[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4673: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4675: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4676: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4677: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Kestovaippainfo • Keskustelu • katso viestiketjua - Katsotko säästäväsi rahaa?
vko 03 | Lauantai 18.1.2020.

Katsotko säästäväsi rahaa?

Ulkomaiset vaippaputiikit ja ostokokemukset niissä sekä kauppavertailut.
HUOM! kokemukset kotimaisista vaippaputiikeista tietokantaan!

ViestiKirjoittaja larsson » To Loka 30, 2008 10:23

Rahaa tulee säästymään, mutta vielä se ei missään näy :lol: Just sunnuntaina napsuttelin 100 eurolla kankaita :oops: Kun teki niin mieli. Pitäähän se tukea, kun tänne Ruottiin on avattu uusi nettikauppa josta saa myllymuksujen nättejä raitabampuja :) Voi tukea suomalaista ja pitää tuotakin kauppaa hengissä, että täältä sais etes jotain :roll:

Esikon synnyttyä 5 kk siten ajattelin naiivisti, etten tartte enää paljoa mitään, vähän hahtuvia ehkä, kun olin kerralla ostellut kangaspinoja. Mut sitten ajattelin et pitää "vähän sijottaa kuiteskin hamppuun ja bampuun, ja eri kuivaliinamateriaaleja ois kyllä kiva kokeilla, ja villahousuja on niin kiva tehdä, ai ku ihania lankoja... " ehkä 500 on mennyt, mutta tosiaan paljon on vielä ompelematta. Ja näillä ois tosiaan tarkoitus vaipattaa vielä ainakin yksi oma, ja lainata kaverille jos haluaa, eli halvemmaksi tulevat kun kertsit. Vaikka rahaa luultavasti vielä menee :oops: . Ja jos seuraava on tyttö, pitää sen tiety saada muutama söpö hörsövaippa, vaikka nyt olen jo koittanut kattoa ettei olisi liian poikamaisia vaippoja vaan neutraaleja, mutta hauskoja.
larsson
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja luckylady » To Marras 27, 2008 07:27

Pikkuneidin 05/2006 ja -herran 10/2007 äiti
luckylady
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Jane » To Marras 27, 2008 12:15

Itse en vielä ole säästänyt yhtään, sama raha olisi mennyt kertiksiin. Mutta vaippojen uudelleenkäyttö- ja jälleenmyyntiarvo huomioiden säästää kyllä reilusti. En ole myöskään juuri pyrkinyt säästöön vaan tämä on minulle jonkin sortin harrastus :)

Jos haluaisi edullisesti selvitä, ehdottomasti kannattaisi aluksi "sijoittaa" harsoihin. Merkkiharsotkin maksavat itsensä takaisin jo yhdellä lapsella. Kertasijoituksena vaikkapa 20 merkkiharson osto voi tietysti tuntua hurjalta (minimipäivärahoista tai opintotuista), mutta eihän niitä pakko ole kerralla ostaa. Harvalle meinaan tulee täysin yllätyksenä se vauva, yleensä on muutama kuukausi aikaa varautua ;) Pul-kuoria muutamat vaikka käytettynä, kuivaliinoiksi fleeceä parikymmentä senttiä ja näpsypaketti, niin kokonaishinta "aloituspakkaukselle" on pienimmillään 70 euron luokkaa. Sitten vaan muutaman kuukauden päästä taas parikymppiä isompiin pul-kuoriin. (Valitsin esimerkiksi pul-kuoret, koska ne ovat edullisia ja helppokäyttöisiä. Villahousut ovat myös käytettynä edullisia ja pitkäikäisempiä, mutta niistä on vähän enemmän vaivaa maitokakkaikäisellä.)
Jane
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja miina78 » To Marras 27, 2008 16:58

Mies -71, Elli 4/04 ja Väinö 9/07
miina78
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Pemmi » To Marras 27, 2008 18:07

T 12/01
P 10/03
T 05/05
P 01/08
Pemmi
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja tuulisa » To Marras 27, 2008 22:31

Mä jäin aitiyslomalle melkein heti valmistuttuani, muutaman kuukauden sijaisuuden ehdin välissä tehdä. Opiskeluaikana tein töitä jonkin verran. Miehellä on vakkarityöpaikka, palkka keskitasoa. Sanoisin että taloudellinen tilanteemme on kohtuullinen.

Kestoja aloimme käyttämään ekologisuuden vuoksi. Tällä hetkellä rahaa kestoihin on mennyt varmaan aikalailla saman verran kuin olisi tähän mennessä mennyt kertiksiin, olen ostanut lähes kaikki vaipat uutena, joukossa sekä edullisimpia perusvaippoja että vähän hienompia ja kalliimpia.

En itse asiassa ole edes odottanut, että tämän ekan kohdalla kovin merkittävää säästöä tulisi... :oops: Mahdollisen seuraavan lapsen kohdalla säästö pitäisikin olla jo selkeämpi!
tuulisa
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja leinoska » To Marras 27, 2008 22:40

kyllä luulen että me säästetään rahaa (mihin se säästetty raha SITTEN menee, sitä en tiedä :D säännön mukaisesti kaikki menee mitä tuleekin).

esikoinen kun syntyi niin minä tein viimeisiä opiskelujani vielä valmiiksi ja pudotus opintotuoelta minimi-äitiyspäivärahalle oli luultua kovempi, sillä viimeksimainittua verotetaan ankarammin. mies oli työssä, mutta talous oli joka kuukausi erittäin kireä. aina loppukuusta kiittelin vaipparatkaisuamme, sillä vaikka kaikki muu meni kortille (visa-kortille nimittäin) niin vaippoja oli aina.

nyt esikoinen on kolme vee ja toinen mukula puolitoistavuotias, ja me ollaan aavistuksen verran keskiluokkaistuttu verrattuna esikoisen syntymän aikoihin. mies on saanut palkankorotuksia, minun tulot ei edelleenkään päätä huimaa. samoilla vaipoilla mennään kuin esikoisen kanssa, ja olen edelleen tyytyväinen ratkaisuihin. tuntuu, että toisen lapsen vaipat on tulleet ihan kaupan päälle ilmaiseksi.

meillä säästöön vaikuttaa se, etten erikoisesti perusta mistään "ihanuus"-vaipoista, uusia vaippoja on hankittu ihan tarpeeseen, ei harrastuksenomaisesti.
blogi
leinoska
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Suklia » Pe Marras 28, 2008 00:30

Suklia
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja os » Pe Marras 28, 2008 00:45

Täyshörhö äiti, selväjärkinen isi ja kestopeppukantoliinapoika 3/07 (3kk iästä alkaen) ja pikkuneiti 9/09, kestoilua ja kantamista alusta asti
os
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Pauliina R » Pe Marras 28, 2008 00:50

Mato Matosen (6/08) cityäitee (6/78) kera perheen nörtti-isin.

"Sillä ehkä ei merkitse mitään, mitä ihminen tekee, vaan kaikkea merkitsee se, mitä ihmisen sydän tuntee hänen tehdessään sen minkä tekee." (Mika Waltarin Sinuhe egyptiläinen)
Pauliina R
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja Lyam » Ke Joulu 03, 2008 12:14

Meillä mies ansiotyössä, itse hoitovapaalla, mutta työ vakkarityö odottelee kunnes päätän sinne palata. (Ollaan varmaankin aikalailla keskitulosia). Kestoilu on mulle ollut lähinnä ekologinen valinta, mutta en pistä pahakseni jos muutama killinkikin säästyy... Mies ehkä innostunut enemmän tuosta säästöpuolesta, mutta nyt kun ollaan vähän kertsejä jouduttu käyttämään (pesukoneeseen odotellaan uutta piirikorttia), niin sanoi kyllä, että ne inhottaa häntä (jätemäärä ja haju lähinnä).

Mä olen tehnyt excel-taulukon jossa lasken suurin piirtein mitä mikäkin vaippa on tullut kustantamaan ja miten paljon ollaan voitolla/tappiolla kertseihin verrattuna. Vielä kuukausi sitten oltiin tasoissa kertistelyyn verrattuna (ja vaippoja oli loppuvaippakaudeksi, eikä jälleenmyyntiä oltu arvioitu). Nyt tilanne (taas) pakkasen puolella kun on tullut napsuteltua uusia ja kirppisvaippoja viimeisten viikkojen aikana oikein urakalla (mutta on siis toinenkin käyttäjä tulossa)...

Loppupeleissä olen varma, että säästöä tulee (vaikkakaan ei välttämättä mitenkään valtavasti kun olen hurahtanut kaikkeen ihanaan ja kahden lapsen jälkeen jälleenmyyntikään ei ehkä kovin hyvä...)
mielikuvitusta 08/07, temperamenttia 3/09, sekä arvoitus 12/10
Lyam
Oppipoika
Oppipoika

Re: Katsotko säästäväsi rahaa?

ViestiKirjoittaja laurasal » Ti Maalis 03, 2009 15:33

No, en ole oikein varma. Mitään kirjaa en ole nimittäin pitänyt. Mutta veikkaan että kertseihein verrattuna ollaan kuitenkin voiton puolella. Siis miinuksella kuitenkin, mutta kun ajattelee, mitä tällä hetkellä on rahaa kiinni vaipoissa ja mitä niistä voisi sitten saada, kun ne pois myy, niin tilanne ihan ok.

Pakko väkertää tähän jotain listaa siitä, mitä on mennyt ja mitä tullut: (sori jo etukäteen :D )
-kaverilta ostin kasan kestoja 100 euroa
-muut mitä ostin ennen syntymää n. 100 euroa
-syntymän jälkeen ostetut veikkaisin että n. 300 euroa
-kankaisiin mennyt n. 100 euroa

Eli ostettu on tähän mennessä 500 euron arvosta, mutta oikeasti nyt ei enään tartte mitään (ellei sitten... :D ).

Mutta sitten kuitenkin olen myös pieneksi jääneitä vaippoja myynyt pois ja niistä veikkaan tulleen jotain 150 euroa tai jopa ylikin, alka 200 kuitenkin.

Joten tilanne siis tällä hetkellä: 500-150= 350 euroa. Eli sen verta siis olisi kestoissa nyt kiinni. Ei paha. Sais sitä "turhempaankin" rahansa menemään.
Minä -85, mies -78, pikku-emäntä 7/08 ja kaksi koiruutta.

laurasal
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja astralis » To Heinä 09, 2009 13:56

En todellakaan ole säästänyt rahaa. Johtuen tietysti siitä, että mieheni äiti lupasi kaikki (kertakäyttö)vaipat ostaa. Alussa kun niitä käytettiin. Kun sitten alettiin käyttää kestoja, kielsimme mummia enää niitä kertiksiä ostamasta ja kestoja on hänen ollut vähän vaikea ostaa, ku ei niistä mitään ymmärrä. Ja suurin osa vaiposta on tsi-versioita.

Joten ollaan kaikki itse ostettu.

Mut varmasti oltas siinä mielessä säästetty jos oltas jouduttu kertikset itse ostamaan.
Kestopeppuilijat:
Tytön tyllerö 03/08, Täysin kuiva 2,5 vuotiaana
Pikku pojunen 04/10
astralis
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja blackpanther » Pe Heinä 10, 2009 11:47

No, alussa varmaan ajattelin sitä rahan säästöä, mutta ei taatusti oo säästyny :twisted:. Jos ois korvannu nb ja s-koon vaipat harsoilla (nekin ostanu käytettyinä) ja sen jälkeen ostanu vaan käytettyjä tai sitten ihan halvimpia (jotai ulkomaan elävien) vaippoja tai tehny ite (miel. kierrätyskankaista vaikka sisätaskuja, imuiks vanhoja pyyhkeitä tai niitä harsoja ja hahtuvat päälle) niin varmaan ois tulla paljon säästöä... Mut en oo tyytyny ihan noin vähään. Ja kaikki hutiostot joita on sitten pilkkahintaan yrittäny myydä eteenpäin... Lisäks meillä ei oo onnistunu ees tuon esikoisen vaippojen kierrätys tälle toiselle kun se on ollu aina semmonen laiha luikku ja tää toinen taas on tuommonen tuhti täti :lol:. Ja totta kai tytölle haluaa vähän semmosia tyttövaippoja kun tuolla on ollu poikavaippoja.

Joo ja ite oon tosiaan äitiyslomalla ja mies on tällä hetkellä työtön eli ei mitenkää "rikkaita" olla (joskin säännölliset tulot :baby:)
Poika 5/07, tyttö 2/09, äti 9/82 ja isä 9/74
blackpanther
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Sofraia » Ti Heinä 13, 2010 19:43

Esikoinen tällä hetkellä noin 3kk, ja toistaiseksi rahaa on laskelmien mukaan mennyt enemmän kuin kertseihin. Toisaalta ajattelen sen niin, että tässä kohtaa ollaan haettu Oikeanlaista Systeemiä ja Investoitu. :) Tähän asti ollaan lähinnä vaipatettu harsoilla, lainasisävaipoilla ja -kuorilla sekä Huutiksen aarteilla. Muutamia sisävaippoja oon tehnyt itsekin, ja suuri osa uusina ostetuista vaipoista on ollut koko vaippaiän mallisia. Ollaan miehen kanssa molemmat sellaisia tyyppejä, että pitää olla Toimiva Systeemi ja maksimissaan kahta tai kolmea eri vaippatyyppiä. Nyt kun on siis Investoitu, niin näillä pitäis pärjätä pitkälle. Lisäksi puikoilla kilisee alelangoista villiksiä ja vaatehuoneessa odottaa kassillinen kankaita (mm. kaverilta ostettu PUL-satsi) innokasta vaippaompelijaa. Toistaiseksi laskujen mukaan rahaa on mennyt noin 500e (seassa muutama huti-huutisostos, joita en oo ehtinyt tai kehdannut laittaa eteenpäin), mutta periaatteessa niillä pitäis pärjätä kuivaksiopetteluun asti. Muutaman kuminauhapaketin, tarrametrin ja villalankakerän saattaa vielä joutua ostamaan. Söpöstelyvaipoiksi voi sitten tehdä itse sisävaippoja, jos jostain tulee vastaan ihania kierrätyskankaita. ;)

Ollaan siis molemmat opiskelijoita, mies puolessavälissä ja mä gradua vaille valmis. Äippäraha on mulla onneksi minimiä isompi, kiitos ennen äippävapaata tehdyn määräaikaisuuden, ja mies tekee enemmän tai vähemmän oman alan freelance-hommia enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Rahaa on siis toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän, mutta jo tässä vaiheessa on ihan luksusta, ettei ruokakaupassa käydessä tartte kulkea vaippahyllyn välistä ja miettiä, onko pakettiin varaa tällä kertaa. Alusta asti ollaan täyskestoiltu, kun olis tuntunut hassulta ostaa kertsejä kun kaapissa on ihan toimivia vaippoja – mitä siitä, että joutuu vaihtamaan yölläkin, kun silloin herää kuitenkin syöttämään vauvaa? :)

Jonkin verran niitä uusia kestoja on myös tullut ostettua Paypalin kautta luottokortilla, siinä missä kertsivaippoja en ikinä laittais luotolle (tämä on kotoa tullut nyrkkisääntö, että sen luotolla ostetun asian pitää olla vielä käyttöterässä silloin kun laina tulee maksettavaksi).

Takaraivossa on tietysti ajatus siitä, että mahdolliselle toiselle lapselle on sitten vaipat valmiina. Tällä hetkellä kuitenkaan en viitsi laskea tätä mahdollista rahansäästöä sen varaan, kun koskaan ei tiedä, milloin tulee seuraavaa vai tuleeko lainkaan. Jos tulee, niin tässä alkuvaiheessa tehdyt investoinnit (toivottavasti) maksavat itsensä takaisin, kun on hankkinut laadukasta ja tehnyt kunnon matskuista.
Äiti ja isi -83, pottaileva touhumaakari 04/10 ja kestopeppu hymypallero 2/12
Sofraia
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Kestovaippojen taloudellisuudesta - Ulkomaiset vaippakaupat