[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4673: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4675: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4676: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4677: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Kestovaippainfo • Keskustelu • katso viestiketjua - Katsotko säästäväsi rahaa?
vko 33 | Tiistai 11.8.2020.

Katsotko säästäväsi rahaa?

Ulkomaiset vaippaputiikit ja ostokokemukset niissä sekä kauppavertailut.
HUOM! kokemukset kotimaisista vaippaputiikeista tietokantaan!

Katsotko säästäväsi rahaa?

ViestiKirjoittaja johnu83 » Ti Loka 21, 2008 23:00

Siinä se tulikin, eli tuleeko säästöä?

Olisi kiva jos voisitte myös kertoa omasta tilanteesta, esim. onko palkkatuloja esim. isukilta vai miten? Säästääkö kestoilla?

Monta ketjua tästä onkin jo, muttei ihan mitä haen takaa, eli ovatko kestoilijat vakavaraisia vai esim. opiskelijoita/työttömiä/tms.
johnu83
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja johnu83 » Ti Loka 21, 2008 23:03

Ja heti tajusin, että nyt mut tullaan ymmärtään väärin. :oops:
Eli en usko, että vaan vähävaraiset ja säästöä hakevat käyttäisivät kestoja, en todellakaan. Tuli vaan mieleen kun itse ollaan kokonaan opiskelijaperhe, eli rahaa ei käytännössä ole mihinkään, niin kestot tuntuvat vaan järkeviltä.

Kiitos jos joku vastaa ja toki voi linkittää muita viestiketjuja, mutta olen ne jo varmaan lukenut. Toki muita voi kiinnostaa! :)
johnu83
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja *miiuska* » Ke Loka 22, 2008 06:12

No tuota, meillä molemmat ollaan ansiotyössä, paitsi just tällä hetkellä. Itse jään piakkoin hoitovapaalle
Toistaiseksi rahaa on kulunut varmasti jopa enemmän kuin jos olisin kertseillyt, mutta pikkuhiljaa saan varmaan jotain takaisinpäin, kun siirrytään pääosin tsi-vaippoihin ja merkit lähtee kiertoon, ainakin toivin niin.
Viimeksi muokannut *miiuska* päivämäärä Ke Loka 22, 2008 08:22, muokattu yhteensä 1 kerran
*miiuska*
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja mölkky » Ke Loka 22, 2008 07:53

Voin ihan käsi sydämmellä ja lievästi häpeilevällä äänensävyllä myöntää, että meillä on varmasti mennyt enempi rahaa kestovaippoihin kuin kertseihin. Ihan vain siksi kun olen vähän tälläinen haalija-tyyppi ja halunnut kokeilla vähän kaikkia merkkejä ja kivoja kuoseja...ja taas kivempia kuoseja...ja söpöjä villiksiä...ja vielä söpömpiä.... :oops:

Ihan varmasti säästöä saisi aikaiseksi kun yrittäisi ja osaisi/pystyisi itse tekemään, mutta laiska kun on eikä ompelukonetta omista.

Isukki tuo leivän meillä pöytään mun äitiysvapaan ajan (kaikki varmaan tietää ettei äitiysrahat ole ihan yhtä isoja kuin palkkatulot), mutta äippäloman jälkeen ollaan molemmat palkkatyössä ellen hoitelemaan kotiin jää.
Meidän päälimmäinen syy käyttää kestoja oli täysin ekologinen ja toinen yhtä hyvä syy oli hengittävät vaipat. Nyt tuo ekologisuus kieltämättä vähän suksii ristiin kun on noita vaippoja tullut haalittua turhaankin.

Aion parantaa tapani :D
mölkky
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja höpömörrikkä » Ke Loka 22, 2008 07:56

Olen kyllä säästänyt muutakin kuin luontoa (tsi-)kestoilla! :) Saapa nähdä miten kauan vielä yövaippaa tarvitaan mutta nuilla samoilla mennään (niitä on muistaakseni 5kpl & 2xhahtuvapöksyt) loppuun asti joten säästö sen kuin kasvaa.. :P (niin ja mainittakoon että ihan itse olen kankaat ja tarrat jne ostanut :lol: )
Höpömörrikkä kera Pikkupörrikän 05/2006
höpömörrikkä
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja skugga » Ke Loka 22, 2008 08:02

Luulenpa, että tällä hetkellä rahaa on menny varmaan saman verran kuin kertistellessä. Mutta kun toinen lapsi syntyy, niin meillä onkin jo melkoisen kattava vaippavarasto valmiina. Silloin luulisin että säästöä alkaa syntyä.

Meillä ollaan molemmat töissä tällä hetkellä. Miehellä vakkarityö, itse teen sijaisuuksia ja osittaista työaikaa (50-75%). Vuodenvaihteen jälkeen en omasta työtilanteestani vielä tiedä. Alkuperäistä syytä kestoiluun en edes muista! :oops: Luulisin että se on ollut ekologisuus, mutta sittemmin taloudellisuus, turhamaisuus ja hurahtaneisuus on ajanut sen syyn rinnalle, jos ei ihan ohi asti. :lol:
"pieni lapsi on aina hajuhaitta"
"Kestovaippailijat" vm. -80, -06, -09 ja -11. Ja koirakin kulkee kestoissa.
skugga
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Cecilia36 » Ke Loka 22, 2008 08:06

Vaikka rahaakin on mennyt ihan "mukavasti" vaippoihin, niin väittäisinpä kuitenkin, että säästetty on verrattuna kertseihin. Ainakin isomman vaipatuksessa, käytössä on enää muutama yövaippa, jotka itse tehtyjä, imuna vanhavanha harso. Ja pienemmälläkin säästöä syntynee ajan mittaan, kun tyttö kasvaa alakäyrillä, joten suurin osa keväällä hankkimistani S-koon vaipoista mahtuu vielä pitkään. Ja sitten joskushan niistä saa jotain takaisinkin, jos myy.

Mutta mä en kyllä edes tiedä kertispakettien hintoja, joten vähän paha sanoa säästöistä...
Äiti (-78) ja isi (-80), prinsessat 06/06 ja 05/08 sekä pikkuinen prinssi 03/10, pikkupikkuprinsessa syntyi rv 24+6 10/11, lisäksi meiltä löytyy koira
Cecilia36
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja kukkakeiju » Ke Loka 22, 2008 08:07

Meillä minä olin ansiotyössä ennen äitiyslomaa, tosin kyseessä oli pitkä määräaikainen työsuhde ja nyt olen tytön kanssa kotona, jään siis hoitovapaalle. Tulevaisuuden töistä ei minulla tietoa, haluan ensin saada monta lasta ja olla heidän kanssaan kotona sen ajan kun he ovat pieniä. Oman yrityksen perustaminen todennäköisintä. Mies taas opiskeli ja oli osa-aikatöissä vielä vauvaa odottessani, nyt hän on kokopäivätyössä (pankissa).

Eli ennen vauvan syntymää mies sanoi haluavansa kestottaa vauvan säästön ja ympäristön vuoksi, minä edellä mainittujen lisäksi lapsen hyvinvoinnin ja kestojen ihanien kuosien takia. Säästöä ei ole vielä kertynyt, tosin vaipat ovat olleet vasta 7kk käytössä ja meillä on niitä ihan hirveästi :oops:

Meillä on muutenkin mennyt kuluneen vuoden aikana ihan hirveästi rahaa, kun olemme ostaneet lapselle ja kotiinkin lähes kaiken uutena. Nyt kun olisi oma asunto toiveissa, olen enemmän alkanut ostaa käytettynä tavaraa ja vaatteita. Jaksan uskoa että meidänkin kestoilu näkyy vielä joskus säästönä, viimeistään sitten kun seuraavat lapset käyttävät samoja vaippoja. Ja vaikka niitä -ei niin sopivia- vaippojakin on käväissyt meillä vino pino, kaikki olen saanut myytä eteenpäin.
Tyttö 3/2008
Keskostyttö 12/2010
Pikkukeskostyttö 12/2011
Keskostyttö 7/2013
kukkakeiju
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Kirsti » Ke Loka 22, 2008 08:27

Tällä hetkellä olemme molemmat töissä. Kuukauden päästä jään äitiyslomalle. Kahden viimeisen lapsen ja tulevan lapsen olisimme halutessamme pystyneet vaipattamaan myös kertseillä, mutta en näe yhtään ainoaa syytä tehdä näin. Periaatteenamme on kaikessa ostaa laadukasta ja kestävää ja välttää näin turhaa kulutusta. Kertakäyttötuotteet eivät vaan sovi ideologiaamme ja on täysin järjetöntä laittaa ylimääräistä rahaa johonkin laadullisesti huonompaan.

Säästöä on tullut reilusti. Kaksi lasta on vaipatettu noin 800 eurolla ja nyt on tulevalle lapsellekin odottamassa vielä täysin käyttökelpoisia vaippoja. Tällä rahalla ei olisi kertsejä osteltu kuin vuodeksi. Meidän viisivuotiaaltamme jätettiin yövaippa pois vasta pari viikkoa sitten, joten rahaa kertseihin olisi saanut laskea viidelle vuodelle. Viimeisen vuoden ajalta meiltä ei löydy juuri muuta kuin tsi-vaippoja.
Kirsti ja kestoilleet lapset, -94, -96, -03, -05 ja -09
Kirsti
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja uhoava » Ke Loka 22, 2008 09:09

En ole laskenut, kuinka paljon rahaa on kestoihin kulunut, mutta halvalla ollaan päästy. Käytännössä kaikki vaipat on TSI-meininkiä ja kaikki imut kierrätysfroteeta. Siävaippojen päälli- ja sisäkankaat ovat vaihtelevasti uusia tai kierrätettyjä. Kuorina käytetään itsetehtyjä hahtuvahousuja. NB-koon vaipat saatiin kavereilta lainaan.

Olemme opiskelijaperhe ja tällaisella vaipatuksella on aivan varmasti säästynyt rahaa ja erityisesti luontoa! (Vaipatushan on vielä aika alkutaipaleella, mutta tarkoitus on jatkaa TSI- ja luonnonkuitulinjalla.)
uhoava
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja Saikka » Ke Loka 22, 2008 09:41

Saikka
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Bigsister » Ke Loka 22, 2008 09:43

Bigsister, neiti 9/06 vielä yökestoilija ja pienimies 6/09 täyskestoilija

Elämässä täytyy olla väriä!
Bigsister
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Kupukkapaja » Ke Loka 22, 2008 10:47

Kestoilu on ollut täysin ilmaista. Tsi-vaipoilla uusista materiaaleista, mutta nyt kun vaippoja ei enää tarvita, olen saanut kaiken niihin "sijoittamani" takaisin myymällä vaipat pois.
Tarkan kirjanpidon mukaan vaippailu on oikeasti ollut ilmaista.

Mutta se ei oikeastaan ole alunperin ollut syynä meidän kestoiluun vaan pikemminkin se että minusta on luonnollisempi valinta käyttää kangasvaippoja kuin muovia. Yllätyksenä minulle tuli aikanaan että tsi-vaippamme menevät kuin kuumille kiville ja olen saanut niistä kaikki "sijoittamani" rahat pois. Mutta tietty, olen tosi iloinen tästä yllätyksestä, ei sitä rahaa liikaa koskaan ole ollut.
Viimeksi muokannut Kupukkapaja päivämäärä Ke Loka 22, 2008 17:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Kupukkapaja
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Kaktus » Ke Loka 22, 2008 10:48

Pojan (2v7kk) vaipatus on maksanut tähän mennessä hiukan yli 22 euroa kuukaudelta, ja poika on edelleen täysin vaipoissa. Uusien vaippojen ostamiseen ei ole tarvetta näillä näkymin. Viimeksi ostin vaippoja n. vuosi sitten. Vaikka tuossa ei pesukulut olekaan mukana, niin väittäisin, että kertistely olisi tullut kalliimmaksi, ja ainakin nyt tulisi, jos alettais kertistelemään.

Ensimmäisen parin kuukauden vaipatus olisi tullut edullisemmaksi kertiksillä, mutta olen ajatellut, että silloin maksettiin oppirahoja.
7 lapsen äiti, 1 kuivaksiopettelija, 1 kokonaan vaipoissa.
Kaktus
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja topsukka » Ke Loka 22, 2008 12:08

Entisten kestopeppuneitien 02/08 ja 01/10 äiti.
topsukka
Oppipoika
Oppipoika

Seuraava

Paluu Kestovaippojen taloudellisuudesta - Ulkomaiset vaippakaupat