vko 50 | Maanantai 9.12.2019.

Merkkivaippa hajosi reilun puolen vuoden käytön jälkeen

Ulkomaiset vaippaputiikit ja ostokokemukset niissä sekä kauppavertailut.
HUOM! kokemukset kotimaisista vaippaputiikeista tietokantaan!

Merkkivaippa hajosi reilun puolen vuoden käytön jälkeen

ViestiKirjoittaja Eeja » La Tammi 23, 2010 12:17

Niin, eli uutena ostettu (suomalainen) merkkivaippa hajosi alle vuodessa. Ei olla edes käytetty kovin tiuhaan, vaan lähinnä varavaippana, kun ei ole ollut kovin hyvä muutenkaan vaan aina vähänkin pitemmän käytön jälkeen falskannut. Eli tiuhassa käytössä olisi hajonnut varmaan jo muutamassa kuukaudessa :shock:

Onko teille muille käynyt vastaavaa? Mietin, että onko tämä joku yksittäistapaus ja vain minun huonoa tuuriani.

Vaipan saisi varmaan kohtalaisen helposti korjattua, jos olisi ompelukone. Mutta kai kestovaipan pitäisi kestää vähän kauemmin? Myyjä (valmistaja) ei ollut asiasta lainkaan kiinnostunut, vähän vaikutti siltä ettei ollut edes pahoillaan. Vaikka luulisi, että kiinnostaisi "hiukan" enemmän, millaisia tuotteita asiakkaille myy, tuokin vaippa oli kuitenkin aika hintava :evil:

Täällä on usein mollattu TSI-tehtailijoita mm. siitä, ettei niihin vaippoihin saa mitään takuuta. Mutta itselläni on nyt huonoja kokemuksia merkkivaipastakin - ja niiden myyjistä. Aiemmin eräs toinen jälleenmyyjä oli myös täysin välinpitämätön kuluttajansuojalaista. Kyseessä ei ollut kestovaippa, mutta eräs toinen tuote jota myös myi, hajosi myös tosi lyhyen ajan jälkeen. Myyjä yritti luistella itse vastuusta ja ehdotti että ottaisin itse yhteyttä maahantuojaan. Pitkällisen keskustelun jälkeen suostui itse hoitamaan asian.

Tietenkin nämä ovat ikäviä yksittäistapauksia. Suurimmaksi osaksi olen ollut minäkin kestovaippoihin tyytyväinen ja myös myyjien ammattitaitoon. Ikävä vaan, että välillä tulee tällaisia negatiivisia kokemuksia :(
Eeja
Oppipoika
Oppipoika

Re: Merkkivaippa hajosi reilun puolen vuoden käytön jälkeen

ViestiKirjoittaja Saikka » La Tammi 23, 2010 12:31

Ota uudelleen yhteyttä myyjään, hänellä on velvollisuus korvata asia. Jos myyjä ei ole kiinnostunut asiasta, niin ota yhteyttä kuluttajaneuvojaan - ja ensin kannattaa tietysti sanoa myyjälle, että jos hän ei hoida velvollisuuksiaan niin otat yhteyttä kuluttajaviranomaisuus.
Vaipassa on selvä virhe, jos se hajoaa noin nopeasti!

Minusta näitä ei pidä koskaan katsoa läpi sormien ja alkaa korjailla itse - eiväthän yrittäjät koskaan "opi" hoitamaan velvollisuuksiaan, jos heidän annetaan luistaa vastuusta.
Saikka
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Eeja » Su Tammi 24, 2010 00:58

Tiedän... Eniten ärsyttääkin myyjän asenne :evil:
Eeja
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja jadore » Su Tammi 24, 2010 08:06

Mikä siinä vaipassa on rikki? Esim meillä ei kumpparit kestä kauheesti yli puoltavuotta. :?
Äiti -87 & isi -87
Pikkuneiti 9/07 & Pikkuprinssi 7/09
jadore
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja Eeja » Ma Tammi 25, 2010 17:03

Ompeleet ovat lähteneet purkautumaan. Voi olla, että tämän voisi korjata itsekin aika helposti, jos olisi kone ja kokemusta ompelusta. Mutta ei kai nyt sentään alle vuodessa pitäisi normaalikäytössä (ja vielä harvassa käytössä) tuollaistakaan tapahtua?

Eikö kuminauhojenkin pitäisi kestää kauemmin? Itse olen ostanut jotain todella käytettyjä vaippoja, joissa on kuminauhat ihan kelvollisessa kunnossa. Onkohan joku valmistaja käyttänyt vääränlaisia kuminauhoja, jos noin nopeasti ovat kulahtaneet :shock:
Eeja
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja jadore » Ma Tammi 25, 2010 17:25

Kyllä ne kumpparit on ilmeisesti ollut ihan yleisesti käytössä olleita, mutta en tiiä onko meidän vedessä jotain vikaa, kun eivät kestä..
Äiti -87 & isi -87
Pikkuneiti 9/07 & Pikkuprinssi 7/09
jadore
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja Pintti » Ma Tammi 25, 2010 17:34

Ikävä sanoa, mutta meillä on runsaasti huonoja kokemuksia vuoden ajalta kotimaisista vaipoista..

Olen sitä mieltä, että kyllä kotimaistenkin vaippojen tulisi kestää vähintään puoli vuotta normaalikäyttöä, saati sitten harvakseltaan käytettynä. Sillä kyllä nuo ulkolaiset meillä ovat nyt yli vuoden pelittäneet jatkuvassa käytössä, eikä ongelmia ole ollut missään...
T02, P05 (yökestoillut), ex-kestopeppu T08 ja vaippailija P02/11
Pintti
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Eeja » Ma Tammi 25, 2010 23:58

Ja mikä se sellainen kestovaippa on, joka ei kestä edes yhden lapsen vaippa-aikaa :twisted:
Ja eikös idea olisi, että perheen kaikki lapset voisivat käyttää samoja vaippoja?

Minkä h...vetin takia kannattaa maksaa yli 20 eur vaipasta, jonka laadusta ei ole mitään takeita? Suututtaa todella :evil: (Halvemmaksi tulisi tosiaan ostaa niiltä TSI-tehtailijoilta, hyvällä tsägällä ne vaipat kestävät, ja huonolla tsägällä nekin hajoavat, mutta taloudellinen vahinko on pienempi :( )

On meillä suurin osa vaipoista ainakin toistaiseksi ollut ihan kestäviä, mutta nyt kuulostaa valitettavasti siltä, ettei tuo meidän vaippa taidakaan olla mikään harvinainen poikkeus. Ikävä kyllä.
Eeja
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja SS » To Tammi 28, 2010 21:11

Kannattaa tosiaankin sanoa myyjälle, että otat seuraavaksi kuluttaja-asiamieheen yhteyttä jos ei korvausta ala kuulua. Ja sitten tosiaankin otat sinne yhteyttä, kyllä kestovaipan tulee kauemmin pelittää.
Kahden naaperon (poika 04/09, tyttö 07/10) äitee
SS
Infotiimi

ViestiKirjoittaja Eeja » Su Tammi 31, 2010 19:43

Itse asiassa ilmoitin myyjälle, että otan kuluttaja-asiamieheen yhteyttä. Hän kun oli sitä mieltä, että hänen vastuunsa loppuu 3 kk ostotapahtumasta :twisted:

Ärsyttää, että näköjään kuka tahansa mamma voi ruveta vaippayrittäjäksi, riippumatta siitä, onko edes perusasiat hallinnassa - ja myös riippumatta siitä, onko moraali ja asenne muutenkaan kohdallaan.
Eeja
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Saikka » Ti Maalis 16, 2010 14:35

Just kirjoitinkin tuonne toiseen ketjuun kun yksi valmistumisestaan asti koko ajan käytössä ollut vaippa alkoi hajota.
Eli kyseessä on brPUL-coolmax-tasku, kumpparit super-elasticia, tarrat applixia. Harrastelijan ompelema, viimeksi ennen vaippaompeluita olen ommellut koulussa reilut kymmenen vuotta sitten.

Saumat ok, tikkaukset ok, kumpparit ok, tarrat ok, coolmax ok vaikkakin harmaantunut - alkanut falskaus johtunee siis pul:in haurastumisesta. Menee vieläkin lyhyillä vaihtoväleillä, mutta päästää pisut läpi jos on yhtään pitempään päällä (tai normaalit 2-3h). Käyttöikä on n. 20 kk ja pesukertoja laskin olevan 160.

Eli tältä pohjalta ajatellen ei todellakaan pitäisi merkkivaipan, jonka oletettavasti joku ammattilainen on ommellut oikeista, laadukkaista materiaaleista, ja joka on pesty normaalisti vaippapesuihin soveltuvilla aineilla, hajota puolen vuoden käytön jälkeen!

MUOKS! Väärä hälytys! Tarkemmin asiaa tutkittuani tajusin, että falskaus johtuikin siitä, että lapsen ryömiessä kosteus pusertuu etutarran neulanrei'istä läpi. Kävelevällä lapsella toimii hyvin, eli pul on ihan kunnossa ja vaippa käyttökelpoinen! (Mutta silti tietenkin oudoksuttaa, että merkkivaippa hajoaa 6kk aikana, jos oma tekele kestää väh. 20kk)
Viimeksi muokannut Saikka päivämäärä La Maalis 20, 2010 21:25, muokattu yhteensä 2 kertaa
Saikka
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Pintti » Ti Maalis 16, 2010 15:09

Niinpä, peesi tälle. Valitettavasti meillä on aivan liian monessa kotimaisessa merkkivaipassa ilmennyt jotain vikaa jo alkutaipaleella eli 1-6kk iässä. Olen toki saanut asiat aina sovittua ja korvaavat tilalle, mutta en kyllä itse enää uskalla kotimaista ostella. Se reklamaatiorumba on vaan niin rasittavaa. Tosin ne vaipat, mitkä kestää yli 6kk, kestävätkin sitten pitkään. Pidättäydyn silti harvoissa valituissa merkeissä jatkossa :D Ja ompelisin kyllä itse, jos aikaa olisi, sillä sehän ei kamalasti taida vaatia, että saa vaipan kasaan..
Pintti
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Eeja » Ma Huhti 19, 2010 23:19

Ei voi olla totta! Taas hajosi yksi kestovaippa. Tällä kertaa Ronja&Roope sisävaipasta meni kuminauhat, molemmilta puolilta. Huomasin, että vaippa näytti kuivaustelineessä vähän "väsähtäneeltä", ja kas vaan, oli kuminauhat totaalisen kuolleet pesussa. Tämä vaippa oli ostettu uutena viime kesänä. Aiemmin on hajonnut Nupsukka AIO vieläkin nopeammin.

Ei oikein kuulosta hyvältä! Mitä kestovaippoja tällaiset on? :evil:
Eeja
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja *miiuska* » Ti Huhti 20, 2010 07:21

Onpahan merkillistä. Mulla on uutena ostettuja R&R vaippoja vieläkin muutama hyvässä kunnossa, sisävaippaa ja taskua, ja ne olen ostanut reilut 1,5v sitten. MBR on kans pari taskua ja ne myös moitteettomassa kunnossa.
*miiuska*
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja SS » Ti Huhti 20, 2010 07:23

Mullakin on R&R:n sisätaskuja kaks, ja hyvin toimii! Ostin ehk n. puol vuotta sitten käytettynä. Eli kyllä ne ny ainaki vuoden on kestäny ja tosi hyväs kunnossa ovat edelleen.
Kahden naaperon (poika 04/09, tyttö 07/10) äitee
SS
Infotiimi

Seuraava

Paluu Kestovaippojen taloudellisuudesta - Ulkomaiset vaippakaupat