[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4673: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4675: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4676: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4677: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Kestovaippainfo • Keskustelu • katso viestiketjua - Miten saitte miehenne hyväksymään kestot?
vko 03 | Sunnuntai 19.1.2020.

Miten saitte miehenne hyväksymään kestot?

Miten kohdata, millaisia on ja miten niitä poistaisi?

Re: Miten saitte miehenne hyväksymään kestot?

ViestiKirjoittaja MiVeWeRo » Pe Huhti 30, 2010 13:06

No meillä on iskäkin ollut alusta asti sitä mieltä, että kestoillaan :D .

Meillä isukin ja tytön vaipanvaihtohetkiin on kans ostettu aio:ita.
Äiti kera kolmen lapsen
MiVeWeRo
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja OonaMinea » Su Touko 09, 2010 01:04

Meillä kestoilu alkoi minun aloittestani ihan kokeilumielellä "esteettisenä ekotekona". Mieheni oli alusta alkaen sitä mieltä, että hänelle on ihan sama, kumman vaipan lapselle laittaa (kesto vai kertis) kunhan vaipat ovat käytön kannalta kätevästi sijoitettuina.
Hankin lukuisia erilaisia kestovaippoja, joista sitten suosikeiksi ovat nousseet erilaiset taskuvaipat.
Pyykkihuolto sekä taskujen "lataaminen" ovat minun heiniäni (ruokaostokset ja ruoanlaitto ovat miehen reviiriä). En ole edes ohjeistanut siippaani vaippojen pesutarroista tai taskujen tyhjennyksestä, mutta nykyisin huomaan pesutarrojen olevan useimmiten asianmukaisesti kiinni ja imutkin tulevat poistetuiksi etenkin, mikäli vaippa on ollut kakassa (silloin se löytyy vaippapyykkikorista vähintään huuhdeltuna, joskus jopa sappisaippuoituna -wohoo!).

Mieheni alkoi varsin varhaisessa vaiheessa ottaa kantaa vaippojen sisäpinnan materiaaleihin (ettei vauvan iho ole märkä vaipan kastuttua, kuten esim. bambu/puuvilla/flanelli/hamppu käyttäytyy), neppien sijasta hän toivoi enemmän tarrakiinnitteisiä vaippoja, ja hiljattain hän esitti toiveeksi haaroista kapeampaa ja muutenkin paremmin istuvaa mallia ("voisit tilata mielummin lisää näitä -Itti Bitti ja Bambooty- ja tämän -Myllymuksut AIO- voisit vaikka laittaa kiertoon")... Ja meikäläinen on enemmän kuin mielissään! :hail:
OonaMinea
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja vaippavelmu » Ti Kesä 15, 2010 15:52

Meillä mies on heti ollut juonessa mukana ja osaa laittaa kestot kuin kestot päälle, mutta kertiksen on saanut väärin päin pojalle leitettua :D niin harvoin meillä on kertiksiä käytetty. Miehen siskoista taitaa kaikki käyttää kestoja lapsillaan, mutta ei olla kyllä nähty niitä miten homma toimii. Oli itsestään selvyys, että käytetään kestoja.
vaippavelmu
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja miina78 » Ti Kesä 15, 2010 18:54

Muutama kuukausi meni taivutteluun! :lol:

Meillä on vaipat valmiiksi täytettynä! :wink: Toki mies osaa itsekin koota jopa yövaipan, viimeks eilen! :hail:

Sit kyselin jossain vaiheessa, et minkälaisista vaipoista tykkää? Ja vastaus oli Taskuvaipat tarroilla! No nykyään osaa laittaa kaikenlaisia vaippoja! :hail:

OIsko poika ollu 1-vuotias, kun sanoin, että laita vaan kertsi yöksi, kun oltiin niitä saatu! Mies vastasi, et miksi, kun nää kestovaipat toimii paremmin! :kunkku:
Mies -71, Elli 4/04 ja Väinö 9/07
miina78
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja elokuu09 » Ti Kesä 15, 2010 19:27

Ei ongelmia, sanoin odotusaikana, että haluan kestoilla ja siinä se :D Vaihtaa sujuvasti kaikenlaisia vaippoja, mutta eniten tykkää Nallen tarrallisista aio-vaipoista. Minä täytän vaipat, koska ehdottomasti haluan, mutta mies pesee ihan siinä missä minäkin. Tänään olin oikein ylpeä kun keskusteltiin kestoista ja hän sanoi, että ihan kuka tahansa oppii niitä käyttämään jos hänkin on oppinut. Kokee ne kuulema pelkästään hyvänä asiana :hail: :lol:
Äiti, isä, tyttö 07/09 ja päiväkestoilija poika 07/11.
elokuu09
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja Sofraia » Su Elo 01, 2010 21:36

Meilläkin oli odotusaikana puhetta (lue: meikäläisen puolelta ilmoitusluontoinen asia), että kestoillaan. Kotiin kun päästiin sairaalasta, niin en edes muista, kumpi laittoi ekan keston tytölle päälle, minä vai mies. Alkuun tykkäsi tarrallisista sisävaipoista, sitten ihastui harsoihin ja suurimmaksi osaksi taittelikin ne valmiiksi, ja nyt löytyi sellainen systeemi (ai2-vaipat sekä sisätäyttikset+hyvän malliset villikset) josta molemmat tykkää. Ihan sujuvasti sappisaippuoi ja laittaa pesutarrat, muutamaan kertaan on pyykkejä laittaessaan joutunut varmistamaan että mitkäs ne olikaan nyt ne vaippaosat jotka ei mee kuivuriin. Kerran unohti laittaa yösisätäyttiksen päälle villikset, kun kuulemma se tsi-vaippa näytti ihan kosteussululliselta. :D

Varmaan osaltaan mun mieheen kestoissa on vedonnut se, että löytää hyvän systeemin (se innostui harsoista ihan uudella tavalla, kun vaihdettiin origamista superleijaan ;) ) ja että ei oo kamalan montaa eri tavoin toimivaa vaippaa. Lisäksi meillä on varmaan auttanut se, että mä oon yrittänyt kuunnella miehen kommentteja siitä, mikä vaippa tai villismalli on sen mielestä kivoin, ja pitänyt sit huolen että sellaisia on käsillä. Myös ns. pääsääntöihin tiivistäminen on meillä toiminut: 1) mikään kuorityyppi ei mee kuivuriin; 2) mitään imevää osaa ei saa näkyä kosteussulun alta, ettei falskaa; 3) päällä tarttee olla jotain imukykyistä ja jotain kosteussulkua, ei sen ihmeempää. Lisäksi lupasin tehdä sen lempifutisjoukkueen logovillikset ja yhdestä vanhasta Super Mario -hupparista sisätäyttiksen. ;)
Äiti ja isi -83, pottaileva touhumaakari 04/10 ja kestopeppu hymypallero 2/12
Sofraia
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja Timliina » Su Elo 01, 2010 22:18

Meilläkin oli itsestäänselvyys, että kestoillaan. Mies on oikein kätevä, täyttää esim. Imse Vimsen tarrattomat vaipat sopivalla imumäärällä ja pukee sen kuoren kanssa sujuvammin kuin minä. Kodin ulkopuolella käytettävät taskuvaipat mun pitää täyttää, kun miehen käsi ei sinne mahdu, ja kakat mä huuhtelen kun pyykkihommat kuuluu muutenkin mulle. Kyllä me ollaan tässä oltu alusta asti ihan yhtä innolla mukana, mitä nyt tuo yrittää välillä hillitä mun osteluinnostusta. :D
Timliina
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Kaunelo » Su Elo 01, 2010 23:21

Parhaiten saa varmaan suostuteltua kun tekee kestoilusta mahdollisimman helpon ja yksinkertaisen asian. Eli käytännössä AIO:t ja valmiiksi täytetyt taskut kehiin. Vielä kun on käyttää tarrallisia, niin eihän ne oikeastaan kertseistä eroa. Eiköhän ne sitten ajan kanssa opi itsekin niitä taskuja täyttelemään ym. :)
Pakottamalla tuskin saa mitään hyvää aikaan.
Kaunelo
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja Miuski » Ma Elo 02, 2010 08:15

No meillä alku meni siten, että mä "annoin miehelle luvan" kertistellä. Oli siis pieni paketti kertsejä kotona miestä varten ja sen ei tarvinnut esim. kakkavaippaa huuhdella. Mä itse kestoilin sairaalasta kotiutumisen jälkeen ja mies kertseili. Sitten jossakin vaiheessa se suostui pukemaan valmiiksi täytettyjä vaippoja pojalle, jos ei ollut valmiina tai oli mukamas hanakala niin iski kertsin. Sitä sitten jatkui jonkin aikaa ja koskaan en napissut hänen valinnastaan vaikka toki ärsytti se haiseva vaipan korvike.
Sitten vain yhtenä päivänä(tapeltuamme ihan muista jutuista ja kun mä mökötin vessassa) mies tuli oven taakse ilmoittaen, että ei nyt ole ihan varma, että onko tämä vaippa oikein täytetty ja oli itse valinnut, itse täyttänyt ja itse pukenut keston ja se oli hyvä. Siitä alkoi miehen osittaiskestoilu-ura joka suht nopsaan vaihtui täyskestoiluunkin sitten.

Mä ajattelin alusta asti, että jos me säästetään kertsessä ne mun kestoilut niin hyvä. Kuitenkin se 1 vaippa päivässä on 365 vaippaa vuodessa eli aika vuori ja kuitenkin niitä säästettäisiin useampi päivässä tällä tavalla. En odottanut miehen koskaan innostuvan, mutta niin vain kävi. Mieheni itse asiassa esitteli kestovaippoja kerran työpaikkansa kahvitauolla :lol: Kertoi siitä mulle ruokapöydässä silloin. Joku telakalta oli todennut jotakin kestoista ja oma mies innostui ja oli kuulema ollut miehillä (ja huom: siellä oli vain miehiä) pitkä ja hyvä keskustelu :D

Olen KVY:n tukitoiminnanvastaava :)
Miuski
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Kaunelo » Ma Elo 02, 2010 12:25

^ Musta toi on hyvä, että antaa miehen vaikka alusta seurata vaan vierestä ja tehdä miten itse haluaa. Turha siitä on stressiä ottaa, vaikka jokun kertsi menisikin.
Keskittyy sitten ajattelemaan sitä hyvää, mitä itse tekee pukemalla lapsen kestovaippohin.
Kaunelo
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja monsoon » Pe Elo 06, 2010 15:56

Ihan sillä, etten hankkinut muita vaippoja, kun kestoja. Eihän se nyt omilla rahoillaan lähde mitään kertiksiä ostamaan. Minä hoidan käytännössä meillä nuo lastentarvikehankinnat tai kerron ainakin mitä pitää ostaa. Vähitellen tottui sitten kestoihin ja osaa laittaa päälle valmiiksi ladatun taskun tai aion. Laittaa kyllä villiksetkin jos ohjeistaa etukäteen ja laittaa vaipat valmiiksi. Kerran oli Bumgeniuksen yhdenkoon aio mennyt väärinpäin päälle, kyllä nauratti (ei saisi tietenkään, kun parhaansa yrittää).

monsoon
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja elmo1234 » Ti Elo 17, 2010 09:37

Meillä mies myös alkuun sai ja käytti kertakäyttöjä, sillä minäkin aluksi osakestoilin. Jonkun ajan päästä kun rohkaistuin itse enemmän kestoilemaan,niin mieskin alkoi kestovaippoja käyttämään. Tosin kun vauvalle käytin pääasiassa harsoja, niin niihin mies totesi, että tää harsojen käyttö niin viidakkomaista kun heität ton pään tuonne ja tuon tuonne, niin niitä hänen ei sitten enää tarvinnut asetella :lol: . Kun taskut yms. alkoi pelittämään niin kyllä hän niitä kestojakin alkoi laittamaan, etenkin kun olen aina täyttänyt taskut itse valmiiksi.

Nyt myöhemmin kun ei enää ole kertakäyttöpaketteja löytynyt, niin on joutunut jopa itse yövaipan kehittämään ja täyttämään. Ja onpa ollut ihan onnistuneita :D Nyt jopa puolustaa kestoja kun joku heittää jotain tyhmiä kommentteja niistä.
Äiti vm -77, iskä vm -78, tyttömme 07/08 ja 01/11
kera koiran ja kissan.
elmo1234
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja kande » Ti Elo 17, 2010 10:10

Meillä raskausaikana minä hamstrasin kestoja ja mies (positiivisessa mielessä) naureskeli emännän hassutuksille.

Lapsen synnyttyä minä aloin empimään:voiko noin pienelle pukea noin suurta ja märkäpintaistakin vielä? Mies ei empinyt vaan toisena kotiintulonjälkeisenä päivänä nappasi kaapista keston ja huusi minut kertomaan kuinka näitä käytetään. Mies oli meistä myös se joka päätti, että kylään otetaan kestot mukaan. Ainut missä on vähän empinyt oli yövaipatus, kun vaippapaketti oli niin kamalan iso! Nyt jo sujuu ja villiksetkin on hienosti päällä.

Kysyjille on sanonut, et hänen mielestä helpompia kuin kertsit (muistaa toki mainita, et puoliso pyykkää...) ja rahansäästöäkin kehuu (vaikka olen yrittänyt varovasti selittää, kuinka holisti minä olenkaan...)

Nyt on jopa pessyt pari koneellista vaippoja, joten pesutarrat ja taskujen tyhjennykset opittanee kantapään kautta...
kande
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja pellava » Su Elo 29, 2010 21:22

Itse ehdotin, ja mies oli alusta asti sitä mieltä, että totta kai. Silloin tälllöin vain kommentoi, että kylläpä ne kertikset ovat hankalia, kun niiden kanssa pitää juosta kaupassa ja roskiksella :D
pellava
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja Kirsikka1981 » Pe Syys 03, 2010 10:20

Meillä mies oli nelosen kanssa vastaan ja tyttö olikin osakestotettu sitten. Vitosen aikana nyt sitten kävikin niin että mies oli ehdottomasti vastaan kunnes aloin sanoa että onko mitään järkeä tuoda nopeasti kasvavalle vauvalle isoa kerttispussia jos viikossa siitä kuluu 1-2kpl, mitä meilläkin kului. Sitten ihmettellä että mihin sen melkein täysinäisen vaippapussin saa mikä jäi jo pieneksi omalle lapselle. Minä kun sitten leijonaemon lailla vaihdoin kestoja tytölle kun en halunnut kerttiksiä käyttää :lol: Ja kyllä se isinkin oli kestot hyväksyttävä kun ei muuta vaihtoehtoa ole, nykyään jos laittaa kerttiksen, tyttö on alati kitisevä, ei nuku joten ennemmin sitä pistää oman suunsa kiinni ja pistää keston, saa näinollen pikkukirppusenkin suun kiinni kuin pitää päänsä ja kanniskelee kitisevää lasta :whistle: Ja meillä on sopimus että mies jättää kestot vaihtaessaan vaipanvaihtopaikan lähettyville josta minä hoidan ne eteenpäin, tämä auttoi jo suuresti! Mies kun ei halua käsitellä likaisia vaippoja enkä haluan antaa niitä hälle ettei saa niille jotain kummallista aikaiseksi :lol:
Poikatrio 02, 03 ja 12
Tyttötrio 05, 06 ja 10
Kirsikka1981
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

EdellinenSeuraava

Paluu Ennakkoluuloista