[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4673: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4675: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4676: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4677: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Kestovaippainfo • Keskustelu • katso viestiketjua - Mieheni on vihdoin sisäistänyt kestoilun!
vko 50 | Keskiviikko 11.12.2019.

Mieheni on vihdoin sisäistänyt kestoilun!

Miten kohdata, millaisia on ja miten niitä poistaisi?

Re: Mieheni on vihdoin sisäistänyt kestoilun!

ViestiKirjoittaja blackpanther » To Heinä 16, 2009 16:48

Mä oon niin kateellinen teille. Mun mies on yhä sitä mieltä, että "se on sun harrastus" eli sormilla on laskettavissa ne kerrat kun se on tytölle vaihtanu vaipat (tuolle pojalle kyllä kertakäyttövaippoja, mutta tytöllä en oo kertakäyttösiä käyttäny kun ihan pakon eessä). :evil:. Sit se aina valittelee "mitä se äiti on oikeen sulle laittanu kun on niin iso peffa" ja kun haisee ja menee rahaa "koko aika pitää ostella vaippoja" ym. No, viimesestä oon kyllä sille aukonu kun pojalle (joka ei enää hyväksy kestovaippaa päällensä) ostellaan kertsejä, että "taasko sille pitää ostaa vaippoja"... Siis miten ihmeessä tuon sais käännytettyä???
Poika 5/07, tyttö 2/09, äti 9/82 ja isä 9/74
blackpanther
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja hmmm » To Heinä 16, 2009 21:17

Mies ei vielä ole sisäistänyt kestoilua, mutta lämpenee hiljalleen. Yleensä laittaa kertiksen jos vaippaa vaihtaa vaikka lataan aina taskut ja ovat nätisti korissa hoitopöydän hyllyllä. Tänään oli kuitenkin laittanut keston ja näin tietämättään teki minut oikein onnelliseksi. Kaipa se alkaa tajuamaan, että silloin tällöin tilille tulee rahaa vanhojen myynnistä ja kertikset päätyy vaan roskiksen täytteeksi.

Villi veikkaukseni on, että tämä on vielä pitkään mun hupsu harrastukseni. Mutta yksikin kesto miehen laittamana on aina eteenpäin.
minä -83, mies -82, osakestoillut poika 05/07 & täyskestoillut tyttö 05/09
hmmm
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja pinze » Pe Heinä 17, 2009 08:13

Meillä miehelle ei ole edes annettu muuta mahdollisuutta kuin kestot. Emme ole kertaakaan ostaneet kertsejä, eikä niitä ole yhtään vielä ollut pojalla päällä. :D Sujuvasti kyllä laittaa pojalle vaipat päälle, käytössä taskuvaippoja sekä sisä- ja sisätäyttövaippoja villisten kanssa. Aikaisempaa kokemusta minkäänlaisen vaipanvaihdosta ei miehellä ollut. Ainoastaan vaippojen pesu ja täyttö on minun hommaani. Mies kyllä ottaa vaipoista imut pois ja huuhtelee kakat. Ja on se kyllä pari kertaa pessytkin kun en ole itse ehtinyt. Ja joskus tyhjentää pesukoneen ja hyvin osaa asetella vaipat ja imut kuivumaan, tosin välillä pitää jälkikäteen vähän korjailla..

Pinze

pinze
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja laurasal » Ma Elo 03, 2009 19:26

Mies on sisäistänyt lisää :D
Tyttö aloitti tänää hoidon ja mulla on kaksivuorotyö, joten miehenkin pitäisi välillä vaippoja pestä.
Tuossa tänään pohdin, että pitäisi asiasta miehelle puhua, mutta kun mies tuli töistä kotiin niin otti itse puheeksi, että minun pitäisi neuvoa vaippojen pyykkäyksessä! :D Todella positiivinen yllätys, vaikka mies positiivisesti kestoihin suhtausuukin ja kätevästi vaihtaa.
Minä -85, mies -78, pikku-emäntä 7/08 ja kaksi koiruutta.

laurasal
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja memmmu » Ke Elo 05, 2009 07:29

Mä ostin hiljattain muutaman uuden vaipan ja toiseen sai mies valita kuosin + etunepit.
Nyt en raaski itse laittaa näitä Öttömönkiäisiä tytölle jalkaan, vaan ne odottavat vaippapinossa päällimmäisenä isin vaihtovuoroa. Öttömönkiäiset ovat meille uutta vaippamallia ja kaiken kukkuraksi vain mies saa sen laitettua tytölle niin ettei se falskaa. Pitäköön siis vaippansa :lol: :shock:

Toinen positiivinen juttu oli yks ilta, kun mies laittoi tytölle yövaippaa ja totes et nää siniset on kyllä huonoja, kun niitä ei saa reisistä napakasti. Näinhän se oli, en vain ollut itse sitä huomannut. Olen käyttänyt tietyn värisiä fuzzeja ainoastaan yövaippana, mutta noi siniset siirtyivät just päiväkäyttöön. Olin kyllä ihmeissäni tuosta kommentista. Olin näet ajat sitten yrittänyt opastaa et pitää kattoa että ovat reisistä napakat ja silloin hänen elekieli oli "joo, joo" (=ei kuuntelua päällä).

Nykyään on kyllä ollut tosi kiva, kun miehen vaippakommentit ovat muuttuneet kestomyönteisiksi. Tosin lisää vaippoja ei sais enää ostaa ja perusteluna on "ainahan tossa on pino puhtaita".
memmmu + mies = pirpana 12/08 ja piiperoinen 12/10
memmmu
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja blackpanther » Ke Elo 05, 2009 13:06

Mies ei oo sisäistäny kestoilua edelleenkään, mutta kestojen ompelun kyllä -kai sekin on askel oikeaan suuntaan?! Ja kun meillä on nyt vähä taloudellisesti tiukka kuukaus eikä oo varaa oikeen kankaisiin, valittelin, että mulla on kankaat vaan yhteen vaippaan enää niin se sano, että tekee sen teepaidoista ja pyyhkeitäkin on semmosia, joita ei enää käytetä -juu... :whistle: Imuista on pulaa niin ne pyyhkeet varmaan päätyykin tästä saumurin ruuaks...
blackpanther
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja hmmm » Ma Elo 17, 2009 09:14

Ehkä nyt jo uskaltaa sanoa, että mies on sisäistänyt kestoilun. Tai jos nyt ei sisäistänyt (eihän tuo edes hehkuta kestoilua ikinä) niin ei enää ainakaan taistele vastaan.

Tyttö ei ole tässä kuussa käyttänyt kuin yhden kertiksen ja senkin laitoin minä kun lähdin tytön kanssa kaksistaan kaupungille. Mies laittaa keston ihan kiltisti kunhan vaippa on valmiina. Toki mä salaa käyn tarkistamassa, että onko kunnolla.

Poika yökertistelee ja tällä viikolla pitäisi ostaa uusi paketti. Mies ihmetteli, että "taas" vaikka edellinen paketti ostettiin alkukesästä. Ilmeisesti on huomannut, että kestovaippoja ei tarvi kaupasta tuoda vaan niihin tarvittavat materiaalit ja valmiit vaipat tulee näppärästi postilaatikkoon.
minä -83, mies -82, osakestoillut poika 05/07 & täyskestoillut tyttö 05/09
hmmm
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja onnelianneli » Ma Elo 17, 2009 18:04

Siis mie olen NIIIIIN YLPEÄ mun miehestä :!: :!:
Miehen työkaveri oli tänään tuskaillut että heillä tulee niin mahdottomasti vaipparoskaa. Minun mieheni tuumasi, että eipäs muuten tule tippaakaan. Meillä käytetään vain kestovaippoja. Mies nauroikin että ku häneltä on koko ajan kyselty että joko olen kyllästynyt niiden pesuun jne. PÄINVASTOIN !! Olen innostunut niistä koko ajan enemmän ja päälle vielä pahaksi äitynyt TSI-ompelukin sekä villiksissä että vaipoissa. Kankaita enää viime ajat ostellut :oops: Tämänkin mies kehaisi, että meillä vaimo tekee itse vaipat :wink: eikä suinkaan edes moittinut vaippojen ulkonäköä vaan jaksaa kannustaa minua ompeluissa ( saan sillä purkaa höyryjä.. )
Mamma -74 kestovaippatukihenkilö ja vastaava sekä poju-00, tyttö -03 ja vielä vähän kestoileva Jaakko-poika 02/09 ja 2 karvaista kaveria ( kissa & koira )
onnelianneli
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja ponnari » La Elo 29, 2009 07:08

Meillä vaipanvaihto on siirtynyt kyllä kokonaan mun hommaksi kestoilun alettua. Mies on kyllä muuten positiivinen kestoja kohtaan, oon mm.kuullut sen kehuvan meiän kestovaippailua muille. Ja on ihan kiinnostuneena kuunnellut mun hehkutusta parhaista vaipoista ym. Ja on siis sanonut useinkin, että tää on sen mielestä hyvä juttu. Varmaa ajan kanssa alkaa osallistumaan muutenkin. Kerran jo ilmeisesti ois vaihtanu vaipan, mut sitten "hei apua, tääl on kakka..." :lol:
Mami kolmelle mussukalle: peikkotyttö 04/95, vilperttipoika 09/99 sekä hännänhuippuna kestopeppu-typykkä 04/09
ponnari
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja ponnari » Su Syys 06, 2009 18:46

Tänään mies oli ekaa kertaa vaihtanu kestovaipan jäädessään pariksi tunniksi vauvaa hoitamaan. Ei muutakaan vaihtoehtoa tosin ollut, mutta ei sellaista kysynytkään.
Kommentteja on aina välillä kuulunut tyyliin: "ne kertakäyttövaipat on muuten varmaan tosi epämukavat, kun aattelee et ne on täynnä niitä silikonipalloja..." "ne kertsit muuten varmaan hiostaa vauvaa ikävästi..." eli nähtävästi mies on pikkuhiljaa käännyttynyt kaikessa hiljaisuudessa kestoilijaksi!
Mami kolmelle mussukalle: peikkotyttö 04/95, vilperttipoika 09/99 sekä hännänhuippuna kestopeppu-typykkä 04/09
ponnari
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja kaisah78 » Su Syys 27, 2009 13:15

Mies on hoitanut poikaa kaksi päivää, kun itse olen maannut 40 asteen kuumeessa sängyn pohjalla. Eilen ilmoitti, että vaipat alkavat loppua. Mumisin, että kaapissa on paketti kertiksiä. Mutta eikö mitä, mies totesi, että meillähän ei niitä paperivaippoja käytetä, keräsi vaipat narulta ja pienillä ohjeilla täyttelikin niitä ja pesi vaippakoneellisen :) . Vähän vähänlaisesti taisi imuja mennä, kun tunnin välein pitänyt vaippoja vaihtaa... Tai sitten mies on vain tooosi tehokas.

Ja sitten eilen mumisi myös, että suun pyyhintään menee kauheasti paperia (ne meidän suunpyyhintärätitkin oli siis likaisia) Sanoin, että paperipussissa kaapissa on äitiyspakkauksen harsoista leikattuja vararättejä. No, tänään kun nousin ylös, oli miehellä käytössä suunpyyhintään pojan silkkiset hoitoliinat (joita ei meillä sitten ole tarvinnut käyttää). Kehui vielä että ne on tosi hyviä ja pehmeitä :lol: .
Minä -78, lähes täyskestopeppu 1/09 ja ihana isä.
kaisah78
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Annaliini » Ti Joulu 08, 2009 20:54

Nostain tätä loistavaa ketjua!
Meillä voisi tuosta otsikosta tosin poistaa sanan "vihdoin", koska mies ei ole missään vaiheessa edes ehdottanut kertakäyttövaippojen ostamista / laittamista. Tulen silti vielä hehkuttamaan:
mieheni suusta tänään ensimmäisen kerran esikoisemme vaipanvaihdossa: (otti pois kertakäyttövaippaa, joka oli laitettu Tampereella, kun olin ottanut liian vähän kestovaippoja mukaan. Ensi kerralla viisaampi....): "HYI mikä haju!!". Siinä sitten vaan totesimme, että pikkuvauvan kakka/pissa ei pahemmin haise, vaan se kertisvaippa!
Kuva
Annaliini
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja Iirislotta » Ma Joulu 14, 2009 09:45

Meillä mies oli alussa epäileväinen, mutta on kyllä alusta asti käyttänyt kestoja ihan kiltisti. Pesupuoli on tosin mun hommia. Mutta vasta nyt parin vuoden kestoilun jälkeen olen kuullut mieheltä kommentteja kavereille positiiviseen sävyyn. Odotellaan kakkosta, ja miehen kaveri totesi että täytyy sitten alkaa vaipparahastoa keräämään, niin tää tuumas että meillä ei oo koskaan tarvinnut vaippoja ostaa :-) (lähes kaikki siis TSI-tuotantoa). Nykyään tulee ihan kommenttejakin, kun kysyn millasia vaippoja tehdään kakkoselle. Näpsyvaipat on onneksi molempien suosikkeja, niin ei tarvitse alkaa neppareiden tai tarrojen kanssa temppuilemaan ;-) HArsojen taitteluakin taidan yrittää opettaa kunhan tuo toinen vaipatettava tulee taloon. Se voi tosin olla edelleen liian haasteellista...
täysin kestoiluun hurahtanut äiti, mukana kulkevat isi ja lapset 9/07 ja 2/10
Iirislotta
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja blackpanther » Ma Joulu 14, 2009 10:54

Meiä iskä on alkanu vaihtaa kestovaippoja eikä enää edes kitise siitä kovin paljoa :lol:
blackpanther
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja SantaMaria » Ma Joulu 14, 2009 11:57

Meidän isi laittoi aluksi vain kertiksiä joita olin kiltisti hänelle varannut. Pari kertaa yritti väkertää flanellettea ja kuorta ja menetti hermonsa. Kieltämättä ei ollut munkaan suosikkeja... Sittemmin suostui laittamaan sisävaipan ja villikset jos olin vieressä ojentamassa. Sitten yhtäkkiä alkoivat ne mennä päälle ilman mun puuttumista! Kerran kyllä villikset unohtuivat välistä ja äiti ihmetteli kun housut tuntuu jotenkin kosteelta... Sitten mies hermostui kun ei saanut villisten päälle mahtumaan mitään housuja "on kuin palloa yrittäisi pukea"... kieltämättä haasteellista kun lapsikin on pyöreä... Hommasin sitten muutamia taskuja ja näytin että tuosta voi ottaa helpompia vaippoja. Kumman usein kuitenkin pukee tytölle sisävaipan ja villikset. Jos joskus tytöllä on joku reissukertis päällä niin kummastelee miksi äiti on sulle tommosen laittanu... Niin ja muutamia kertoja on body laitettu vaipan ja villisten väliin :D Että kyllä ne miehetkin sitten taipuu... Unohdin juuri pyytää miestä tuomaan kertsipaketin kaupasta kun ollaan yöllä käytetty, mutta jospa alettaisi kestoilla myös öisin! Täytyy vain hankkin lisää vaippoja... :drool:
SantaMaria
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

EdellinenSeuraava

Paluu Ennakkoluuloista