vko 34 | Tiistai 20.8.2019.

Vaippojen höyrypesun vaikutukset

Pesemiseen, likavaippojen säilyttämiseen, pesuaineisiin, kuivauksen yms. vaippahuoltoon liittyvä keskustelu.

Vaippojen höyrypesun vaikutukset

ViestiKirjoittaja Anelse » Ma Maalis 11, 2013 11:33

En löytänyt aiheesta vielä keskustelua, joten aloitetsan uusi. Meillä ostettiin vauvan tullessa uusi pesukone (LG), jossa on höyrypesuominaisuus. Ohjeissa puhutaan, että höyrypesua käytetään erityisen likaisen pyykin pesuun (esim. Alusvaatteet ja vauvan vaatteet) ja se jopa säästää energiaa. Olen kokeillut sitä nyt vaippoihin ja mielestäni poistaa hyvin hajut. Nyt mietinkin, miten höyrypesu vaikuttaa PUL-vaippoihin ja kuminauhoihin. Onko se yhtä hyvä/parempi/huonompi kuin keittopesu? Löytyisikö tästä kokemuksia, näkemyksiä tai jopa tietoa?
Anelse
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

Re: Vaippojen höyrypesun vaikutukset

ViestiKirjoittaja Zoey » Ma Maalis 11, 2013 21:04

Meillä on käytetty välillä höyrypesua vaippoihin, kun on erityisen hyvin haluttu puhtaaksi. Yksikään meidän PUL-vaipoista ei ole siitä kärsinyt, ja muutenkin pesen kaikki materiaalit samassa (periaatteella että jos jokin ei sitä kestä, se ei sovi meidän talouteen kuitenkaan).

Voisin kuvitella että joku heikkolaatuisempi PUL ei kestäisi (esim. Kiinalaiset halpavaipat) mutta meillä ei tuurilla ole käynyt mitään. :)
vaippoja ompelen minä, 30v äippä, sotkee kaksospojat 9/11 sekä tyttö 8/13 ja pesee isukki.
Zoey
Oppipoika
Oppipoika

Re: Vaippojen höyrypesun vaikutukset

ViestiKirjoittaja otaporkkana » Ti Maalis 19, 2013 10:06

Mää oon nyt vuoden päivät pessyt höyrypesulla vaipat, enkä ole huomannut pullin kärsivän.
Ukkospoikanen 2/2007 ja Akkastyttönen 8/2010
otaporkkana
Oppipoika
Oppipoika

Paluu Peseminen