vko 50 | Tiistai 10.12.2019.

Miten saitte miehenne hyväksymään kestot?

Miten kohdata, millaisia on ja miten niitä poistaisi?

Re: Miten saitte miehenne hyväksymään kestot?

ViestiKirjoittaja Allessia » Ma Huhti 02, 2012 13:59

Meillä miekkoseen upposi kyllä parhaiten se, että kestot tulee halvemmiksi kuin kertikset. Meillä on nyt ihan mukavasti kestoja hankittuna ja suurin osa vielä yhdenkoon, että mahdollisesti kestää pitkäänkin. On menny 7-8 vaippaa päivässä kun tuota maitokakkaplörää tulee ihan tuhottomasti. Meillä on falskannu joku kertis (ei ehkä ollu ihan kunnolla päällä) ja joku kestokin (kun ei ollut kunnolla päällä), mutta opetellaan tässä ja tosiaan osakestoillaa kun minä en ole vielä yökestoiluun uskaltautunut (Myös jos lähetään vaunujen kanssa liikenteeseen laitan mieluummin kertiksen kun en ole vielä asennoitunut likaisten vaippojen kotiin kuljettamiseen).
Mutta pikkuhiljaa tässä molemmat opetellaan. En viitsi liikaa stressata itseäni miestä millään ehdottomuuksilla kun muutenkin on tuon pienen kanssa opettelua. Kestisten käyttöä lisäillään pikkuhiljaa.
- Mamma ja Heppu 3/2012-
Allessia
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja Kattis » To Touko 10, 2012 11:57

Meilla ei asiasta pahemmin keskusteltu silla molempien mielesta kestot on jarkevampi valinta. Kai sekin etta meilla ei ole mitaan kokemuksia pikkuvauvoista eika vaipoista auttaa silla ei tarvitse vertailla kumpia kestoja vai kertiksia on katevampi kayttaa. Kestoja on kaappi taynna ja kertiksia ei ole niin ei tarvitse valita :D
Kattis
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja Rapsu » Ke Touko 16, 2012 19:49

Meillä mies oli alkuun vastahakoinen, laittoi kertsin kun annoin sen mahdollisuuden. Nyt on käyttänyt itsekin kestoja kun on toisessa korissa valmiina taskuja, oon pitänytkin niitä sellasina iskävaippoina. Eli ajan myötä ilman painostusta se tähän mukaan lähti. Mä hoidan huuhtelut ja pesut ja mulle se on ihan fine. Mun vähän hanskasta lähtenyttä hurahtamista tsi-intoiluineen ja kirppiskyttäilyineen se ei ihan kyllä käsitä. :D
Kivasti myös anoppi mukana kestoilussa kun kyläillään. Lisäksi mies harrastaa vvv:täkin tytön kanssa kun on huomannu miten hyvin se toimii. :)
Rapsu
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja Nyysnääs » Ma Kesä 11, 2012 21:42

Meillä on mies ollut kestomyönteinen alusta asti, muttei ole kyllä osallistunutkaan vaipanvaihtoon kuin satunnaisesti. Alkuun valitsi kertsin, jos oli pakko vaihtaa vauvalle vaippa, mutta nykyään on ihan painostamatta ja oma-aloitteisesti laittanut kestovaipan. Kerrankin sanoi, että kysyin tytöltä, kumpi laitetaan ja se sanoi, että kesto (tyttö on alle vuoden eikä osaa vielä puhua :lol: ).
Mies valitsee tarrallisen vaipan, jos vain on puhtaana.

Tänään illalla mulla oli kädet täynnä työtä vielä kun sain vauvan nukkumaan. Mies oli flunssassa sohvalla eikä jaksanut tehdä mitään auttaakseen. Minä kokeeksi sitten lykkäsin kasan vaippoja eteen, että alahan nepittää imuja paikoilleen samalla kun katsot telkkaria. Ihme kyllä alkoi mukisematta napsutella neppareita kiinni :shock: . Tosin mun piti vähän jälkikäteen salaa parannella virityksiä, mutta oli miehellä asenne kohdallaan!
Minä kuppeileva ja kestoileva "ätti äitinen" koulutyttö 6/06 ja kuivaksioppinut kestotyttö 6/11 sekä isukki.
Nyysnääs
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja schoooz » Ke Heinä 03, 2013 11:35

Järkisyistä (raha + luonto) mieheni on kyllä kestojen kannalla, ja lisäksi saimme ison harso + pul-kuori -setin hänen siskoltaan, joten pientä sukupainettakin on. Mutta toistaiseksi hän on ollut töissä 11 h/vrk ja lopun ajan nuokkunut puoliunessa, joten ei ole ylipäätään montaa vaippaa vaihtanut ja nekin taisi olla kertiksiä (aloitin kestot vasta pari viikkoa sitten). Äskettäin hän katseli kiinnostuneena kun laitoin vauvalle vaippaa, ja opetteli myös taittelemaan harson, mutta kysyi myös, että "entäs jos en halua käyttää näitä"'? :roll:
schoooz
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja Zoey » Pe Heinä 05, 2013 06:46

Meillä mies on alusta alkaen arvostanut sitä, että mä oon koittanut vähentää lasten kemikaalikuormitusta. Siihen kuuluu raskausajan ruokavalio, luomuruoan ja omien keräämien marjojen käyttö vauvasoseiden tekoon, se etten pessyt vauvavuonna vauvatiskejä koneessa vaan huuhdoin vedellä/keitin, luopuminen pyykin huuhteluaineista ja sitten noi kestot. (Lisäksi käytetään enimmäkseen kierrätysvaatteita, ihan sillä ajatuksella että niistä on pesty suurin osa puuvillan torjunta-aineista pois jo ennen kuin päätyvät meille.)

Ollaan puhuttu kovasti siitä, miten kemikaalikuormitus vaikuttaa esim. lapsen tulevaan hedelmällisyyteen, ja kun molemmat nykyiset lapset on poikia, niin luulen että se erityisesti vaikuttaa siihen että miehelle on tärkeää että niilläkin on sukukalleudet kunnossa. :)

Mies on myös sanonut, että hän ei voi ymmärtää miten jonkun mielestä joku kakkavaippojen pesu voisi olla ällöä. Eikös miehillä pitäis (miesten mielestä) olla paljon rautaisemmat otteet ja kovempi sietokyky kaikkeen, aina pieruhuumorista alkaen? Eli meillä mies ajattelee niin päin että mikä mies se sellainen on joka ei kakkaan kestä koskea. :D Ja meillähän mies pesee nuo kakkavaipat, enkä mä saa niihin koskeakaan, koska mä en kuulemma pese niitä riittävän huolellisesti. Oon sit luovuttanut ko. homman hänelle ihan suosiolla. :D

Tarkka rahoistaan se on myös. En usko että se olisi niinkään uutena-osto-kestoilun kannalla, mutta itse ommellen oon saanut vaippavaraston niin halvalla että rahansäästö on selvä.
vaippoja ompelen minä, 30v äippä, sotkee kaksospojat 9/11 sekä tyttö 8/13 ja pesee isukki.
Zoey
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja mörkö1 » Ma Loka 07, 2013 09:18

Tulipa sitten luettua kaikki seitsemän sivua tästä. Ihan mielenkiintoisia pointteja tossa onkin ja mietinkin, että mikä niillä miehillä on tuota kestoilua vastaan ja miksi?
Mutta ne taitaa olla ne ennakkoluulot mitkä sielä eniten vaivaa ja se pesun määrä.
Meille on siis tulossa ensimmäinen yhteinen lapsi ja olen nyt itse kiinnostunut kestoilusta, ensimäisen lapseni kanssa en edes harkinnut asiaa, enkä tiedä miksi? Nyt kun siskollani syntyi lapsi keväällä ja olen katsonut heillä sitä vaippojen määrää, niin roskiksella kuin niitä uusia sielä huoneessa niin oikein hirvittää ajatus siitä hajusta, mikä roskiksesta tulee ja he kun ovat kaikenhuipuksi hieman laiskempia siivoojia, mutta ovat onneksi nyt ottaneet itseään niskasta kiinni ja koittaneet pitää kämppää paremmassa kunnossa, kun se muksu sieltä lähtee kävelemään. Olen myös salaa laskenut paljonko heillä on niihin vaippoihin mennyt rahaa...
Mutta siis itse törmäsin kestoihin tuossa jokin aika sitten ja aloin asiaa tutkimaan ja löysin tämän sivoston ja kahlasin kaikki artikkelit enin läpi ja nyt on alkanut näiden keskustelujen lukeminen ja samalla miehelle puhunut hienovaraisesti asiasta ja sanonut hänelle, että koitetaan näitä ainakin, sain siskolta äp-pakkauksen vaipat ja myös omani takaisin, mitkä sieltä oli myös tullut, pitäisi nyt siis käyttöönottopestä ne. Mies on ollut ihan avoimin mielin ja toivoi vain, että "kai pidetään sitten kuitenkin niitä liberoja tuolla kans?" :D Suostuin siihen ja ostetaan paketillinen niitö miestä varten jos tulee apua-efekti jonkin vaipan kanssa. Ja puhuin myös erilaisista vaipoista ja meillä on nyt tossa pari sisävaippaa+kuoria ja yksi taskuvaippa niin näytin herralle miten toimii ja sanoikin siihen että toi tasku näyttää helpolta, että sitä ainakin kokeilee kunhan on sisälmykset paikallaan. :) Ei silti kauhistunut tuosta sisävaipastakaan ja sanoi että eiköhän sekin sitten ajan kanssa onnistu kun on jotain minkä päälle ne laitetaan. :D
Ja puhuttiin myös noista, mitä tulee mikäkin maksamaan ja innostui siitä heti, mutta kysymys olikin "Tuleeko siinä muka säästöä, kun ne vaipat kuitenkin pestään ja niitähän ei voi muun pyykin kanssa samaan aikaan pestä?" Siihenkin olin jo onneksi saanut vastauksen jostain ja sanoin, että voi pestä samaan aikaan, pitää ain katsoa mitä sinne koneeseen saa samaan aikaan laittaa. :D ja mikään muu ei pyykkihuollossa muutu kuin että pesuaine menee vaihtoon ja sekin vaihdetaan ihan pian, kun vain tuo vanha ensin loppuu. :)
mörkö1
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

Edellinen

Paluu Ennakkoluuloista