Olen tähän asti säilyttänyt likaiset vaipat kannellisessa saavissa. Nyt kuitenkin olen havahtunut siihen, että haisevat likaisina ammoniakilta. Siis haisevat heti, kun riisun vaipan vauvelilta. Näin ei kai pitäisi olla.. Eivät haise niin, että kylppäri lemuaisi, mutta alkoi asia vaivaamaan. Luulen, että ongelma on tuo saavisäilytys. Siellähän ne sitten muhii pesua odottaessa kosteina.
Parempi on kait, että saisivat olla ilmavasti. Mutta siis täh!? Miten se onnistuu kerrostalon suht pienessä kylppärissä?? Siinäpä ongelmani. Käytän taskuvaippoja + sekavaa imukokoelmaa.
Tässä miettimiäni vaihtoehtoja:
1. Siis yksi vaihtoehtohan olisi laittaa ensin saavin reunalle kuivumaan, ja tiputtaa saaviin kuivina. Mutta eihän ne sitä vauhtia kuivu, että reunaa riittäis päivän vaipoille + imuille. Noissa taskuissa on vielä kerros tai pari kiinteää imua, joten kuivumisaika vähän hitaampi senkin takia.
2. Voisin hankkia rei'itetyn pyykkikorin. Epäilen kuitenkin, ratkaisisiko tämä ongelmaa. Yhteen läjään ne sinnekin tiputetaan pohjalle märät vaipat. Ei siellä läjän keskellä tilanne mihinkään muutu. Voisi tää tietty vähän auttaa..
3. KVK ainakin myy tollaista villaista säilytyspussia likavaipoille, mutta en ihan tajua, laitetaanko sinne vaipat, kun ne on huuhdeltu... Eikös ne ole sitten aika märkiä ja ala tihkumaa pohjasta. Vai pitäiskö vaipat kuitenkin ensin olla kuivia ennen pussiin laittoa?
4. Voisin laittaa yhden pyykkitelineen suihkukoppiin likavaippoja varten. Tää on kuitenkin ällö vaihtoehto. Sittenhän likaiset nesteet vaipoista valuis siihen lattialle. OIspa kiva mennä suihkuun sen jälkeen.
5. Pyykkiteline partsille. Nyt on pakkasta -- haittaako? Toinen ongelma on, että pitäis roudata likavaippa suht pitkä matka.
Muuta ei nyt tule mieleen. Mitä ehdotatte ? Olen ulalla