[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4673: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4675: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4676: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4677: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Kestovaippainfo • Keskustelu • katso viestiketjua - Mieheni on vihdoin sisäistänyt kestoilun!
vko 44 | Sunnuntai 1.11.2020.

Mieheni on vihdoin sisäistänyt kestoilun!

Miten kohdata, millaisia on ja miten niitä poistaisi?

ViestiKirjoittaja Aarre » To Huhti 24, 2008 13:37

*kolmesti synnyttänyt*
Aarre
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja larsson » Su Heinä 13, 2008 19:29

Olen jossain toisessa ketjussa jo hehkuttanut mun miestä 8 ) joka on vaipattanut mein poikaa kestoilla jo synnytyssalista! Kätilö kun mietti et kuis se harso taiteltiin (oli omansa harsottanut 10 vuotta sitten) niin mies otti ja taitteli origamin. Miehen ansiota, että oli harsot ja villikset edes sairaalassa mukana... se oli sitä mieltä et kun niitä on kerran hankittu (eli mie tehnyt) niin kai niitä käytetään kanssa!

Nyt se pitkin hampain suostui et ostetaan yksi kertispaketti hätävaraksi, kun kesälomamatkalla menee pari päivää putkeen matkustamiseen pariinkin otteeseen ja vaipat saattaapi loppua kesken. Ipana valittaa melkein aina heti pissan jälkeen et nyt on märkä, vaihtoon... Itseäkin kyllä vähän harmittaa niiden osto, mutta minkäs teet, kun isovanhemmat asuu niin pirun kaukana... :roll:
larsson
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja veewee » Ma Loka 20, 2008 10:11

Meillä on nyt reilun kuukauden ajan yökertistelty, kun vauvan iho ei ole oikein muilla konsteilla tuntunut pysyvän siedettävässä kunnossa. Mieheni jäi toissailtana kotiin vauvan kanssa, kun kävin äitini kanssa kulttuuririennoissa, ja kun tulin kotiin, kysyin miten ilta oli mennyt. Hyvin kuulemma muuten, mutta hän oli ollut epävarma, minkälainen yövaippa olisi kuulunut laittaa. Oli unohtanut kertikset kokonaan, ja yrittänyt sitten koota sopivaa yövaippaa omasta päästä. Mun vikaakin asiassa on, että meillä on niin monenlaisia vaippoja, kun olen halunnut kokeilla sitä sun tätä, mutta olipa hän varsinaisen virityksen kyllä saanutkin aikaan: Päällimmäisenä villahousut, sen alla CuddleWrap (fleeceä), jossa kiinni etuneppareissa CuddleQD:n tiimaimu. Sen päällä ihoa vasten CoolMaxinen kuivaliina, ja tiimaimun alla BumGeniuksen mikrokuituimu. Eli imuosana kaksi imua ja päällä kahdet kuoret. Hän oli luullut CuddleWrapia sisävaipaksi... :roll: ja vaikka olen paasannut mikrokuidusta, että sitä ei saa laittaa ihoa vasten, niin sielläpä se oli. Sentään hän oli hoksannut laittaa CoolMaxin päälle, jottei mikroimu koskisi ihoon, sillä se pursusi kuitenkin bambuisen tiimaimun alta. No, vauvan herätessä ekalle syötölle vaihdettiin sitten vaippa. Raasu tuo mies, kun yrittää parhaansa rakennella jotain vaippapakettia ja onnistuu tekemään ihan käsittämättömiä viritelmiä. Mutta hienoa sinänsä, että hän on niin kestomyönteinen, että oma-aloitteisesti yrittää. :D Ja puolustipa kestoja äidilleenkin, joka tämän Turun vaippasodan myötä kyseli, että "vieläkö te meinaatte jatkaa tota kestovaippojen käyttöä". Mies sanoi, ettemme näe mitään syytä, etteikö jatkettais. Jee, mä oon ylpeä!
veewee
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja leppakerttu » Ma Loka 20, 2008 11:39

Meillä on simppelit systeemit (sisävaipat nepeillä, taskut tarroilla). Miehelle nämä ei tuota ongelmia. Taskut tosin täyttää aika mielenkiintoisilla yhdistelmillä. Hauskin vaippaylläri oli, kun mieheni oli sisävaipan päälle laittanut taskuvaipan (ilman täytteitä)kuoreksi. :) Oikein hyvin toimi näinkin :lol: pikkuvauvana käytettiin paljon pul-kuoria, nykyisin enää yksi harvakseltaan kierrossa. Mies ei villahousuista tykkää, joten oli sitten hyödyntänyt taskua kuorena ajatellen sen olevan pul-kuori. :)
leppakerttu
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja miina78 » Ti Loka 21, 2008 22:20

Mies -71, Elli 4/04 ja Väinö 9/07
miina78
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja tikku80 » Pe Loka 24, 2008 19:38

Kestopeppupoika 07/08
Uusi tulokas 12/09
tikku80
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja pieniananas » Pe Loka 31, 2008 08:07

*Äiti, isä, Poika 08/08, Pieni Prinsessa 12/10*
pieniananas
Oppipoika
Oppipoika

Re: Mieheni on vihdoin sisäistänyt kestoilun!

ViestiKirjoittaja memmmu » Ma Helmi 23, 2009 14:30

Meillä mies on pääosin kestoilua vastaan. En ole vielä ruennut hirveästi käännyttämään, mutta pienen periaatteellisen myönnytyksen sain. Olen nimittäin ostanut kestot omilla rahoilla (meillä on omat ja yhteiset rahat) ja nyt sovittiin että kun me tytön kanssa päiväkestoillaan ja siitä tulee säästöä, niin hän vastaavasti laittaa tytön tilille 5e/vko. :P

Minusta tuo on loistava diili: tytölle kertyy hieman omaa rahaa säästöön ja mä voin ostaa edelleen omilla rahoilla kestovaipat. Lisäksi tuo viisi euroa on konkreettinen hyväksyntä kestojen taloudellisuuden puolesta. Ja kunhan saan yövaipatuksen pelaamaan, niin sitten täytyy neuvotella vaippaviikkorahaan korotus :)
memmmu + mies = pirpana 12/08 ja piiperoinen 12/10
memmmu
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja jullenmamma » To Maalis 05, 2009 15:04

Ihania nämä isännät!!! :)

Meillä meni tosi kauan ennenku loksahti paikallee mihin vaippaan pitää laittaa villikset ja mihin ei...taikka rehellisyyden nimissä ei kai ole loksahtanu vieläkään...Esikon aikana tein miehelle omat vaipat jotka osas laittaa ja nyt tämän poijaan kanssa on vaan yhtä sorttia ja VIELÄKIN saattaa hahtuvat unohtua välistä...
jullenmamma
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

Mieheni ei todellakaan ole sisäistänyt kestoilua.

ViestiKirjoittaja Naranja » Ti Maalis 10, 2009 21:54

Pakko avautua tänne, kun on niin helkutin paha mieli. Ollaan päiväkestoiltu siitä asti ku tyttö oli 2kk, eli noin kuukauden päivät (välillä myös yöksi laitan keston, mutta harvoin). Tai siis MINÄ olen kestoillut tyttösen kanssa. Meillä kestoillaan, koska minä menin ja innostuin kyseisestä toiminnasta, vaikka raskaana ollessani vannoin, että minusta ei kestoilijaa tule: en varmasti jaksa pyykätä niin usein etc. Vaan toisin kuitekin kävi, ja olen hurahtanut, tää on kaiken muun hyvän lisäksi kiva harrastus!

Noh, miespä ei ole samaa mieltä. Alussa oli vielä ihan suht ok koko ajatuksen kanssa, mutta ilmeisesti vain ajatuksen. Käytäntö on nyt eri. Kestoja ei suostu vaihtamaan tytölle, tai pois ottaa, mutta päälle ei laita - siis valmiiksi täytettyjä taskuja eikä varsinkaan mitään muuta. Kestovaipat kun ovat vaan niin "tyhmiä", ja niitä roikkuu joka paikassa (mulla on tapana esipestä vaipat maitokakasta, ja pissastakin, sitten kuivattaa ne vessassa ja sitten laittaa omaan koriinsa, kun ovat kuivia/lähes kuivia + tämän lisäksi pyykkiteline on lähes aina täynnä puhtaita vaippoja). Monessa välissä mies jaksaa muistuttaa, että kertakäytöt sitä ja kertakäytöt tätä. Kertakäyttöä ei tarttis pestä. Kertakäytön voi heittää roskikseen. Blaa blaa. Ymmärrän kyllä toisaalta, ei tuo pyykkiteline mikään sisustuselementti tässä meidän kaksiossa ole, mutta paremmin sen sietää kuin haisevan roskiksen(/haisevat roskikset), jo(t)ka on kaiken lisäksi aivan jatkuvasti täynnä.

Hitto, en tiedä olenko ihan hormonihuuruissani, mutta tänään kun tuo taas jaksoi asiasta sanoa, ja totesi yksioikoisesti, että hän vaihtaa vain kertakäyttöjä perustellen asian juuri kestojen tyhmyydellä, mulle tuli aivan järyttävän paha mieli. Enkä todellakaan tiedä mihin sitä purkaa, niin tänne tulin avautumaan - suokaa anteeksi :oops: Tuntuu, että puolet kestoilun ilosta menee siihen, kun saa tuntea "huonoa omaatuntoa" siitä, että kestoilee. Kun toinen on niin jäyhä asian suhteen. Enkä todellakaan haluaisi luopua tästä/luovuttaa vain sen vuoksi. En tietenkään voi miestä pakottaa kestoja tytölle laittamaan, mutta tuntuu niin turhalta sitten, että olen kestot hankkinut, jos joka toinen vaippa on kuitenkin kertsi. Äh. Ehkä olen vain tyhmä nipottaja.

Niin että _todella_ kateellisena lueskelin teidän muiden kirjotuksia miehistä, jotka hoitaa homman, tai edes yrittävät! Nauttikaahan siitä!

Ja Kiitos, jos jaksoit lukea tämän vuodatuksen :)
♥Äiti ja tytär 11/08 ♥
Naranja
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja onnelianneli » Ti Maalis 10, 2009 22:02

Onpa harmi että NARANJAN mies on ottanut tuollaisen asenteen.. ehkä kuitenkin takana on jokin muu kiukutus, mutta kestot on yhä ottaa " syntipukiksi" .

Minun taas on kyllä pakko kehaista omaa miestä. Mies muistaa jokaiselle tutulle mainita, että meillä kestovaippaillaan ja että kotona ei ole ainuttakaan kertistä käytetty :D eikä tulla käyttämäänkään ( kuin jossain tosi erikoisessa tapauksessa ). Parasta minusta on ollut se, että ku kyläillessämme tutut pariskunnat ovat kyselleet että eikö se kestoilu ole vaikeaa tms niin mies vastaa mun " puolestani " että jos hän sellaiset osaa vaihtaa niin sitä osaa sitten kuka tahansa :wink: . Tosin meidän perheen työnjako on ihan omasta halustani se, että mie täytän vaipat ja mies ne pukee.. lisäksi laitan tarvittaessa univaipat eri paikkaan ku niissä on huomattavasti tuhdimmat täytteet.
Mamma -74 kestovaippatukihenkilö ja vastaava sekä poju-00, tyttö -03 ja vielä vähän kestoileva Jaakko-poika 02/09 ja 2 karvaista kaveria ( kissa & koira )
onnelianneli
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

Mieheni ei ole...

ViestiKirjoittaja Naranja » Ti Maalis 10, 2009 22:28

Pakko vielä lisätä, että on se mies muutaman kerran laittanut täytetyn Swaddlen taskun, ja HYVIN se on mennyt - ei mitään ongelmaa. Olen seissyt vieressä katsomassa, kun mies on pyytänyt. Lisäksi tuo on monesti nauranut hyväntahtoisesti tyttösen pallopeppua ja hellästi sanonut esim. "voi meidän villahousuvauvaa" tms. Että ehkä juuri tällaisten pienten "toivonpikahdusten" takia tämänpäiväinen kertis vs. kesto -kommentointi tuntui niin pirun kurjalta...

Lueskelin tossa toista ketjua ja siellä näkyi olevan muillakin vastahankaisia miehiä.. Heh. Ja monet miehet olivat sitten ajan kanssa sopeutuneet kestoiluun... Ehkä toivo elää meidänkin jääräpään kanssa, ken tietää? :wink:
♥Äiti ja tytär 11/08 ♥
Naranja
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja Milla Migliore » Ke Maalis 11, 2009 10:16

Naranja: jospa sun miestä harmittaa ne joka paikassa kuivuvat kestot ja siksi pitää niitä tyhminä? Kun kuitenkin hellittelee villahousuvauvaksi. Mun mies välillä huomauttelee joka paikassa olevista vauvanvaate ja -lakanapinoista ja kolmesta äitiyspakkauksesta, joissa on lisää vauvakamaa. Olenkin nyt koittanut saada ne järjestykseen ja lipastoon/kaappiin vauvaa odottamaan (la 2.5.).

Hyvin on mun mies sopeutunut ajatukseen tulevasta kestoilusta. Joskus alussa, kun olin kestoiluaikomuksen hälle ilmoittanut, niin oli joistain asioista epäileväinen, mutta kun selitin ja oikaisin asioita, niin kyllä hän uskoi mua ja hyväksyi kestot. Ja kun tiedän, mistä narusta vetää, niin olen puhunut aika paljon kestojen säästöstä kertiksiin verrattuna! :wink:
Ihanasti hän myös jaksaa tutkia puikoilta tulleita villahousuja ja kirppareillakin etsiskelee lankoja! Yhdelläkin kirppiksellä tuli sanomaan, että tuola yhessä pöydässä on iso kasa villalankoja, onkohan ne oikeita?! Ja osahan niistä oli oikeita, sain 4 kerää Naturgarn nro 1 -lankaa 8 eurolla (säästöä tuli n 3,40e +pk:t)! Paitsi että teen siitä langasta kosteussuojan pinnikseen.
Mies mulle ehdotti myös, että "eikös muutki voi kestoilla kuin vauva?", eli tarkotti mua! Jotenki en ollu aiemmin omaa kestoilua edes hoksannu ajatella, mutta nyt on tehtynä 7kpl phs:a ja jälkivuotositeet on seuraavana vuorossa. :mrgreen:
Milla Migliore
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja memmmu » Ke Maalis 11, 2009 11:37

Meilläkin on tilanne parantunut siten, että nyt mies laittaa jo vauvalle kestovaipankin!
Hiukan tuuletin omassa mielessäni, kun hän ekan keston laittoi päälle.
Alussa mieheni oli täysin kestovastainen.

Parasta tässä on, että kertikset "aiheuttivat" mieheni kestoilun..Meillä kävi niin että kertikset fuskaavat lahkeesta ja parin sinappikakan ja koko vaatekerran vaihdon jälkeen rupesikin ainoastaan vaipassa oleva tuotos tuntumaan paremmalta vaihtoehdolta. Tästä samasta syystä myös yökestoilu lähti luontevasti käyntiin.
memmmu + mies = pirpana 12/08 ja piiperoinen 12/10
memmmu
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Kirsti » Ke Maalis 11, 2009 13:34

Naranjalle tsemppiä!Sellainen kysymys tuli mieleeni, että kuka teillä ostaa kertikset. Tuttavani lakkasi ostamasta itse kertiksiä ja miehen niitä kysellessä, totesi, että kaupasta löytyy, voit käydä ostamassa tai pistää keston. Tuo mies ei jaksanut erikseen lähteä kertiksiä hakemaan ja "joutui suostumaan" kestoiluun. Kannattaa ehkä myös miettiä säilytysasiaa uusiksi, jos miestä ärsyttää joka puolella roikkuvat kestot. Pissavaipanhan voi säilyttää huuhtelematta ja kuivattamatta pyykkikorissa ja myös kakkavaipan voi nakata sellaisenaan koriin huuhtelun jälkeen.
Kirsti ja kestoilleet lapset, -94, -96, -03, -05 ja -09
Kirsti
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

EdellinenSeuraava

Paluu Ennakkoluuloista