vko 50 | Torstai 12.12.2019.

Eri ikäisten vauvojen vaipat samassa vai erikseen?

Pesemiseen, likavaippojen säilyttämiseen, pesuaineisiin, kuivauksen yms. vaippahuoltoon liittyvä keskustelu.

Eri ikäisten vauvojen vaipat samassa vai erikseen?

ViestiKirjoittaja Zoey » Ti Helmi 26, 2013 08:18

Eli kun uusi tulokas saapuu, meillä onkin sitten mietittävänä parin 2-vuotiaan ja yhden vastasyntyneen vaippapyykkäys. Oletteko pesseet eri ikäisten sisarusten vaipat samassa vai eri koneellisessa? Ehkä vähän hassu kysymys, mutta mietin onko noiden vanhempien lasten vaipoissa turhan väkevää tavaraa, joka sitten levittää bakteereja / ärsytystä aiheuttavia aineita tms niihin pienempiin vaippoihin?

Moni vanhan kansan edustaja tuntuu olevan sitä mieltä, että ihan vauvan vaatteetkin pitäisi pestä erillään muun perheen pyykeistä.

Mitä sanoo KVI-kansa?
vaippoja ompelen minä, 30v äippä, sotkee kaksospojat 9/11 sekä tyttö 8/13 ja pesee isukki.
Zoey
Oppipoika
Oppipoika

Re: Eri ikäisten vauvojen vaipat samassa vai erikseen?

ViestiKirjoittaja kaisuli » Ti Helmi 26, 2013 10:15

samassa koneessa vaan ilman muuta! kyllä ne pöpöt kuolee 60 ja viimeistään vaipan kuivuessa! mutta vaatteita mäkään en kyllä oo ikinä laittanu vaippakoneelliseen, koska meillä oli jossain vaiheessa vettäsäästävän pesukoneen kanssa haisu ongelmia vaipoissa niin koin vaatteiden ja vaippojen pesun sammassa koneellisessa ällöksi. ja pesen myös vauvan vaatteet melkeen poikkeuksetta 40 asteessa, perheen muiden pyykkien seassa. tottakai ne vauvan vaatteet voi perheen muun pyykin kanssa pestä. eihän nyt perheen sisällä mun käsittääkseni mitään kuolema bakteereja ole :D sehän on hyvä että vauva saa perus bakteerikannan muulta perheeltä!
kaisuli
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja marjuska » Ti Helmi 26, 2013 11:50

Minä oon pessy ihan pienen vauvan vaipat ja vaatteet erikseen, varmaan tunnesyistä. Ihan useamman kuukauden ajan. Nyt taitaa olla eka kerta, kun eilen laitoin koneeseen sekä tämän pienen (1,5kk) vaipat että isomman yövaipat. Voishan ne pestä samassa, mutta minä vaan oon pessy erillään - pikkuinen suoltaa niin paljon pyykkiä, että niistä tulee tosi nopsaan aina oma koneellinen, isomman vaippojen kanssa pesen muutakin pyykkiä, kun on pelkkiä pissavaippoja.
marjuska
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja amp » Ti Helmi 26, 2013 13:55

Minä olen pessyt vauvan ja taaperon vaipat aina samassa koneessa. Silloin kun vaipatettavia on ollut kaksi niin olen pessyt vaipat erikseen, mutta jos vain yksi vaipattettava niin olen laittanut vaatteitakin mukaan - sekä vauvan että muiden. Eikä olla koskaan mitään pöpöä saatu ja puhtaita on olleet sekä vaatteet että vaipat pesun jälkeen.
amp
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Cinere » La Maalis 02, 2013 21:17

Samassa. Tuleepa koneellinen nopeammin täyteen, eikä ehdi muhia niin paljoa -> haisee vähemmän. :)
Äippä & Isukki vm80. Lapsukaiset: 08/07, 05/10 ja 01/12. Kestovaippatukihenkilö.
Cinere
Infotiimi

ViestiKirjoittaja Zoey » Su Maalis 03, 2013 21:32

Meillä tulee kyllä kaksosilla jo nyt yksi koneellinen päivässä (vaatteet+vaipat samassa), joten kaksi koneellista varmaan jatkossa. :) Eli sinänsä mahdollisia jaotteluja on esim. kaksosten vaatteet+vaipat yhteen, vauvan toiseen, tai vaatteet ja vaippapyykki erikseen.

Ei ole kyllä ollut kaksosten kanssa ikinä sitä ongelmaa että pyykki ehtisi muhia liian pitkään. :) Tämä lienee niitä juttuja joiden osalta kaksosten kestottaminen on jopa helpompaa kuin yhden vauvan. Ja syitä miksi niitä vaippoja ei loppujen lopuksi tarvita hirveää määrää... kierto kun on väkisin lyhyt.

Onneksi on 8kg pesukone eikä mitään pikkuista. :)
vaippoja ompelen minä, 30v äippä, sotkee kaksospojat 9/11 sekä tyttö 8/13 ja pesee isukki.
Zoey
Oppipoika
Oppipoika

Paluu Peseminen