vko 34 | Tiistai 20.8.2019.

Zeoliititon & fosfaatiton pesuaine

Pesemiseen, likavaippojen säilyttämiseen, pesuaineisiin, kuivauksen yms. vaippahuoltoon liittyvä keskustelu.

Zeoliititon & fosfaatiton pesuaine

ViestiKirjoittaja TinttiQQ » Ti Loka 23, 2012 09:12

Yritin selata tota pesuaineketjua löytääkseni sieltä vinkin pesuaineesta, joka sopii kestovaipoille (meillä pelkkiä taskuvaippoja) ja jossa EI ole fosfaattia eikä zeoliittia. No en löytänyt. Onko sellasta olemassakaan? Ja mielellään jos sellasta löytyis vieläpä jostain kaupasta eikä tarviis tilailla maapallon toiselta puolelta.. On nimittäin pesuaine ihan loppu ja pyykkikasa odottelis. Ajattelin lähteä ostamaan, mikäli sellaista mun kriteereihin sopivaa on olemassa. Että sais noi pyykit pestyä... Ja vois vielä huomennaki käyttää kestovaippoja..
TinttiQQ
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

Re: Zeoliititon & fosfaatiton pesuaine

ViestiKirjoittaja ninnu-84 » Ti Loka 23, 2012 09:34

Ole hyvä on ainakin zeoliititon ja fosfaatiton ja mun mielestä niissä on ihan ehdottoman parhaat tuoksut, raikkaat ja luonnolliset.

http://www.olehyvaluonnontuote.fi/ekokauppasi.html
ninnu-84
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja Nyysnääs » Ti Loka 23, 2012 13:35

Serto colorissa ei ole kumpaakaan, eikä myöskään kirkasteita. Hajustetta kyllä hiukan on, mutta musta se on ihan kiva, mieto tuoksu. Itse pesen kyllä vaipat nestemäisellä erisanilla. Siinä lukee kyllä, että on fosfonaattia (onko sama asia kuin fosfaatti?). Pesupähkinöilläkin olen vaippoja pessyt, mutta niitä tilasin netistä, joten melkein "maapallon toiselta puolelta" :D .
Minä kuppeileva ja kestoileva "ätti äitinen" koulutyttö 6/06 ja kuivaksioppinut kestotyttö 6/11 sekä isukki.
Nyysnääs
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Tinttura » Ti Loka 23, 2012 14:14

Erisan Color -jauhe. Ei zeoliittia, fosfaattia eikä hajusteita.
Äiti (-81) ja Isi (-78) kera kolmen tytön (11/02, 12/04 ja 6/10) ja kahden karvapallon.
Tinttura
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja gladiator » Ke Loka 24, 2012 21:04

Muistelisin että Allegron Eco on myös ilman molempia.
Osakestoilua esikoisen kanssa.
gladiator
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja TinttiQQ » To Marras 01, 2012 20:51

Kiitos vastauksista kaikille, päädyin ostamaan LV Coloria, joka myös zeoliititon ja fosfaatiton ja alle 5% saippuaa. Pari vaippapyykkiä ehdin sillä pesemään, mutta ikävää oli huomata että maitokakkatahrat jää sekä imuihin että etenkin fleecepintaisiin vaippoihin. Jokaisen vaipan huuhtelen käytön jälkeen ja kakkatahroihin levitän sappisaippuaa. Usein kyllä vaipat kuivuvat seuraavaan päivään ennen kuin ne pesen..
TinttiQQ
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja mymmeli77 » Su Helmi 17, 2013 09:48

Kannattaa varmasti laittaa vaipat kannelliseen sankoon jotta kakkatuotokset eivät pääse kuivamaan. vaippasangossa vaipat pysyvät kosteina ja tämän vuoksi sitten myös tahratkin lähtevät paremmin irti.
mymmeli77
Taapero
Taapero

Paluu Peseminen