vko 22 | Tiistai 26.5.2020.

"yli-ikäinen" vaipatettava turussa päiväkotiin?

Miten kestoilu onnistuu sairaalassa, päivähoidossa, matkoilla, jne.

"yli-ikäinen" vaipatettava turussa päiväkotiin?

ViestiKirjoittaja tiklu » To Huhti 08, 2010 14:10

Meillä harkitaan muuttoa turkuun ja meidän nuorempi on nyt reilu 3-vuotias puhumaton neitokainen. On päiväkuiva, mutta eipä tuo osaa kertoa pissahätäänsä ainakaan ulkoillessa. Ei siis puhu vielä eikä ulkona rukkaset kädessä voi käyttää tukiviittomia, joten ulkona (&päiväunilla & yöunilla) käytetään varmuudeksi vaippaa. Sisällä neiti käy itse pissalla ja kakkalla.

Mitenkähän nuo turussa suhtautuu tämän ikäisen lapsen päiväuniKESTO-vaippailuun? Useimmiten tuo vaippa on kuiva ja käytössä on mannamaan sisähousuvaippa + villikset. Täytyykin kutoa/hankkia jotkut pomminvarmat. Neiti osaa tuon vaipan pukea ja riisua itse, joten ei tarvitsisi hoitajien edes koskea siihen ;)

Ulkoillessa käytössä tsi-housuvaipat (kuten kertishousuvaipat), mutta toivotaan että puhe kehittyisi siihen malliin että neiti osaisi pissahätänsä ilmaista....

Meillä ei kertsit ole vaihtoehto missään nimessä, ei neidin iho kestä. Pul-vaippakin laittaa ihon punoittamaan. Ihon pitäisi päästä hengittämään vapaasti.
tiklu
Oppipoika
Oppipoika

Re: "yli-ikäinen" vaipatettava turussa päiväkotiin?

ViestiKirjoittaja Jegni » To Huhti 08, 2010 15:53

Aivan varmasti on muitakin ton ikäsiä jotka ei välttämättä oo täysin kuivia ja varmistusvaippa löytyy! Ilmotat sinne vaan että täs on vaipat ja sillä selvä! Mä en pysty käsittään miten Turun kaupunki on osannutkin tehä tästä näin järkyttävän ongelman! Onneks ite perhepäivähoitajana käytän kestoja ni kenenkään ei tarvii pelätä et mitä hoitotäti sanoo :D Onnea!
Äiti -84 kestoileva perhepäivähoitaja ja innokas villahousujen kutoja, Isi -73, Konsta 07/06 ent yökestoilija ja Kerttu 01/09 ent täyskestopeppu + kestoilevat hoitopojat 2 x 03/10
Jegni
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

Re: "yli-ikäinen" vaipatettava turussa päiväkotiin?

ViestiKirjoittaja otaporkkana » La Huhti 10, 2010 12:37

Kyllä meidänkin 3-vuotias käyttää vielä hoidossa varalta vaippoja, kun ei suostu kenellekään muulle kuin äitille tai isille kertomaan, jos on pissahätä, eikä välttämättä hoitaja osu viemään potalle just silloin kun hätä iskee. Joten ei muuta kuin vaippulit ja villapöksyt mukaan! Tuohon on vielä tosi helppoa, jos lapsi itse tietää mitä pitää milloinkin laittaa päälle!
Ukkospoikanen 2/2007 ja Akkastyttönen 8/2010
otaporkkana
Oppipoika
Oppipoika

Paluu Kestovaipat kodin ulkopuolella