vko 34 | Perjantai 23.8.2019.

Mitä pesuainetta käytätte vaippapyykille?

Pesemiseen, likavaippojen säilyttämiseen, pesuaineisiin, kuivauksen yms. vaippahuoltoon liittyvä keskustelu.

Re: Mitä pesuainetta käytätte vaippapyykille?

ViestiKirjoittaja astralis » Ke Joulu 08, 2010 20:36

kosma kirjoitti:Meillä on käytössä nestemäinen Erisan ja LV Color jauheena. Erisania laitan 1/3 korkillista (riippuu toki myös siitä kuinka täynnä kone on) ja LV:tä laitan noin 1 rkl. Huuhteluaineena on etikka. Pesu on aina puuvilla 60 astetta.

Samoin meillä. Tuota erisania ostin kun ecoverin delicatea en ole meidän kaupoista enää löytänyt.
Ja meillä ei esipestä. Joskus harvoin kone saattaa 90 astees pyöriä.
Kestopeppuilijat:
Tytön tyllerö 03/08, Täysin kuiva 2,5 vuotiaana
Pikku pojunen 04/10
astralis
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja ryöminkäinen » Ke Joulu 08, 2010 21:02

Täällä käytetään Erisan nestemäistä ja Omo sensitive nestettä.. Tuo erisan jättää pyykin ehkä vähän pehmeämmäksi, mutta omo taas tuntuu puhdistavan ehkä vähän tehokkaammin. Joten vuorotellen käytetään.
Pesuohjelma 60 puuvilla pesu lisä huuhtelulla ja linkouksella tai sitten jos on vain muutama pisu vaippa niin käytän 60 asteen pikapesua joka pesee jo tunnissa.
Äiti -87, iskä -82 ja kestopeppu esikoinen 11/10, mukana menossa myös viljakäärme valtonen :)
ryöminkäinen
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja Xinea » Ke Joulu 08, 2010 21:26

Käytän kaikelle pyykille Ecover Delicatea. Miehen kutiavan ihon avuksi kokeiltiin vaikka ja mitä allergiapesuaineita mut vasta Ecover poisti koko ongelman. Vaippapyykille laitan puoli korkkia ja muulle pyykille korkillisen. Pesutulokseen olen ollut tyytyväinen. Hyvin lähtee kakkatahrat, ainoa mihin tarttisi jytympiä aineita on miehen t-paitojen kainaloiden hikitahrat...
Xinea
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja elmo1234 » To Joulu 09, 2010 14:42

Nyt olen kokeillut sellaista kun grumme merkkistä. Sitä jauhemaista. Ihan ok pesuaine.
Äiti vm -77, iskä vm -78, tyttömme 07/08 ja 01/11
kera koiran ja kissan.
elmo1234
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja PikkuisenRuunEmo » Pe Joulu 10, 2010 12:50

ryöminkäinen kirjoitti:Täällä käytetään Erisan nestemäistä ja Omo sensitive nestettä.. .
onko omo sensitive coloria?siin nääs saippuaa yli 5%;)
Viestien takana äiti 03/06 synt. ex villispöksy prinsessalle ja 04/08 synt. ex-villis ritarille sekä 05/10 synt.melkein viimeiselle villahousu prinsessalle sekä 2:lle pikkuruisille vimoisille villapöksy menninkäisille jotka synt. 06/12
PikkuisenRuunEmo
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja ryöminkäinen » Pe Joulu 10, 2010 13:03

Ei ole coloria vaan ihan omo sensitive herkälle iholle ja nimenomaan vauvan vaatteille hyvä :) Siinä on saippuaa alle 5% ovat näköjään sitten kaikki omon aineet erilaisia..
Äiti -87, iskä -82 ja kestopeppu esikoinen 11/10, mukana menossa myös viljakäärme valtonen :)
ryöminkäinen
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja PikkuisenRuunEmo » Pe Joulu 10, 2010 13:21

ryöminkäinen kirjoitti:Ei ole coloria vaan ihan omo sensitive herkälle iholle ja nimenomaan vauvan vaatteille hyvä :) Siinä on saippuaa alle 5% ovat näköjään sitten kaikki omon aineet erilaisia..
juu nii o.mul joskus nääs ollu tuota mis alle5% ja huomasin et vau siit tullu color versio ja ostin iha kattomati ja koton onneksi katoin ni sisälti liikaa saippuaa=(.muute hyvä aine mut en jaksa pelata monen pesuainee kaa.ny oon ecoverii taas kyllästyny.
Viestien takana äiti 03/06 synt. ex villispöksy prinsessalle ja 04/08 synt. ex-villis ritarille sekä 05/10 synt.melkein viimeiselle villahousu prinsessalle sekä 2:lle pikkuruisille vimoisille villapöksy menninkäisille jotka synt. 06/12
PikkuisenRuunEmo
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Lizzie81 » Su Tammi 02, 2011 20:20

Meillä oli Ecover Delicatea mutta sen uusi koostumus haisi ihan homeelle joten luovuin siitä kokonaan. :( Nyt on käytössä Erisan Color jauhe ja Sertoa olen ajatellut kokeilla. Annostuksesta en osaa sanoo mitään :D Vajaan kahvimitallisen oon heittäny koneeseen kaikkeen vaippapyykkiin ja muulle pyykille vähän enemmän :D Hyvin puhdistaa meidän uusi 6kg kone, tulee ihanan puhdasta ja raikasta pyykkiä, aivan toisenlaista kuin vanhalla koneella!
Vaippapyykin olen pessyt 60 asteen ohjelmalla lisähuuhtelun kera, välillä oikein likaisen pyykin kans laitan esipesunkin.
Kestoileva äippä, villit poikaset -08 ja -09 sekä vuf ja isi.
Lizzie81
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja herbina » Su Tammi 02, 2011 22:56

Meillä käytössä SA8 Premium ja SA8 Color, toimii kuin unelma. Jouluna jouduin anoppilassa pesemään OMOlla ja vaipat jäi tosi tahraisiksi. Kotona ei ole ollut vastaavaa ongelmaa vaan maitokakkatahrat lähtee tosi hyvin pois, ovat tuskin havaittavissa yhden pesun jäljiltä. Jauhetta käytän n. 20 ml koneelliseen, vähemmänkin voisi varmaan riittää mutta en ole testannut. Meidän koneessa saa kyllä lämminvesihuuhtelun jota anopilla ei tainnut olla, mutta luulen pesujäljen eron johtuvan kuitenkin ennemmin pesuaineesta kuin koneesta.
herbina
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja JohnaH » Su Tammi 02, 2011 23:29

Mä olen käyttänyt erisan color -jauhetta, kun käytössä välillä myös kushieseja, joihin ei ohjeen mukaan saa nestemäistä käyttää. Tosin tänään ei sitä ollut kaupassa, jouduin ostaan nestemäistä erisania. Sitä en siis ole aiemmin käyttänyt, mutta niin moni käyttää että uskaltauduin kokeileen. Etenkin kun kestovaipat mainitaan pullon kyljessä. :D Sit oon käyttänyt etikkaa huuhteluaineena, mutta viime viikolla kuulin, ettei PUL-vaipoille saisikaan sitä käyttää?? Tietääkö kukaan paremmin?
JohnaH
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja PikkuisenRuunEmo » Ma Tammi 03, 2011 09:40

JohnaH kirjoitti: kun käytössä välillä myös kushieseja, joihin ei ohjeen mukaan saa nestemäistä käyttää.

pul kankaalle ei myöskää suositella nestemmäist pesuainetta :!: tosin itse olen käyttäny :roll:
PikkuisenRuunEmo
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja PikkuisenRuunEmo » Ma Tammi 03, 2011 09:43

JohnaH kirjoitti: kun käytössä välillä myös kushieseja, joihin ei ohjeen mukaan saa nestemäistä käyttää.

pul kankaalle ei myöskää suositella nestemmäist pesuainetta :!: tosin itse olen käyttäny :roll:

Lizzie81 kirjoitti:Meillä oli Ecover Delicatea mutta sen uusi koostumus haisi ihan homeelle joten luovuin siitä kokonaan. .

onko sen koostumus muuttunu :roll: .enpä oo huomannu ja oon vaa ottanu pullon hyllyst vanhaa tapaa,tosin pyykis olen oudon ummehtuneen hajun huomannu;johtuskoha siit,mut haju hävii kuivumisen myötä :!: mitä muutost siin o?
PikkuisenRuunEmo
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Jonina » To Tammi 06, 2011 16:14

Itse en saanut vaippapyykkiä (tai muutakaan) tuolla Ecover Delicatella ollenkaan puhtaaksi. Erisanin nestemäinen on minulla toiminut hyvin, tosin minusta olisi mukava saada vähän tuoksuakin pyykkeihin.
Jonina
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja PikkuisenRuunEmo » Pe Tammi 07, 2011 06:26

Jonina kirjoitti:Itse en saanut vaippapyykkiä (tai muutakaan) tuolla Ecover Delicatella ollenkaan puhtaaksi. .
tarkoitaks tahroi vai?
PikkuisenRuunEmo
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja äiree » Pe Tammi 14, 2011 17:38

Käytin vuosia Allegroa ja vastikään käytön lopetettuani olen kokeillut yhtä sun toista kaupan ainetta. Vaippapyykissä Lumme ja Erisan tällä hetkellä käytössä.
Meillä erittäin vettä säästävä kone, ainetta en laita paljoa mutta esipesu ja lisävesi on pakko pitää. Olen huomannut että hajujen poissaamiseen auttaa lähes yhtälailla tyhjän koneen käyttäminen 90 c kuin niiden vaippojen siellä pyörittäminen.

Taitaa se pissahajukin olla melko tapauskohtaista. Kun esikoinen käytti enää öisin vaippoja ne saastutti äkkiä koko vaippaerän, nyt kun vaipatellaan vain pienempää ei hajutkaan ole sitä luokkaa mitä ennen.
kestot -78 & -11, vaipattomat -06, -08 ja -77.
äiree
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Peseminen