Itse odotan vielä esikoista, mutta suunnitelmissa on ainakin yrittää kestoilla. Kukaan kavereista, oli sitten kestoilija tai kertisten käyttäjä, ei ole ajatusta lytännyt. Tuntuu olevan yleistä tuttavapiirissäni, että kestoilua on ainakin harkittu, ja ei pidetä kummallisena. Sen sijaan oma äitini on lytännyt idean ihan täysin ja sanoo, etten sellaista jaksa, kun en tiedä millaista arki vauvan kanssa on. Ja koko ajan olen vielä sanonut, että aioin
yrittää kestoilua, en että kestoilen. Joten luulisi, että tulisi jotain kannustusta, kun jotain yrittää, mutta selvästi idea kestoilusta on niin vieras, ettei sitä voi tukea.
Minun ja siskoni vauva-ajat on on 70-luvun loppu ja 80-luvun alku jolloin kestovaipatkin olivat erilaisia. Olen puhunut , kuinka näpäriä ovat nykyään, mutta ennakkoluulot ovat vahvat. Jotenkin tuntuu, että tulee löytämään niistä jotain huonoa, vaikka meistä tulisi kestoilijoita. Ja varmasti ostaa kertikset, kun lapsi on hoidossa. Onneksi mies on hyväksynyt, että meillä kestoillaan. Hänelle riitti tuo kustannuspuoli hyväksi syyksi kokeilla.