[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4673: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4675: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4676: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4677: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Kestovaippainfo • Keskustelu • katso viestiketjua - Mieheni on vihdoin sisäistänyt kestoilun!
vko 49 | Sunnuntai 8.12.2019.

Mieheni on vihdoin sisäistänyt kestoilun!

Miten kohdata, millaisia on ja miten niitä poistaisi?

Re: Mieheni on vihdoin sisäistänyt kestoilun!

ViestiKirjoittaja sokeriorava » Ke Joulu 16, 2009 01:44

Meillä pojan peppu ilmoitti ettei kestä enää edes bambufleeceä, vaan pitää olla fleeceä. No hätäpäissäni leikkelin yhden vanhan fleecepaidan kuivaliinoiksi yövaippoihin, kun en muutakaan keksinyt :oops: Mies sitten herätti mut keskellä yötä, että missä niitä fleecepalasia on kun vaippa korissa ei ole yhtään, johon unenpöpperössä tokasin "et laita sille vaikka kertis(esikoisen yökertistelyn jäljiltä on jäljellä)" johon mies totesi, ettei hän niitä pojalle pue, ne on ihan kamalia :D ei auttanu kun lähteä kaivelemaan kuivaliinoja puhtaan pyykin seasta klo 3 yöllä, onneksi osui punainen paita mun saksien kohteeksi niin löytyivät helposti silmät ristissäkin :lol:
sokeriorava
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja emma_il » Ti Tammi 05, 2010 13:11

Jeps, ketjun perusteella ihania ne meidän ukkelit ja ääri-kestomyönteisiä sitten lopunviimein kuitenkin (;

Meilläkin oli epäilyksensä aluksi. Kiltisti niitä harsoja vaihdettiin ja maitokakkoja pönttöön huuhdottiin. Kaverit taisivat vaan vähän nauraa, että miten suostut ja lopeta hippeily ajoissa

Nyt kun tuo vaippakoko on pysynyt jo jonkin aikaa samana ja vaippoja on tarpeeksi eivätkä ne lopu, on mieskin oikein äitynyt kehumaan tätä systeemiä. Mukavat isä-poika hetket kun 1-vuotiaan annetaan tuolla itse valita vaippaa ja pohditaan mikä näistä kivoin olisi... (:(:(:

Meilläkin on kaikki vaipat itsetehtyjä ja ihan itsetuntoa hivelee, kun mies mainostaa, että minä voin sukulaisten vauvoille vaippoja ommella, kun sen osaan ja niitä kerta siististi omallekkin olen tehtaillut.

JA JOPA tuo samainen partanaama "markkinoi" tuttavillemme kestoja, että miten helppoja ne nyt ovatkaan ja ei ole vaivaa ja koko homman ydin on kuulemma, että niitä tarvitsee olla tarpeeksi vain. Hih.

Että aplodeja ja olantaputusta saa se omakin ukkelini! Go iskät go!
isä76, äiti86, Onni10/08 ja Aatos6/10
emma_il
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja talvis » Ti Tammi 05, 2010 22:15

Mun mies ei myöskään alkuunsa ymmärtänyt kestojen päälle. Meillä ei kyllä ollutkaan suunnitelmissa täyskestoilu, vaan kotona päivisin kestot ja sitten kylässä tms. kertsit. Itse kuitenkin kestoilua kiinnosti paljon, joten meille sitten opettelun myötä löytyi sopivat vaipat ja äitiä puraisi pahemman kerran TSI-kärpänen (onneksi kyllä miehen ehdotuksesta, kun raskausaikana mietin että tekisikö hänen äitinsä tulokkaalle vaippoja, niin sanoi että mikset tee itse? ompelukone oli vähän vieraampi kuin puikot mutta rohkaistuin kokeilemaan, jee.)

Kerran sitten märisin miehelle, että ois kiva, kun joskus edes koittaisit laittaa keston tytöllemme. Että se tuntuis musta tosi kivalta. Noh siinä meni muutamat vaipanvaihdot kun piti aina tulla näyttämään miehelle että mikä vaippa ja mitkä kuoret/villikset. Sitten aloin lisäämään AIOjen määrää ja saatoin sanoa että laita apinavaippa, sienivaippa, öttömönkiäiset... Nyt mies vaihtaa ihan mukisematta vaipan, MBR AIOt ovat hänen lemppareitaan, saa kuulemma istumaan ne tytölle helpoimmin. Laittaa kyllä sisävaipan+villiksetkin jos ei oo AIOja puhtaana. Ja hoitopöydänkin järjestin uusiksi, hoitoalustan oikealle puolelle sisävaipat ja villikset, jotta muutkin kuin minä tietävät että niiden vaippojen päälle villahousut. Vasemmalle puolelle ladoin AIOt ja sen yhden taskun mitkä meiltä löytyvät, ja siitä vaan päälle. Lajittelin jopa nepilliset ja tarralliset omiin pinoihinsa :lol: nepparit on vähän vaikeita, kun ei tiedä mihin kannattaa kiinnittää.

OT Ja viimeksi kun olin kauemmin poissa, oli sekä mies että anoppi tietäneet mistä otetaan mitäkin, vaikka en ollut edes anopille selostanut mistä löytyy mitäkin. Varasin hoitopöydälle kertsejä ja ei ollut yhtään käytetty, AIOt oli vaan hävinnyt. =)

Nykyään mies kehuu kaikille että ei osaa ees kertsiä enää laittaakaan. <3 taloudellisuutta on kehuskellut jo pitkään, ja sitä kun minä teen vaippoja. Ja kun ei tarvitse kaupasta raahata. Kerran kun oli tytöllä yöllä keston sijasta kertsi, niin mies oli aamulla että mikä täällä oikeen käryää.. Vaikka ei se yökestokaan tuoreelta haise :D
Tytöntylleröt 6/09 ja 3/11 kera tsi-hörhöäidin -88 ja pikkuhiljaa lämmenneen isukin -85
Kestovaippatukihenkilönä vuodesta 2012
talvis
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja memmmu » To Tammi 14, 2010 09:34

Mä hämmästyin tässä toissa päivänä, kun mietin kestoilua päivähoidossa ja sitä miten mies siihen suhtautuu. Itse olen kestoilua päivähoidossa stressannut ja miettinyt. Mies kommentoi asiaa niin neutraalisti ja luontevasti, et ihan hämmästyin. Vielä vuosi sitten mies suhtautui kestoihin tosi nuivasti ja suostui vaihtamaan ainostaan kertisvaippaa. Nykyään kestoillaan "täysillä" ja mies vaihtaa taskuvaipat näppärästi. Kai kestovaippailu on miehelle niin luontevaa, et pitää kestoilua luontevana myös päiväkodissa.
memmmu + mies = pirpana 12/08 ja piiperoinen 12/10
memmmu
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Markka » Ti Maalis 30, 2010 14:08

Mies oli alkuun kestoilua vastaan ja vaihtoi aina kertiksen. SItten oppi hyvin taskujen käytön ja ihan mielellään niitä vaihtaa. Kun kaverinsa olivat meillä kaljalla niin toinen ihmetteli että mitäs nuo vaipat on niin mies osasi hienosti pitää esitelmän aiheesta ja vieraan kommentti oli että jos hän joskus saa lapsia niin hekin käyttävät noita! :lol:

Vaippojen pesu ja muu huolta on mun juttu eikä mies ole koskaan suostunut vaippoja täyttämään. Eilen sitten yllätti kun pyysin häntä syöttämään pojan niin tokaisi että jos minä syötän niin hän täyttää kestot. Hyvin osasi täyttää ja ylpeänä esitteli järkättyä vaippapinoa, tosin täytti vaan perhostaittoimut mutta niitä meillä melkeen kaikki onkin. :)
Äiti ja isä -84 ja kestoilevat poika 5/09 ja tyttö 3/11
Markka
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja ElisabetB » Ke Maalis 31, 2010 07:09

Kateellisena luen miehistä, jotka vaihtavat vaippoja "vapaaehtoisesti"... Toisaalta mun mies ei siitä hommasta nyt kieltäydy, mutta se on vaan jäänyt selvästi mun hommaksi. Pojan kanssa toki viettää aikaa töiden jälkeen ja hoitaa eskarilaisen lähes kokonaan, ja mielellään minä vaippoja vaihdan, mutta kuitenkin.. valivali :)

Miehen ensimmäinen reaktio kestoihin oli tyyliin "voihan niitä kokeilla, mä kuitenkin taidan kertakäyttöisiä käyttää". Kakkafoobinen tapaus. Ei kestojen käyttöä vastusta kuitenkaan mitenkään, ja on varmasti mielissään, kun ei tarvitse roskia raahata ulos joka päivä. Vastalauseita tosin tulee siitä, kun harva se päivä jotain kolahtelee postiluukusta...

Kun olimme lähdössä parin päivän risteilylle, niin ajattelin ottaa kertsit käyttöön kun ajattelin miehen kuitenkin valittavan niiden hankaluudesta enkä sitä haluaisi kuunnella. Lähtöaamulla olin aamuyöstä unipöhnässä pojalle vaihtanut kertsin, ja sitten kun oli vaipanvaihdon aika, niin pylly punoitti ja pippelissä oli punaisia näppyjä. Pyysin miehen katsomaan, ehdotin kestojen mukaan ottamista, ja ei ollut yhtään vastalauseita :D Kun kestoja (tietysti niitä kaikkein hienompia) pakkasin sitten laukkuun, mies sit vaan sanoi, että kertsit olisi kyllä helpompia reissulla, mutta kestot ovat varmasti mukavampia joo. Olen kuulemma hemmotellut pojan pilalle liian mukavilla vaipoilla. Vertaus taisi olla kaviaari vs. margariini :D Reissu meni ihan hyvin kestoilla, eikä mies edes valittanut hajujen mahdollisuudesta.

Mies on nyt pari kertaa ollut pojan kanssa pidemmän aikaa kotona, ja ekana kertana oli kertsi vaihdettu, mutta nyt toisella kerralla oli pojalla päällä Happy Heinys maastokuvioinen (valmiiksi täytetty) tasku :) Täytteet tosin hieman tursuilivat takaa, muttei se nyt niin haitannut. Nyt kun aloitan salitreenit taas, ja miehelle tulee enempi vaipanvaihtoja, niin pitänee ohjeistaa taskujen tyhjennys, tai vähintään pesutarrojen sulkeminen. Tai sitten antaa miehen riisua vain Itti bittejä (nepit, ei taskuja) ja muita helppoja virityksiä. Jos miehelle liikaa selostan kestojen käyttö-ohjeita, niin sitten tulee se "liian hankalaa, en kuuntele, laitan kertsin" reaktio aivan varmasti.
Kestoiluun myöhäisherännyt toisen lapsen myötä.

ElisabetB
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Miltsu » La Huhti 10, 2010 22:33

Lapseni on jo 1,5vuotta ja mieheni ei ole IKINÄ laittanut kestovaippaa pojan päälle. :evil: Tänään, kun olin lähdössä juhliin, iskä sanoi: "Laitatko yöksi vaippapaketin (=yövaippa) valmiiksi, niin ei tartte yöllä ruveta vaihtamaan vaippaa? (Kertikset falskaa aina.) Ehkä mä osaan sen laittaa päälle." Ja eiköhän yövaipat olleet juuri märkänä narulla. :roll: Toivottavasti tästä "ura urkenee", ja iskäkin suostuu kestoihin koskemaan, ennenkuin laps oppii kuivaksi. :wink:
Miltsu
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja ElisabetB » Su Huhti 11, 2010 07:41

Menee ehkä hieman OT...

Miksi ihmeessä lähes kaikkien miesten aivoissa on semmoinen toiminnallisuus, että aivot ei toimi, jos jokin asia luokitellaan naisten jutuksi? Kertisvaipat mies ehkä kokee normaalina, mutta jos on vaikka valmiiksi täytetty etutarrallinen taskuvaippa (mikä ei nyt kertiksestä toiminnallisuuden puolesta poikkea) niin aivot menee siihen "kestovaippa = naisten hörhöilyä, en tajua, ei tarvitse tajuta" moodiin... :roll: Sama juttu, jos jotain vaippohin liittyvää koittaa ohjeistaa (kuten vaikka, että pesutarrat kiinni ja likainen vaippa vaippasankoon), aivot menee lukkoon tyyliin "liian hankalaa, naisten hörhöilyä, laitan kertsin".

Mies onneksi laittaa keston, jos semmoinen on tarjolla. On selvästi ominut pojan maastokuosilliset Happy Hainys taskuvaipat, ja aina on semmoisen nyt laittanut. Mutta pesutarroista en ole uskaltanut mainita, saati sitten jostain taskun tyhjennyksestä. Nytkin käytetty vaippa, mikä milloinkin pojalla sattuu päällä olemaan, on vaan vessan lattialla (ja puhdistuspyyhkeet kannellisen roskiksen päällä :evil: ) Mies ei varmasti olisi kestoja pojalle laittanut, jos olisin niistä alkanut hössöttämään ja ohjeistamaan. Sen verran sanoin, että missä vaipat on, sieltä oli itse ne Heinysit löytänyt ja nyt toi "naisten juttuja, liian hankalaa, en tajua"-moodi on aivoissa onnistuneesti osittain ohitettu :)

Lisää miehen kestojen hyväksyntää oli tosin eilen, kun suunniteltiin kesän jenkkilän reissua. Tuskailin pojan ihon kestämistä, ja spekuloin, että ehkä pitäisi kestoja ottaa muutama mukaan kuitenkin. Miehen kommentti oli vaan, että laundromateja on joka nurkalla, kyllä pesu onnistuu :)
Kestoiluun myöhäisherännyt toisen lapsen myötä.

ElisabetB
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja nasna » Ma Huhti 26, 2010 09:03

Nykyään meillä mies välttelee vaipanvaihtoa, mutten kyllä usko syyksi kestoja, vaan luulen että saa töissä katsella vaippoja ihan riittämiin. Mies kuitenkin meillä pukee kestot muksulle sujuvamminin kuin minä ja tietää, mikä vaippa tarvii kuoren ja mikä ei ja sen lisäksi tunnistaa yövaipat, ja tietää mon sellainen puetaan. Eli ihan pärjää siinä missä mäkin.

Mä vastaan meidän pyykkihuollosta, johon kuuluu myös vaippojen käyttökuntoon laitto, eli miehen ei tarvi täytellä taskuja tai miettiä imuja. Riittää, että vaihtaa vaipan. Enpä mäkään halöua vaippaa vaihtaessani enää miettiä mitään lisäimuja...
Minä, mies ja lapset -02,-04, -06, 2/10
nasna
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja SS » Ti Huhti 27, 2010 19:18

Meillä mies ekaa kertaa puolusti kestoja! :D Siis siin mieles, et mie olin myymässä erään merkin AIO vaippoja mutta mies sano niiden just olleen parhaita meidän vaipoista ja niitä, joita hän on aina käyttäny ku on puhtaana ollu. Sit kysyin et no otanko myynti-ilmoituksen pois ni hää myötäili :mrgreen: Mukavaa näinkin päin =) Olin jo aiemmin kyllä kysyny et voinko myydä ne ja ne AIOt mut miehel tai sillo mennä ohi ku ei liiemmin sanonu juuta eikä jaata, ja ymmärsin siten et on ok myydä ne
Kahden naaperon (poika 04/09, tyttö 07/10) äitee
SS
Infotiimi

ViestiKirjoittaja sokeriorava » Ti Huhti 27, 2010 22:06

Meillä mies on sisäistäny kestoilun ihan täysin. Myönnetään että sisävaipat säilytetään eri korissa kun taskut ja AIOt, muuten menee sekaisin mihin tarvii kuoren ja mihin ei kun meillä on minkee pintaisia sisävaippoja ja taskuja. Täyttäminen on mun juttu, tai no mies täyttää taskut mutta sisältö on vähintäänkin mielenkiintoinen :whistle: Mä muutenkin pidän huolen kaikesta pyykinpesusta, joten vaippapyykki menee siinä samassa.

Kun mulla oli taannoin molemmat ranteet piikitetty jännetupentulehduksen takia, niin mies täytti taskuja ilman mitään mutinoita, kunhan vaan laitoin imut pinoon mitä mihinkin tulee. Enemmän kitinää kuului kun joutu hevoset hoitamaan sillon :D

Varsinkin äidillensä mies puolustelee kestoilua oikein innokkaasti ja muillekin kehuu kestoja aina tilaisuuden tullen. Nyt kun meille ei tule vettä, niin ehdotin että mentäis kertseillä sen aikaa, mutta mies kieltäytyi siitä kun pojan peppu punottaa heti niistä, joten ei auta muu kuin ravata kavereiden luona pesemässä pyykkiä :roll:
sokeriorava
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Luulo » La Touko 01, 2010 13:55

Meillä isäntä sanoi että mielummiin pesee omat pyykit kakkavaippojen kun pöytäluuttujen kanssa :) hehe ja sit aina puolustaa kestoja et " niin villahousuja ei tarvii ees pestä" Sitäkös ne ihmiset kummastelee.. Oon kyllä sanonut ettei ehkä kannata heti sanoo ettei niitä joka kerran jälkeen pestä. Tykkäää varmaan järkyttää ihmisiä :D
Luulo
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja SantaMaria » Ti Kesä 29, 2010 20:47

Meillähän siis osakestoillaan eli toistaiseksi neitonen nukkuu yönsä kertiksessä kunnes lopettaa yösyöpöttelyn eikä pissaa enää litroittain... No siis kumminkin lasteni isä vaihtoi tytölle vaippaa kesken meidän rippijuhlien kun annoin hänelle sen tehtäväksi tytön herättyä päikkäreiltä. No mies tuli sanomaan sitten että "laitoin sitten sellasen...tauko... öh,KUMIVAIPAN!" Ei ollut siis löytänyt valmiiksi laittamaani vaippaa muttei myöskään enää muistanut kertakäyttövaipan nimeä! :lol:
On myös huolissaan aina jos joskus tytöllä on kertis päällä päivälläkin (hyvin harvoin); "eikö meillä enää käytetä kestoja?!" Ja tämä mies ei ed. lapsen kanssa ensin piiitkään aikaan edes suostunut laittamaan kestoa päälle vaan laittoi aina mielenosoituksellisesti kertiksen... kunnes meillä ei enää ollut kuin kestoja...
SantaMaria
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja SS » Ti Kesä 29, 2010 21:03

Meil o pojal ollu ihottumaa, ni ollaan käytetty kertiksiä öisin. Yks ilta sanoin miehelle, et jospa ny laittais sitten kertiksen taas ku on ihottumaa. Hää et ok. Sit sen piti laittaa poika unelle ja ottikin kestovaipan :lol: Ku sanoin siittä, että laitoitki sit kestovaipan ni hää sit vasta tajus ja sano, että ku ol jo nii tottunu kestoihin 8 ) Mie vaa siihen, että hyvä vaan ja kiva noin päin :mrgreen:
Kahden naaperon (poika 04/09, tyttö 07/10) äitee
SS
Infotiimi

ViestiKirjoittaja ottelia82 » Ti Kesä 29, 2010 21:44

Meillä mies on sisäistänyt kestoilun (melkein) kiitettävästä. Poika oli 7kk,kun ensimmäiset vaipat meille kotiutui ja alussa oltiin asiaa vastaan hyvinkin vahvasti,kertsit oli aina päällä miehen vaipan vaihtovuorolla ja minun laittamaa kestoa ei voinut edes päältä pois ottaa. Aika pian mies kuitenkin luovutti ja totesi kestoihin menevän niin paljon rahaa,että pakkohan niitä on opetella käyttämään kerran niistä ei enää eroon pääse. Nyt reilun vuoden harjoittelun jälkeen vaihtaa ja täyttää vaippaa,tietää milloin villikset ja milloin ei,taskut odottaa ämpärissä ilman imuja ja pesutarrat kiinni :D . Pientä opettelemista vielä olisi,jos minä olen illalla töissä niin pojalle laitetaan yöksi kertis ja jos mies lähtee pojan kanssa kodin ulkopuolelle niin vaippana on kertis. Tästä en kyllä todellakaan valita vaan olen hyvin ylpeä miehestäni. Niin ja vaippoja hän ei pese vieläkään,mutta kuivumaan laittaa. Eikä vaippojen hinnasta ole tullut valitusta enää kun on tajunnut niitten jälleenmyyntiarvon.
ottelia82
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Ennakkoluuloista