viestiketjua - Mikä logiikka vaippojen hirmusessa määrässä?
vko 50 | Tiistai 10.12.2019.

Mikä logiikka vaippojen hirmusessa määrässä?

Ulkomaiset vaippaputiikit ja ostokokemukset niissä sekä kauppavertailut.
HUOM! kokemukset kotimaisista vaippaputiikeista tietokantaan!

Re: Mikä logiikka vaippojen hirmusessa määrässä?

ViestiKirjoittaja SS » Su Helmi 13, 2011 01:13

Niin... mikä määrä sitten on liikaa. Toiselle voi olla paljon/liikaa jo 30 vaippaa per koko. Mun mielestä se on vielä oikein mukava saldo niin ei tarvihe koko ajan olla pesemässä. Kai sitä vähemmälläkin pärjää toki. Tosin en ole juuri edes laskeskellut, paljonko meillä noita vaippoja on. NB kokoa oli 30 ja se tuntui liialliselta. Mutta ne oli niin ihania. Ja ei, mulla ei ole mitään intressejä lahjoittaa vaippoja kun en voi tietää, tuleeko ne oikeasti tarpeeseen. Siten mieluummin myyn. Ja myymisen vaivan vuoksi taasen on myyminenkin hiukan jäänyt.

Ja kiertoon laitan vasta tosissaan sitten, kun olen varma, ettei vaippaa tarvita enää. Eli että se on joko käynyt matalaksi tai sitten on täysin vääränmallinen lapselleni. Tosin nyt meillä on kaksi lastakin, joten vaippoja ei enää tunnu olevan liikaa. Mutta JOS niitä siis olisi liikaa, niin mieluummin kyllä myisin kuin lahjoittelisin ties kelle. Jos oikeasti ihminen on vähävarainen ja kestot oikeastikin menisivät HEIDÄN käyttöön niin sitten voisin ehkä lahjoittaakin.
Kahden naaperon (poika 04/09, tyttö 07/10) äitee
SS
Infotiimi

ViestiKirjoittaja nindada » Su Helmi 13, 2011 09:09

Jep, kuten jo aikasemminkin painotin, liikaa ja paljon on eri asioita. Mutta ainakin Ärsyttääkö kestoivaipoissa joku? -ketjussa tais tulla useampikin vastaus että ärsyttää se että niitä on liikaa.
äiskä ja poikanen 11/10, masuasukista masumatkustajaksi
nindada
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja ElisabetB » Su Helmi 13, 2011 10:53

Tuntuu olevan aika yleinen semmoinen käsitys, että kestot on ok kun ne säästää rahaa kertseihin verrattuna. Mutta jos rahansäästöä ei ole, niin sitten on paha juttu ja kestoilu on "turhaa". Entäs sitten, vaikkei rahaa säästyisikään? Voisin ajatella niin, että kestoilu on "luksusta" josta olen valmis maksamaan :D

Ja minulla ei mielstäni ole liikaa vaippoja, vaikka niitä paljon onkin. Tasaiseen tahtiin niitä kiertää myös poiskin.
Kestoiluun myöhäisherännyt toisen lapsen myötä.

ElisabetB
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Cinere » Su Helmi 13, 2011 11:54

Mä sitten näemmä tykkään tästä ketjusta.. Jos on paljon vaippoja, ja niitä käytetään suht. tasaisesti niin yksittäinen vaippa pysyy paremmassa kunnossa.

Jos on itse sitä mieltä, että vaippoja on liikaa, niin pitääkö siihen olla looginen syy. Loogisintahan ois olla tekemättä yhtään hutiostoksia jne. Toisaalta vaikka haluis liioista päästä eroon, niin ei niitä välttämättä kukaan osta sillä hinnalla, millä itse olisi valmis myymään. Jolloin on viisaampi pitää siellä kaapissa, jos joskus tarttis. Ja toisaalta, mitä sitten on loogisuus vaippojen käytössä. Onhan sekin ihan ok, jos itseä ei häiritse, että on liikaa vaippoja jonkun muun mielestä. Esim. mua mun kaverit pitää vaippafriikkinä (mistähän johtuu :roll: ).

Vaippakeräilyssä on kyllä se puoli, että jossain vaiheessa niistä on pakko luopua :lol: Ehkä siinä, että antaa ilmaiseksi voi käydä helposti sillai, että vastaanottajalle tavara on turhaa. Musta ainakin on kivempi lahjoittaa tarpeellista, ja mieluummin lainata sitten omia, niin ei käy sillai, että on kaikki tsi-vaippansa lahjoittanut ihan turhaan jonnekin. Arvostan kuitenkin omaa työpanostani.

Esim. juuri kysyin ystävältäni suoraan, haluaako hän kestoilla, ja vastasi, että ehkä kun vauva on vanhempi. Annan sitten lahjaksi jotain vaatetta. Itse olen saanut joitain vaatteita ilmaiseksi (vaikka yritän sanoa, että meillä kyllä on tarpeeksi..), ja osa niistä on jäänyt käyttämättä, kun ovat epäkäytännöllisempiä kuin toiset vauvanvaatteet.
Äippä & Isukki vm80. Lapsukaiset: 08/07, 05/10 ja 01/12. Kestovaippatukihenkilö.
Cinere
Infotiimi

ViestiKirjoittaja amp » Su Helmi 13, 2011 12:14

amp
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja nindada » Su Helmi 13, 2011 14:31

nindada
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja SS » Su Helmi 13, 2011 14:47

Mä olin vaippaholisti, tai mulle tuotti kauheesti mielihyvää saada aina se uus vaippa postissa tai sit ostaa vaippa hulinoilta. Mutten nähnyt/nää siinä mitään väärääkään. Ja jos sekin tuo tyydytystä, ettei tarvihe koko ajan pestä vaippoja niin hyvä niin. Mulla siis aiemmin oli mielestäni liikaa vaippoja, mutta se oli kiva kun oli iso vaippavarasto. Oon laiska täyttelemään taskuja. Eikä kaiken todellakaan tarvitse olla loogista.
Kahden naaperon (poika 04/09, tyttö 07/10) äitee
SS
Infotiimi

ViestiKirjoittaja nindada » Su Helmi 13, 2011 15:07

nindada
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja herbina » Su Helmi 13, 2011 18:35

Kysyisin myös että onko se joltain toiselta pois jos jollain on liikaa vaippoja? Jos vaikka hän ne ylimääräiset myisikin vaikka täällä, niin mistä sen tietää onko ostaja joku oikeasti tarvitseva (ja jolla ei ole varaa uusiin) vaiko vain joku toinen vaippahamsteri, joka ilahtuu löytämästään hyvästä diilistä ja lisää vaipan omiin jättikokoelmiinsa. Siksi en tainnut ihan ymmärtää alkuperäistä kysymyksenasettelua mitä sillä ajettiin takaa.
herbina
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja nindada » Su Helmi 13, 2011 18:58

nindada
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja astralis » Su Helmi 13, 2011 23:56

Esikoisen aikana meil oli aika paljon vaippoja. Tykkäsin tehdä niitä ja ku en vielä täydellistä kaavaa ollut luonu ni sitä sit tartti muokata ja kokeilla joko istuu ja miltä näyttää. Myös tuli uusiakin vaippoja osteltua ja todettua et ei sovi meille. Mut säästin niitä tälle kakkoselle. Ja nyt kun olen sen the vaippa-mallin saanut väkerrettyä, ni oon kaikki sopimattomat, väärän väriset, pienet ja omaan silmään ei niin mukavat vaipat laittanu eteen päin. Ja juur huomasin että tilaa olis ja tarvetta muutamal sisävaipal. Ja ku uusia teen vanhempia ja vähemmän käytettyjä laitan pois jos niil ei ol tarvetta. Eli meillä ei enää ole mitään valtaisaa vaippa arsenaalia vaan tarpeeks vaippoja, niin et ei tartte pelätä et loppuu, mut myös kaikkia käytetään. Et ei jää vaipat meil pölyyntyyn.

Ja sen vert oon nuukaki vähä, et esikoisel tehdyt ekat taskut on tällä kakkosel käytös (olivat myös yhdel lapsel kakkosen odotusaikana). Vaikka ne on vähä rumat ja tehty eurokankaan paksusta pullista. Mut niin se on vaan et useimmiten ne jalkaan sujahtaa. Tiedän et kukaan ei niistä mitään maksais ni ei niit kannat ees yrittää pitää siistein vähäisel käytöl.
Kestopeppuilijat:
Tytön tyllerö 03/08, Täysin kuiva 2,5 vuotiaana
Pikku pojunen 04/10
astralis
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja krile » Ma Helmi 14, 2011 09:53

Kiitos tämän ketjun, innostuin eilen inventoimaan säästetyt pienimmät vaipat :D Ja tällä viikolla tulee myyntiin pari pientä kuorta ja ainakin yksi sisävaippa ja yksi AIO. Noita käytettiin kyllä esikoisella ja olivat toimivia, mutta en oikein tykästynyt ko. vaippoihin kunnolla. Nyt saavat lähteä kiertoon jotta voin hyvällä omallatunnolla tehdä/ostaa tulokkaalle mulle mieleisempiä vaippoja :lol:
Wannabe-viherpiipertäjä minä -81, mies -77, neidit 08/09 ja 05/11 sekä kolme karvaista kissakaveria. Vanhan talon ikuisuusremontointiprojekti käynnissä.
krile
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja anmato » Ma Helmi 28, 2011 16:53

En jaksa lukea koko ketjua vaan vastaan otsikon kysymykseen;
Meillä on täyskestoilevat kaksoset ja mulla muutakin tekemistä, kuin pyörittää vaippakiertoa mahdollisimman pienellä vaippamäärällä :)
Helmi 7/07 täyskestotettu kuivaksioppinut
Kaksospojat 10/09 kestoilevat kuivaksiopettelijat
Pikku-H 07/11 täyskestoilija
anmato
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja jenpfi » Ke Tammi 18, 2012 00:13

Onpa mielenkiintonen ketju! Lukasin läpi (no melkeen joka postauksen) ja pakko kommentoida omalta osalta. Oikeestaan tulin etsimään ketjua, jossa keskustellaan vaippojen määrästä koska halusin tietää mikä on liikaa. Meillä miehen mielestä tämä pysäkki on saavutettu jo aika montaa pakettia sitten, mutta omasta mielestäni aletaan nyt vasta kolkutella niitä ovia.

Meidän kestoilu on kyllä ihan täysin yhden kestoilevan ystäväni ansiota, joka lainasi heidän pikku vaippojaan meille alussa ja näytti kädestä pitäen miten homma toimii. Voi kyllä sanoa, että hän harrasti hyväntekeväisyyttä koska ei ole tähän päivään mennessä rahaa pyytänyt. Hän myös lainasi mulle mammavaatteitaan yhtä auliisti. Olen vastavuoroisesti lainannut hänelle jotain vaippuleita ja imuja, jotka on meille tällä hetkellä vielä liian isoja. Ja voisin kyllä lainata vaippoja enemmänkin tutuille kokeiltavaksi, mutta nyt ei ole tuttavapiirissä ketään kelle antaa. Olenkin sitten myynyt pois osan nb-s-kokoisista ja jättänyt vain muutamat lempparit seuraavalle tulokkaalle, jos sellainen joskus tulee.

Vaikka en myönnä, että meillä olisi liikaa vaippoja VIELÄ niin myönnän kyllä olevani vaippaholisti. :D Mutta se on mun mielestä ihan fiksu holisoitumisen kohde, jos vertaa joihinkin vähemmän fiksumpiin. Logiikkaa ei sen kummemmin ole. Yhdyn edellisiin syissä miksi vaippoja pitää olla paljon, mutta ihan yhtä totta on että varmasti vähemmälläkin pärjäisi. Mutta itsellä ei olekaan ekologisuus koskaan ollut tässä hommassa mikään ykkösjuttu vaan ihan omaksi huvikseni kestoilen. :lol:
vaippa-addikti äippä -84, täyskestoileva poitsu 8/11, kestoilusta vähemmän innostunut isukki -80 ja kolme kattia
jenpfi
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja päpä07 » To Touko 30, 2013 13:30

Täällä ilmoittautuu yksi vaippa-hamstraaja. Alkuun kun lähdin kokeilemaan kestoilua niin vaippamäärä oli tosi hillittyä, mutta kun huomasin sen hyvät puolet niin aloin ostelemaan niitä, kun pikkukakkonen oli tulossa ostin raskausaikana vastasyntyneelle sopivia vaippoja niitä tuli liikaa. Pikkusiskon kasvettua ulos vaipoista möin osan pois, mutta sitten yllätyskolmonen ilmoitti olemassa olostaan ja taas se kestovaippa-intoilu alkoi nostaa päätänsä. Tämä on kuin fetissi, intohimo, harrastus.

Vaippoja on liikaa ja mistään taloudellsiuudesta ei ole enää kyse, kertiksillä tulisi lähes samanhintaiseksi, mutta silti vaikka säästöä ei tule niin jätettäkään ei tule ja myös vauvalle terveellisempää. Jokaista kokoa on nyt noin 30-40 kpl - tosin joitakin voi käyttää pitempään melkein koko vaippaiän kuten yhdenkoon vaipat, harsot ja imut.

Tosiasia on että välillä tulee ostettua vikahankintoja, vaikka ne olisi voinut myydä samantien eteenpäin, en ole sitä tehnyt - olen sitkeästi koittanut käyttää myös huonompia ostoksia. Osa vaipoista on reissukassissa ja osa voi olla mummulla niin kyllä kappaleita tarvitaan.

Seuraavaksi viimeinen vauva vaipatettvana ja sitten on vaippavaraston myynti. Sekä vaipoista ja vaatteista jätä tietyt muistoksi "äitiyspakkauksiin" joten ihan kaikkea ei tarvikaan myydä. Arviolta 1600 € olen laittanut kestoihin yhteensä, joista esikoinen osakestoili, kakkonen täyskestoili ja kolmaskin tulee täyskestoilemaan että jos tuon kustannuksen jakaa lasta kohden se ei ole ainakaan kertakäyttöisiä isompi.
päpä07
Taapero
Taapero

EdellinenSeuraava

Paluu Kestovaippojen taloudellisuudesta - Ulkomaiset vaippakaupat