Itsellä menossa vasta miehen käännytys. Pahasti kesken. Esikoinen on siis syntymässä huhtikuussa. Olen koittanut perustella käyttömukavuudella (itse ainakin tykännyt enemmän kestositeistä, joita joskus kokeilin), rahan säästöllä (alussa kallista, mutta maksavat itsensä takaisin + käytettynä ostaminen), helppoudella (ei tarvitse raahata vaippoja kamalia määriä kaupasta). Ekologisuus itsessään on miehelle merkitsemätön arvo, kierrätykseenkin suhtautuu nihkeästi. Olen koittanut selittää, että eritteistä ei vauvan kanssa pääse eroon, vaikka kuinka kertoilisi, vuotoja tulee, ja suun eteen ei vaippaa voi kuitenkaan laittaa. Miehen mielestä kestot haisevat, kun ne joutuvat odottamaan pyykkikorissa, kertikset kun voi viedä samantien ulos roskikseen. Minä vain haluan nähdä, kuka ne kertikset samantien juoksee roskikseen, jos ei vauvaa kovin kauaa ajatellut eritteissään pitää.

Edes mikään osakestoilu ei ole ajateltavissa. Ja kuitenkin todennäköisesti minä sen pyykin hoidan jatkossakin, joten ei luulisi olevan suuri asia.
Heh, tämä tahtojen taisto tuntuu niin fiksulta erityisesti kun kummallakaan ei ole mitään käyttökokemusta minkäänlaisista vaipoista. Eli kaikki kinastelu rättivaipat vs. muovivaipat perustuu yhtä lailla molempien ennakkoluuloihin.
Eli jos teiltä löytyy toimivia käännytysvinkkejä, otan mielelläni vastaan. Ei minulla ole tarvetta täyttää maailmaa kestovaipoilla, kotimme vain.