vko 50 | Torstai 12.12.2019.

Allegro ja villan pesu - voi rähmä!

Pesemiseen, likavaippojen säilyttämiseen, pesuaineisiin, kuivauksen yms. vaippahuoltoon liittyvä keskustelu.

Allegro ja villan pesu - voi rähmä!

ViestiKirjoittaja gladiator » To Elo 30, 2012 13:37

Joopajoo, kävi taas legendaariset. Sählää liikaa ja lukee vasta sitten :( Meillä pesty kaikki pyykki jo kolmatta vuotta Allegrolla. Omia villasukkia olen pessyt aikaisemmin aineella ja nyt sitten villakuoria. Lukaisinpa nyt pesuainetietokannasta ettei sovellu villalle. Miksi se ei sovi villalle? Eli olenko tehnyt jotain vahinkoa jo muutaman kuukauden ajan parilla pesukerralla? Entä osaako joku sanoa voiko Allegron huuhteluainetta käyttää vaipoille, ecoveria kun voi.

Tässä vielä sisällys, jos joku osaa siitä tavata jotain erityistä
Saippuaa < 5 %
Fosfaattia 15-30 %
Karbonaatteja > 30 %
Entsyymejä
Sulfaatteja 5-15 %
Tensidejä < 5 %
Silikaatteja 5-15 %
Osakestoilua esikoisen kanssa.
gladiator
Taapero
Taapero

Re: Allegro ja villan pesu - voi rähmä!

ViestiKirjoittaja Cinere » To Elo 30, 2012 19:46

Jotkut pesuaineet, jotka ei erikseen sovi villalle, jotenkin huonontaa sen laatua. Mulla on tullu villasukkiin helpommin reikiä, kun olen pessyt sellaisella pesujauheella, joka ei ole erikseen villalle suositeltu. Mutta en tiedä, päteekö se kaikkeen ja voiko jo yhdellä kertaa hajottaa. Mutta varmuudeksi kannattanee käyttää niitä villalle soveltuvia aineita.
Äippä & Isukki vm80. Lapsukaiset: 08/07, 05/10 ja 01/12. Kestovaippatukihenkilö.
Cinere
Infotiimi

Re: Allegro ja villan pesu - voi rähmä!

ViestiKirjoittaja gladiator » Ma Syys 03, 2012 22:26

Oookke! Tarviikin vielä perehtyä vaikka googlen avulla miksei pesuaine sovi. Mutta tottahan se on, suurta osaa pesuaineista ei pitäisi käyttää villalle.
Osakestoilua esikoisen kanssa.
gladiator
Taapero
Taapero

Paluu Peseminen