vko 50 | Sunnuntai 15.12.2019.

Voiko PUL-vaipat keittopestä?

Pesemiseen, likavaippojen säilyttämiseen, pesuaineisiin, kuivauksen yms. vaippahuoltoon liittyvä keskustelu.

Voiko PUL-vaipat keittopestä?

ViestiKirjoittaja TinttiQQ » To Marras 01, 2012 20:57

Meillä on meneillään rotavirusrokotteen vuoksi kestovaipoista tauko ja ajattelin käyttää tauon hyödyksi ja keittopestä ainakin imut (koska olen huomannut niiden lemuavan herkemmin ammoniakille). Ajattelin kuitenkin vielä täältä tarkistaa, että miten noiden keittopesujen laita on PUL-vaippojen kanssa, voiko niitä pestä keittopesuohjelmalla? Meidän koneessa on 95 asteen ohjelma, muttei 90 asteen ohjelmaa.

Ja luuletteko että maitokakkatahrat lähtevät imuista ja vaipoista keittopesulla vai mitä taikaa pitäisi käyttää? Taitaa tuo aurinko olla aika kaukana jo tähän vuoden aikaan, että siitä tuskin apua on.. Mun vaippahuolto pelaa yleensä niin, että käytön jälkeen huuhtelen aina vaipat ja kakkatahroihin levitän sappisaippuaa. Sit levittelen vaipat kuivumaan kylppäriin ja pesen usein vasta seuraavana päivänä. Ne tahrat vaan ei ole enää viime aikoina tuntuneet lähtevän.. Olis kiva palata vaippa-arkeen puhtaiden imujen ja vaippojen kanssa :)

Pesuaineena mulla jauhemainen LV Color.
TinttiQQ
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

Re: Voiko PUL-vaipat keittopestä?

ViestiKirjoittaja Kaktus » To Marras 01, 2012 21:33

Olen pessyt PUL vaippoja 95 asteessa, aktiivikestoilukaudella 2 kk välein. Suurin osa on kestänyt hyvin, jopa yli 2v yhtäjaksoista käyttöä.
7 lapsen äiti, 1 kuivaksiopettelija, 1 kokonaan vaipoissa.
Kaktus
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja kirsih » Ke Tammi 02, 2013 14:19

Mä olen tainnut keittopestä kaiken kaikkiaan kolme kertaa ja muksu on nyt vuoden ikäinen. Olen heittänyt koneeseen kaikki vaipat ja imut ja toivonut, että kestää. Ipanat huuhkaja kuosiset aiot (uudet) eivät kestäneet -> alkoivat falskaamaan läpi (pul meni siis varmaan rikki), fuzzin pulista tullut tahmea, mutta vaippa toimii kuitenkin normaalisti ja viime öisen keittopesun jäljiltä charlie banana merkkisistä taskuista laminointi irtosi kokonaan, toivon että vaipat toimisivat kuitenkin normaalisti, kunhan laminointi ei vain pääsisi repeämään. Eli keittopesen vain silloin kun on tarvis, lähinnä kun vaipat alkaa haista pahalle vaikka olisivatkin puhtaita.
Minä -86, mies -86, melkein täyskestoilija poika 12/11 ja 2 koiraa
kirsih
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja Zoey » Ke Tammi 02, 2013 14:30

Hyvälaatuinen PUL kestää, huonolaatuinen ei. Eli käytännössä kaikki esim. Myllymuksujen tuotantoa olevat kuosit kestää kyllä, mutta sitten kun on noita Kiinalaisia halpistuotteita niin niillä on iso todennäköisyys hajota. Monellehan niistä ei luvata edes 60 asteen pesua.

Itselläni kaikki on kestäneet tuon keittopesun, meillä kun on kotimaasta ostetuilla kuoseilla ommeltuja TSI-vaippoja sekä äippäpakkauksen imsejä ja myllymuksuja.
vaippoja ompelen minä, 30v äippä, sotkee kaksospojat 9/11 sekä tyttö 8/13 ja pesee isukki.
Zoey
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Tamavi » Su Tammi 06, 2013 15:27

Pesen kaikki vaipat 60 asteessa, oli se sallittua tai ei. Joskus myös keittopesen.
Tamavi
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

Paluu Peseminen