[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4673: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4675: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4676: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4677: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Kestovaippainfo • Keskustelu • katso viestiketjua - Katsotko säästäväsi rahaa?
vko 50 | Maanantai 9.12.2019.

Katsotko säästäväsi rahaa?

Ulkomaiset vaippaputiikit ja ostokokemukset niissä sekä kauppavertailut.
HUOM! kokemukset kotimaisista vaippaputiikeista tietokantaan!

Re: Katsotko säästäväsi rahaa?

ViestiKirjoittaja johnu83 » Ti Heinä 13, 2010 23:56

Vastaanpa itse tämän tilanteen valossa.
Nyt kun toinen kestopeppu on tulossa ja molemmat samaan aikaan vaipoissa, eikä silti tarvitse ostaa mitään uutta koska vanhat pienet ovat säästössä, uskon että päästään jo säästölle, (ainakin luonnon suhteen).
Myytäviäkin on roppakaupalla ja vaikka kuinka pilkkahintaan lähtisivät niin tulisin niiden vaippojen osalta varmaan voitolle ja vähentäisin kestoihin mennyttä budjettilovea.
Lisäksi jos ja kun tässä nyt ei vielä ole lapsiluku meillä täynnä, niin vanhat vaipat kestävät kyllä vielä monen lapsen peput ja saattavat olla vielä euron/parin arvoisiakin kun aion pitää ne terässään.
Laskin että kahden tai useamman vaipattamiseen kertiksillä (arvio 2000-3400 €/kaksi lasta syntymästä kuivaksi) menisi niin paljon rahaa kuin meidän korkeimman keskiarvohinnan kestovaippoihin menisi jos niitä olisi 230, ja vaikka meillä paljon vaippoja onkin, niin en tule tuohon määrään/summaan yltämään niillä ikuna etenkin kun suurin osa on muutaman euron tsi ja harso/nauhavaippoja sekä käytettynä löydettyjä ja vaikka tuohon laskisi mitenpäin kaiken vaippamateriaalin erikseen. Vain muutamasta olen maksanut täyden hinnan. Olen tyytyväinen. :D

johnu83
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Kaktus » Ke Heinä 14, 2010 12:15

Meillä on mennyt kestovaippoihin 730 euroa, kahdelle lapselle, joista ekan kanssa kestoiltiin 3 vuotta ja toisen kanssa on nyt kestoiltu 8,5 kk. Tuosta tulee 16,4 euroa/kk + pesukustannukset. Jonkun laskelman mukaan täyskestoilusta tulee n. 100 euron kustannukset vuodessa. Meillä ei varmaankaan, koska vesimaksu sisältyy vuokraan. Eli pesukustannukset huomioiden 24 euroa/kk.

Vertailun vuoksi, ostettiin juuri reissua varten kertiksiä, joiden kappalehinta on 17 centtiä. Tuon hintaisilla vaipoilla menisi tasoihin, jos vaippoja kuluisi 4-5 vuorokaudessa. Pojalla kului jossain vaiheessa 3-4 vaippaa päivässä, mutta on niitäkin aikoja eletty, jolloin vaippaa vaihdettiin 8-10 kertaa vuorokaudessa.

Eli tällä hetkellä, kun vaippoja menee joka tapauksessa vähintään 5 päivässä, tulee kestoilusta säästöä, koska vanhat vaipat pelittävät eikä uusien ostolle ole tarvetta.
7 lapsen äiti, 1 kuivaksiopettelija, 1 kokonaan vaipoissa.
Kaktus
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja ElisabetB » Ke Heinä 14, 2010 22:36

Juu, ei säästöä tällä hetkellä, vaippaexcelin summa summarum-solu näyttää jotain 1500 euroa... :whistle: Mutta ehkä sitten ajan mittaan, ja kyllä se summa tosta pienenee pikkuhiljaa. En mä rahan vuoksi tähän ryhtynyt.
Kestoiluun myöhäisherännyt toisen lapsen myötä.

ElisabetB
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja hmmm » Ke Heinä 14, 2010 22:54

Mä edelleen uskottelen itselleni, että ollaan vaippakuluissa plussan puolella (siis kertiksiin verrattuna). Excel lakkasi joulukuussa toimimasta ja sen jälkeen en ole kuluja laskenut. Mutku mä oon myynyt aina vanhoja pois kun oon uusia/uusiin kankaita ostanut...
minä -83, mies -82, osakestoillut poika 05/07 & täyskestoillut tyttö 05/09
hmmm
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja firelite » Su Elo 01, 2010 09:50

Mä oon käyttänyt tähän mennessä noin 170 euroa vaippoihin (lapsi 1kk). Alussa hommasin vain niitä, mitä sai halvimmalla, mut sit se miten kaikki sinappi tuli lahkeista ulos sai investoimisen tuntumaan järkevämmältä kuin jatkuvan lakanapyykin mun minipyykkärillä :lol: Kalliimmalla (eli kympillä/kpl tai sitä kalliimpi) oon hankkinut lähinnä yhdenkoon vaippoja sillä ajatuksella, että kun nyt shoppailee, myöhemmin ei tarttis. Muutaman kalliin blueberryn oon ostanut uutenakin, ja myönnän et aion ostaa niitä vielä pari lisää :oops: - veikkaisin et vaippapotti mulla nousee vielä johonkin 300 kieppeille. Plus sit sähkö (vesimaksu on kiinteä). Joten jäisin kaiketi plussan puolelle jo ensimmäisen vuoden aikana.
firelite
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja kosma » Su Elo 01, 2010 19:30

Mulla pitäs olla kaikki kuitit vaippaostoksista tallella, mutta en oo uskaltanut laskea niitä yhteen :oops: :lol: Luulen siis, että en ole säästänyt, mutta se rahapuoli ei ole se tärkein asia näissä kestoissa :D
kosma & kosse
Päiväkuiva yökestoilija 09/09
Uusi kestopylly 05/12
kosma
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja otaporkkana » Ma Elo 02, 2010 11:11

Kyllä. Vaikka olen aika paljon ostanut vaippoja uutena, lähinnä hoitopaikkaa varten satsasin kerralla 12 taskua + imut, niin nuo kuitenkin olivat käytössä esikoisella 1,5 vuotta ja nyt tallessa kakkosta varten. Aika paljon käytettyinä ostettuja vaippoja olen myynyt eteenpäin 2-5 € halvemmalla kuin mitä itse niistä maksoin (vaikka nyt ajatellen olisi ehkä kannattanut sittenkin säästää kakkoselle :roll: ). Kakkoselle on nyt (toivon mukaan) ensimmäisen puolen vuoden vaipat odottamassa ja niihin on mennyt rahaa varmaan samanverran kuin kertiksiinkin, mutta veikkaisin saavani niihin kulutetuista rahoista puolet takaisin kun ne myy eteenpäin. Ja sitten onkin jo ykköseltä jääneet vaipat odottamassa.

Kaiken kaikkiaan laskeskelin, että talven lomareissu Sveitsiin (matkat+majoitus) olisi voitu törsätä myös kaatopaikalle, sen verran olisi ykkösen kertiksiin kulunut verrattuna kestoihin.
Ukkospoikanen 2/2007 ja Akkastyttönen 8/2010
otaporkkana
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja alannee » Ma Elo 09, 2010 13:18

Vielä elättelen toiveita säästöistä, jotka tulisivat toista lasta vaiptettaessa samoilla vaipoilla. Saa nähdä kestänkö käyttää samoja vaippoja, vai onko ihan pakko ostaa uusia pelkän mieliteon vuoksi.
alannee
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja jow » Su Syys 19, 2010 16:39

Meillä ei kestoilla rahan säästön vuoksi. Mutta ei se huonompi bonus olisi, jos tässä harrastuksessa pääsisi plussan puolelle joskus. :D

*Muoks* 5 kk sitten laskeskelin, että kestoihin oli mennyt noin euro per käyttökerta. Nyt ollaan jo päästy 58 senttiin. :D Tohon summaan tulee toki vielä pesukulut. Meillä pesukulut (vesi, sähkö, pesuaineet) on mun laskelmien mukaan about 41,51 euroa vuodessa. Jos me ei kestoiltaisi, niin pesukuluihin menevällä summalla olis pitänyt ostaa pojalle lisää vaatteita, kun muuten mä pesen pyykkiä 2 koneellista viikossa.

Eli ei kestoilu ole vielä tullut kertiksiä halvemmaksi, mutta eiköhän tässä päästä plussan puolelle ennen kuin poika oppii kuivaksi. Tällä hetkellä käytössä olevat vaipat sopivat pojalle toivottavasti vielä puoli vuotta tai osa jopa kuivaksioppimiseen asti, joten kyllä niillä vielä käyttöpotentiaalia on. Ja nyt kun oon hoitovapaalla, niin on iso bonus, että vähät rahat voi käyttää johonkin muuhun kuin kertseihin.

Oon hankkinut paria taskuvaippaa lukuunottamatta kaikki pojan vaipat uusina ja yhtään vaippaa ei ole ainakaan toistaiseksi tullut tehtyä itse.
Viimeksi muokannut jow päivämäärä Su Helmi 20, 2011 22:15, muokattu yhteensä 1 kerran
jow
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja Pitkätossu » Ma Syys 20, 2010 13:05

Jos lapsi jää ainoaksi, emme todellakaan säästä rahaa kestovaipoilla (lähinnä uusina hankittuja merkkivaippoja, kivoja kuoseja jne.), mutta onneksi tuo rahansäästö ei ole ollutkaan se perimmäinen syy kestoiluun. :) Jos meille tulee vielä toinen lapsi ja esikoiselta säästämämme suosikkivaipat sopivat myös hänelle, kestoilu tulee kyllä kertseilyä halvemmaksi.
Pitkätossu
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja laurasal » To Syys 23, 2010 16:11

Vaikka kaikkea on tullut kokeiltua ja halvalla pois myytyä, niin kyllä nytten voin sanoa jo säästäneeni. Meillä on tyttö jo sen ikäinen, että enää menee vaippa pari päivässä, joten kohta ollaan kuivia :D Nyt käytössä olevat vaipat ovat itse tekemiäni ja olleet jo yli vuoden käytössä. Eli vuoteen ei ole tarvinnut vaippoja ostella :D
Minä -85, mies -78, pikku-emäntä 7/08 ja kaksi koiruutta.

laurasal
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja DoubleTwins » Su Loka 10, 2010 15:39

meillä on kestoiltu päivät; kertikset yöllä.
vauvoja 2. kotona ollaan nyt oltu 77 vrk. ;) laskin että, jos oltas noita S-kaupan Eco-vaippoja käytetty, olis ne maksanut tähän mennessä (yht. n.924 vaippaa!!!) n. 120e.
en ole ostanut yhtään uutta kestovaippaa* vaan kaikki käytettynä. Kaveri on tehnyt mulle nyt 8 taskuvaippaa(M-kokoa) ja niistä olen maksanut 6:sta 8e/kpl (2 saatiin lahjaksi).
olen saanut varmaan 50 vaippaa pelkillä postikuluilla(10e), kun laitan sen satsin kiertämään seuraaville tuplille. ;) jeee! (paketissa imse vimsejä, popolineja ja TSI-versioita ja jotain muita)
sitten yhdeltä kaverilta ostin 8 uutta TSI-vaippaa(60e) ja huutiksesta huusin kasan 90e:llä. lisäksi kaveri myi kaksi isoa jättipussia kaikkia maailman käytettyjä nb-L-kokoja 40e:llä.
lisäksi olen ostanut hiukan villalankaa, josta anoppi teki nb-villikset.
sähköt ja vedet tietty vielä mutta siis yhteensä nyt on mennyt näihin nb-L -kokoisiin vaippoihin n. 250e, jotka menee vielä tooosi kauan. tottakai vielä menee hiukan rahaa, mutta aika vähällä pääsen. :)
uskon että säästöä vielä tulee, kun en ala häröilemään. ;)

* valehtelin: :oops: ostin yhdeltä nettitutulta 2 ebaysta hänen ostamaansa uutta yhdenkoon(?) vaippaa 5e/kpl + posti kulut. :)

jälkikirj. nro2: ... eli kertiksiä on sit menny n. 150 + muutama päivällä iskän laittama ja pari toisen pojan kummitädin laittamaan, kun hän ei halunnut laittaa kestoa.
kertiksiä ollaan saatu yksi iso 5-8kg paketti, joka siis melkein kokonaan käyttämättä. ei anna luonto periksi käyttää...
kaksospojat 07/2010 kestoilee päivät. :)
DoubleTwins
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja suohukka » To Loka 21, 2010 20:25

Meillä on nyt kuukauden ikäinen tyttö ja muutamia päiviä on menty täysin kestoilla, sitä ennen osittain. Saatiin järjetön kasa kertiksiä lahjoituksena ja nyt kun ne on saatu kulumaan loppuun, en meinaa enää ostaa uusia kuin pakon edessä. Aika hyvä kasa noita vaippoja on eikä rahaa ole kulunut kuin n. 40 e. Kaikki käytettyinä hankittuja tai saatuja. Koen siis säästäväni paljonkin rahaa jos kertikset maksaisivat kuussa n. 50-60 e karkean arvion mukaan. :) Tietty tässä jossain vaiheessa pitää ostaa lisää isompia vaippoja mutta samalla voi myydä vanhat. Vedestä meidän ei tarvitse erikseen maksaa ja tämän paljon puklailevan vauvan pyykkejä saisi muutenkin olla jatkuvasti pesemässä joten vaipat menee siinä samalla. Kyllä tuntuu hurjilta nuo summat mitä useat on käyttäneet kestovaippailuun näin pienituloisen silmin...
suohukka
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja Livia » Ke Tammi 19, 2011 12:53

Taloudellisuus oli yksi tärkeä asia puntarissa, kun aloin pohtia kestovaipatusta ennen lapsen syntymää. Ja siihen edelleen pyritään, joskin olen ihan tyytyväinen, vaikka loppupeleissä säästöä kertavaippoihin nähden ei syntyisikään. Kestovaippojen käyttö kun palkitsee muutenkin kuin rahallisesti.

Olemme ostaneet kaikki vaipat uusina ja muutaman olemme saaneet lahjaksi. Taloudellisuuteen pyrimme pitämällä pientä vaippa-arsenaalia (alle 20 kpl) ja pesemällä tiheästi. Suosimme yhdenkoon vaippoja, joita käytetään koko vaippaikä, mutta mitään erityisen halpoja vaippasysteemejä (harsot, prefoldit, nauhavaipat tms) emme harrasta - helppous ja yksinkertaisuus vaipatuksessa on tärkeää.

Mitä sitten maksaa kertavaippojen käyttö? Yksi merkkivaippa maksaa n 0,20 e (jumbopakkauksissa yksikköhinta hivenen halvempi). Vaippa vaihdetaan 6-8 kertaa päivässä, kuukaudessa on n. 30 päivää.

0,20 e/kpl x 6,75 kpl x 30,42 pv =~40 euroa kuukaudessa.

Nyt kun lapsi on puolivuotias, olemme kertavaipatukseen nähden vielä rahallisesti miinuksella (kestovaippoihin kulutettu vajaa 400 e), ja onhan niitä kertiksiäkin silloin tällöin ostettu vierailuja ym. varten. Arvioisin, että lapsen ollessa vuoden ikäinen, kustannukset alkavat olla kertavaipatukseen verrattuna tasan, vaikka uusia isompia vaippoja vielä pitääkin hankkia.

Suuremmat säästöt syntyvät sitten mahdollisen toisen lapsen myötä tai kun kierrätyskelpoiset vaipat myy pois.
Livia
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja Villa Villa » Pe Helmi 04, 2011 19:57

Meilläkin kyllä on rahaa mennyt varmaan tuplasti kestoihin, mitä olis menny pelkkiin kertseihin. :roll: Mutta kyllähän edullisestikin pystyy varmasti kestoilemaan, kunhan ei ihan jokaista uutta vaippamallia hanki kaappiin! :lol:
Äippä -77, Isi -78, termiitit 09 ja 10 & karvakorva vm.04
Villa Villa
Infotiimi

EdellinenSeuraava

Paluu Kestovaippojen taloudellisuudesta - Ulkomaiset vaippakaupat