[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4673: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4675: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4676: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4677: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Kestovaippainfo • Keskustelu • katso viestiketjua - Mieheni on vihdoin sisäistänyt kestoilun!
vko 44 | Keskiviikko 28.10.2020.

Mieheni on vihdoin sisäistänyt kestoilun!

Miten kohdata, millaisia on ja miten niitä poistaisi?

Re: Mieheni on vihdoin sisäistänyt kestoilun!

ViestiKirjoittaja satumami » Su Maalis 22, 2009 23:21

Meillä miehellä oli suuria ennakkoluuloja kestoja kohtaan, mutta on kuitenkin alusta asti kiltisti niitä päälle pukenut kun olen toivunut meillä vain kestoja käytettävän. Mies on siis pukenut keston päälle, kun vaipat on valmiiksi täytettyinä kaapissa, mutta ei hommaan mitenkään muuten osallistu tai puutu.

Eilen eräille lasten synttärikutsuilla mies sitten osallistui keskusteluun kun meidän kestovaippa kiersi keittiössä äitien ja isien käsissä tutkittavana... Eräs äiti siis voivotteli ettei hänestä olisi moiseen ja ennen kuin kerkesin itse tähän mitään kommentoida niin mies siihen vastasi, että on paljon helpompaa ja mukavampaa touhua mitä alkuun luulee. :shock: Lisäsi vielä, että oli itsekin alkuun hieman kielteinen kestojen suhteen, mutta käytössä ovat toimineet hyvin eikä ole hänen mielestään tuottanut juuri mitään lisävaivaa. Olin niiiiin ylpeä meidän isukista taas silloin!! :D
Kyllä taitaa siis meidänkin isukki aidosti ja oikeastia noi kestot jo hyväksyä.
Äiti+Isi sekä peikkoTyttö 01/05 ja pikkuÄijä 08/08
satumami
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja laurasal » Ke Maalis 25, 2009 15:15

Meillä mies on vaan tullut siinä sivussa. Eli minustahan tämä on alunperin lähtöisin :D Alussa laittoi mieluummin kertsiä, mutta kun nyt niitä ei enää tässä taloudessa edes ole kuin jotain pussin loppuja niin kesto kyllä menee aina jalkaan. Ja kommentoi jo vaipan istuvuuttakin :D
Minä -85, mies -78, pikku-emäntä 7/08 ja kaksi koiruutta.

laurasal
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja sokeriorava » To Touko 07, 2009 22:36

Meillä ei alkuun kestoiltu ihan käytännön syistä (kaivosta vesi melkein loppu ja seuraavan kesän pumppu oli rikki...). Kun pyykinpesu olosuhteet palasi normaaleiksi niin pikkuhiljaa alotettiin kestoilu, eikä miehellä ollu mitään sitä vastaan. Ihan kiltisti on aina kestoja käyttäny, kunhan mä täytän taskut valmiiksi. Kyllähän mies niitä välillä koittaa täyttää, mut sisältö on aika mielenkiintoinen :lol:

Nyt keväällä miehellä meinas mennä hermot kestoilun kanssa kun pikkumies rupes pissaamaan sellasia määriä et hetki meni ennenkuin keksin mitä kaikkea taskuun pitää työntää ettei pissit aina tulvisi yli :roll:

No nyt ostin pari uutta vaippaa. Ensin saapui keltainen ötökkäkuosinen Bumkins AIO ja mies totesi että nää on niin hienoja ettei näitä raaski pois myydä sitten kun poika ei enää tarvitse :D seuraavaksi saapui blueberryn minkee tasku ja mies sanoi että tuohan on niin hieno ettei sitä raaski edes käyttää :D Kyllä tuli äipälle hyvä mieli :mrgreen:

Mies on myös todennut että on se helppoa kun ei tarvitse jatkuvasti olla kantamassa vaippoja kaupasta ja likaisia roskiin ja pojan peppukin pysyy niin hyvänä (kertisteltiin viikko kun oltiin kaikki vatsataudissa ja pojan takamus oli kirkkaan punainen 2 päivän jälkeen :oops: )
sokeriorava
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Iirislotta » Pe Touko 08, 2009 11:35

NARANJAlle täältäkin toivonkipinöitä (vai onko mies jo innostunut kestoista?). Meillä kestoiltiin alusta asti, koska halusin. Ukkoni oli alkuun aika lailla vastaan koko asiaa. Valitusta tuli jatkuvasti pyykkitelineestä varsinkin ja ohivuodoista (en ihan heti oppinut harsoa laitamaan niin ettei maitokakka roiskunut kuorelle ja ylikin välillä...), harsoa ei suostunut laittamaan päälle, mutta muotoonommeltuja kyllä (kun ei ollut vaihtoehtoja). Ilmoitin heti alkuun että sen kun käyttää kertiksiä mutta itse saa ne myös ostaa. No eipä oo ostellut, ja ehkä puolen vuoden kohdalla pyykkitelinevalituskin alkoi vähetä ;-) Nykyään mies laittaa yövaipaksi kertiksen jos itse olen poissa (töissä menee välillä vrk putkeen), mutta muuten on käytössä harsot ja taskut, kummastakin selviää loistavasti. Alkuun oli taskunkin päällä villikset usein kun ei ymmärtänyt että tasku pitää vettä, mutta mitäpä tuosta ;-) Niin ja poika on jo 1v8kk. Eli ei kannata luovuttaa, kyllä noi miehetkin oppii vaikkakin hitaasti ;-)
täysin kestoiluun hurahtanut äiti, mukana kulkevat isi ja lapset 9/07 ja 2/10
Iirislotta
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Heikkutar » Pe Touko 08, 2009 12:53

Mä olin kanssa aika ylpeä kun oltiin mieheni sukulaisilla käymässä ja puhetta tuli kun olin käynyt kestovaippahulinoilla sinä aamuna. Mieheni kummisetä kysyi sitten että mitä ne kestovaipat oikein on ja että mitä ihmeen maailmanparantajia meistä on tullut. Mieheni selosti ihan tyynenä että mitä hyviä puolia kestoilulla on ja laskelmoi tarkasti kuinka paljon säästöä myös rahallisesti tämä projekti tuottaa,ja lopulta kummisetä pyöritteli ajatusta ihan eri kantimilla.
:) Ja ei pistä pahitteeksi kun ostelen vaippoja, on eiryitsen tyytyväinen ollut, että mun napsusormi on osunut 80% käytettyihin, pitää kierrätysideasta kovin.
Lisäksi Meidän mies tietää enemmän kantoliinailusta kuin minä :oops: ja osaa harsotkin taitella. Sitä Se on kun seurustelee insinöörin kanssa:D

Ehkä sillä on jotain että meidän ystäväpiirissä kestoillaan ja kantoillaan oikein urakalla että mies on aivopesty jo varhaisessa vaiheessa tähän hommaan :)
Heikkutar
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja sokeriorava » Pe Touko 08, 2009 13:59

Meillä mies selitti yks ilta kun tultiin vauvauinnista että onpas kiva kun siellä on ruvennut näkymään paljon enemmän kestoja vauvoilla kun aiemmin :D
sokeriorava
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja pivikki » Pe Kesä 05, 2009 09:18

Meillä mies oli silloin ihan alkuvaiheessa kestoista ihan pihalla..ja ois halunnu mielummin kertiksiä "kun ne on niin helppoja"...Mie kestotin silti vaan.

Mie aloitin työt tuossa noin kuukausi sitten ja meille ostettiin päiviksi kertispaketti miestä ja vaipanvaihtoa ajatellen..(siis mies osti). Se meni paketillinen hyvinkin neljässä viikossa, illat ja yöt kestoiltiin...

Tulin eilen töistä kotiin ja menin vaihtaa kertistä pois likalta:

HÄH; MBR AIO tytöllä päällä :? ja otin vaipan pois ja uutta kaapista, eipä siellä ollutkaan yhtään taskuja jälellä..kurkkasin pyykkikoriin, siellä oli kaikki mein ihanat käytön jäliltä :shock:
Mein uros olikin alkanut jo pari päivää aijemmin kestottamaan koko ajan kun ilmeisesti huomasi ettei ollutkaan kovin hankalaa hommaa! (Varsinkin kun on noita aio:ita <3)

Mie oon ollu iltasin niin väsy etten oo ajatellut että vaippakaapin sisältö hupenee :whistle:

Loistavaa! :mrgreen:
♥ Lapsellisen kestovaippahörhön elämää kera murun ja Erikan (03/06), Eveliinan (08/08) ja Emilian (yksin kaksonen) 07/12 ♥
pivikki
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Ketsu » La Kesä 13, 2009 08:18

Meillä mies on ihan täysillä mukana kestoilussa. Hänen mielestään kestot on helpompi laittaa päälle kuin löperöt kertikset. Pari ekaa kuukautta käytettiin öisin kertiksiä, ja synnytyssairaalassa vaihtoi kertiksiä. Niitä kun piti niin tarkasti asetella ja tarkistaa röyhelöt jalansuista ym. Mies on meidän kotisivuillakin kirjoitellut kestojen puolesta, kun hänen sisaruksilleen on vauvoja nyt syntynyt (eikä kumpikaan niistä silti kestoile, toinen sentään harkitsi että yöllä voisi pitää kestoja kun esikoisella usein tuli vuotoja.. Vissiin mun villahousuhehkutus toiminut :wink: ) Molemmat kyllä ajatellaan ympäristöasioita, joten ehkä kestot oli helppo jatkumo sille. Odotusaikana ilmoitin että kestoja ainakin kokeillaan, mutta olin valmis myös osakestoiluun, jos mies olisi kokenut kertikset helpommiksi. Kerran mies oli sitten keskustellut työkaverinsa kanssa, ja kertoi että tämänkin perheessä käytetään kestoja, ja olisi ollut myynnisäkin vaippoja. Tästä olin kyllä että wau :shock: Hyvä miehet!

Nykyään taitaakin olla enempi niin, että minä saatan kertiksen joskus laittaa, jos ollaan lähössä viikonlopuksi reisuun enkä halua jättää likaisia vaippoja kotiin tms. Mies sitten kattoo ihmeissään että mitäs pojalla on päällä. Ja on aina on valmis pakkaamaan kestoja mukaan reissuun, ettei tarvi kertistellä. Yhessä tietty joka kerta kauhistellaan kertisten hajua ja sitä ällöä geeliä sisällä, jos joku näytekertsi on jostain syystä päällä :D Harsoja tuo ei taittele, eikä harsoja käytetäkään kuin poikkeustapauksissa, mutta taskut täyttää ihan omatoimisesti ja pyykkiä pesee.
Ketsu
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja Tamavi » La Kesä 13, 2009 10:37

Mun mies käyttää oikein mielellään kestovaippoja ja ne onkin meillä ne ainoat vaipat. Minä joskus laitan kertiksen, vaikka meillä niitä on rajoitetusti (vain ilmaiseksi saadut näyteteet :lol: ). Mies pesee pyykkiä, laittaa kuivamaan ja hädän tullen myös täyttää. Ainoat ongelmat liittyvät siihen, että kuosittelee hamppuimut kovakouraisesti, joilloin ne on aika muodottomia. Täyttäminen jää vähälle, sillä taskut on niin kapeita ettei hänen kätensä mahdu vaippaan.

Vauva-aikaan kävi kyllä muutaman kerran niin, että kuoret unohtuivat, mutta mitäpä siitä :wink: . On kyllä selvästi ylpeä kun teen hänen mielestään hienoja ja toimivia vaippoja ja esittelee niitä esim. neuvolassa lääkärille ja kavereille (söpöä, mutta noloa). On myös ylpeä kun aina kehun, jos on jonkun hyvän ratkaisun löytänyt (täyttöön tms. liittyen). En kyllä yleensäkään ymmärrä noita miesten kakka-kauhuja, joita aina kotivideoissakin näytetään. Mun mies kun ei ikinä (enkä minäkään) ole lastenhoidosta mitään numeroa tehnyt.
Tamavi
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja nasna » Su Kesä 28, 2009 09:29

Meille odotetaan nyt neljättä (ihan alkuviikoilla). Minun oli kuitenkin pakko alkaa muistelemaan harson taittelua, ja eihän siitä mitään tullut (kun en kerta kaikkiaan muistanut, kuinka origami taitellaan, kun sitä on aiemminkin käytetty). Valitin sitten miehelle, että en enää osaa.

Sohvalta meinasin tippua, kun se sitten totesi, että no, siinä tapauksessa se varmaankin sitten taittelee vauvan harsot :shock: Siis että mitä?
Minä, mies ja lapset -02,-04, -06, 2/10
nasna
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja laurasal » Su Heinä 05, 2009 12:23

Oltiin reissussa kolme yötä ja käytettiin kertsejä.
Ja haukuttiin niitä kyllä kuorossa!
Mies jo reissussa sanoi, että kyllä kestot on pop :D
Ja kun kotiin päästiin niin kun laitoin tytölle taskua sanoi mies, että nyt saat kunnon vaipan päälle :D Eli hyvin mä olen kouluttanut! :kunkku:
Minä -85, mies -78, pikku-emäntä 7/08 ja kaksi koiruutta.

laurasal
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Trash » Ma Heinä 06, 2009 23:43

Meillä oli parin kappaleen näytepakkaus kertsejä kaapissa, ja olin jo monta päivää puhunut että kokeiltaisko noita kertakäyttövaippoja että minkälaisia ne on (poika siis kuukauden vanha, täyskestoiltu). Sit yks päivä päätin että nytpä laitan kertakäyttövaipan päälle että tulee nekin käytettyä. Mies tuli paikalle kun poika oli pelkässä vaipassa hoitopöydällä, tuumas, että hänellä on sellainen tunne että toi kerttis falskaa eikä ole hyvä, että voisko ne vaan jättää käyttämättä ja vaihtaa vauvalle keston. Mä sit otin sen heti pois ja vaihdettiin kesto tilalle. Poika siis kokeili kertakäyttövaippaa kuukauden ikäisenä kaksi minuuttia, kunnes isi tuli ja käski ottaa sen pois. :mrgreen:
Vaippapyykkiäkin se pesee ihan oma-aloitteisesti, oli heittänyt meidän ainoat "kunnon" villikset (ei tsi) muiden vaippojen mukana koneeseen ja sai kutistettua ne nukelle sopiviksi. :D Hieman naureskellen kuittailin sille siitä, niin tänään se sit osti uuden sisävaipan meille kun oli mennyt villikset pilaamaan. <3
Toi mies on ollut ihan uskomaton kestoilun kanssa, mä jostain kumman syystä pelkäsin että se ei hyväksy kestoilua ollenkaan. "Onneksi" se ei ole aiemmin kovasti ollut tekemisissä vauvojen eikä pienten lasten vanhempien kanssa, eikä siis ole koskaan ollut vaippaskenessä tai saanut päähänsä että kertikset on ainoita oikeita vaippoja.

Pesupähkinät sai vähän silmienpyörittelyä aikaan, sekä mun puheet kestokauppakasseista ja kestohedelmäpusseista. Ostin kuitenkin pähkinöitä ja pesaisin pari koneellista pyykkiä niillä ja kerroin miehelle vasta jälkeenpäin millä ne on pesty; onnistuin hävittämään ennakkoluulot kun näki että puhdasta tulee, nyt meillä käytetään pähkinöitäkin mukisematta.
Trash
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja Inkeri2009 » Ti Heinä 07, 2009 13:12

Inkeri2009
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja Trash » Ke Heinä 08, 2009 16:40

Mies nosteli pyykkejä kuivumaan, yhtäkkiä kuuluu huuto: "Niin pitiks nää kävyt siis laittaa roskikseen?" Tarkoitti pesupähkinöitä.. :lol:
Trash
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja qiina » To Heinä 16, 2009 09:30

Tyttären kanssa muutama vuosi sitten mies ei suostunut pukemaan kestovaippaa päälle, koska piti niitä hankalina. Ääni muuttui kellossa, kun nyt saatiin poika... "Mä mitään muovivaippaa sille halua pukea, kato kyllä mä ymmärrän kuinka kamalaa on kun pallit hikoo." 8 )
Lapset 98, 04 ja 09
qiina
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Ennakkoluuloista