vko 50 | Sunnuntai 15.12.2019.

Harsojen valkaisu?

Pesemiseen, likavaippojen säilyttämiseen, pesuaineisiin, kuivauksen yms. vaippahuoltoon liittyvä keskustelu.

Harsojen valkaisu?

ViestiKirjoittaja Zoey » To Kesä 20, 2013 06:42

Meillä on mennyt vajaan 2v ahkeran käytön seurauksena harsot ihan kammottavan näköisiksi. Niissä on kakkatahroja, banaanitahroja yms ruskeita pilkkuja ja läiskiä. Siis tosi tummia, ei mitään haaleita juuri ja juuri erottuvia.

Valkaisuaineet eivät varmasti ole iholle niitä parhaita, mutta voisiko harsot kuitenkin valkaista jos sitten pesen vaikka ilman pesuainetta muutamaan kertaan ennen käytön jatkamista?

Tuleekohan ne oikeasti valkoisiksi siitä, vai haalistuuko tahrat vain hieman?

Millä aineella kannattaa valkaista? Prismasta kun katselin niin siellä oli jokin klooriton valkaisuaine (klooria mä sieltä hyllystä just lähdin etsimään :) ) ja sitten oli joku "värinpoistaja". Jos nää on vääriä tuotteita, niin voin toki muualtakin etsiä...
vaippoja ompelen minä, 30v äippä, sotkee kaksospojat 9/11 sekä tyttö 8/13 ja pesee isukki.
Zoey
Oppipoika
Oppipoika

Re: Harsojen valkaisu?

ViestiKirjoittaja marjaana » To Kesä 20, 2013 06:57

Minä olen joskus valkaissut tahroja laventelikloriitilla, mutta se ohentaa harsoja joten en oikein suosittele jos käytät harsoja vaipatuskäytössä.

Vanish Oxy Action, pinkki pieni purkki ( telkkarissa siitä pyörii mainos " luota pinkkiin" ) Se on meillä poistanut vaatteista hyvin esim. mustaherukka ja mustikkatahrat.
Dr. Beckmann tahranpoistoaine kans ainakin on toiminut meillä valkoisissa kauluspaidoissa, jos on ollut jotain pinttymää kauluksissa enkä ole sappisaippualla saanut pinttymää irti.

Mä itse lähtisin kokeilemaan tuota vanishia, laittasin ihan normaalin pyykkiaineen sekaan sitä ( sellaiseen jossa on valkaisuainetta, esim. bio luvil classic ), pistäsin harsot muiden valkoisten pyykkien kans jotka kaipaa vähän kirkastamista.
9 lapsen äiti.
marjaana
Infotiimi

Re: Harsojen valkaisu?

ViestiKirjoittaja Kaktus » To Kesä 20, 2013 07:00

Klooriton valkaisuaine on kai turvallisempi kuin klooria sisältävä. Osa tahroista voi lähteä kokonaan, mutta banaanitahrat vaativat kyllä useamman pesun. Ja onhan nyt luvattu aurinkoinen juhannus, eli laita pyhiksi harsoliputus pihalle, niin aurinko vie varmasti ainakin osan tahroista. Ja loppu, mikä ei valkopesussa + aurinkokylvyssä lähde, on vaan värjäytymää, joka haalistuu käytössä tai peittyy uusiin tahroihin.
7 lapsen äiti, 1 kuivaksiopettelija, 1 kokonaan vaipoissa.
Kaktus
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

Paluu Peseminen