[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4673: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4675: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4676: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4677: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Kestovaippainfo • Keskustelu • katso viestiketjua - Miten saitte miehenne hyväksymään kestot?
vko 50 | Sunnuntai 15.12.2019.

Miten saitte miehenne hyväksymään kestot?

Miten kohdata, millaisia on ja miten niitä poistaisi?

Miten saitte miehenne hyväksymään kestot?

ViestiKirjoittaja Milli-03 » Ti Huhti 27, 2010 12:31

Ollaan nyt puoli vuotta puolikestoiltu. Mieheni ei olisi halunut ollenkaan kestoilla, mutta minä pidin pääni, välillä vähän liiankin äänekkäästi. Alussa käytettiin kertakäyttösiä, koska olin todella väsynyt ja en osannut kunnolla laittaa imuja kun tuli liian paksu paketti.
Myöhemmin ostin käytettynä kapeita AIOvaippoja koska mies suostui niitä paremmin käyttämään. HÄn kyllä laitta niitä päälle, mutta liian löysälle, ei huuhtele kunnolla kakkoja pois ja varsinkaan kun pissat on, ei muista laittaa tarroja kiinni eikä ottaa lisäimuja pois.
Nihkeästi ottaa neuvojani vastaan, vaikka rauhallisesti yritän neuvonkin. (Välillä suututtaa tosi paljon)
Ei suostu lukemaan aiheesta lehdistä, ja vaikka lukisi niin ei muuta omaa mielipidettään.
Onneksi nyt kumminkin suostuu laittamaan kestot päälle (siis vauvalle) itse kun ei niitä halua käyttää, ja pesee pyykit ja laittaa kuivumaan plus muutakin kotityötä tekee mielellään.
Ei auta vaikka sanon, että olihan meidätkin nelkyt vuotta sitten vaipatettu kestoilla ja paljon huonommillakin menetelmin.
Hänen siskollaan on kolme lasta ja hänkään ei ymmärrä kestoilua, heillä onkin paljon paremmat tulot kuin meillä. Eli sieltäkin tulee kohtuuttomia kommentteja kun ei olla perehdytty aiheeseen.
En tiedä vaikuttaako ammatti myös tähän, olen hoiva-alalla ja joudun tekemisiin ulosteiden kanssa ja minusta vauvan ulosteet eivät haise läheskään yhtä pahoille kuin aikuisen vaipassa olevat tavarat tai tuseerauksessa tehdyt tavarat.
Tässänyt tuli vähän ylimääräistäkin ladeltua.
Aiti-71, Isä-69, Tytär-09, Flattilikka -03 (ja eikun nuortuu)
Milli-03
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

Re: Miten saitte miehenne hyväksymään kestot?

ViestiKirjoittaja Jegni » Ti Huhti 27, 2010 13:43

En mitenkään! :D Kohta puoli vuotta täyskestoilua takana ja yks kaunis päivä vaan ilmotin että tämä on homman nimi! Ensin osakestoiltiin joten hän sai valita ja kertsithän siellä aina oli! Sitten vaihdoin kertsien kaappia ja niitä ei löytynyt niini oli kestot päällä. Kaikista nepillisistä on luovuttu, koska tarrallinen on hälle parempi pukea! Minä hoidan kaiken pesemisen. Jos on kakka se on lupa viedä kylppärin lattialle odottamaan kotiin tuloani, jos se ei tiputtamalla mene pönttöön! Vieläkin marmattaa mutta eipä sillä ole vaikutusta asiaan :lol: Pidä vaan sinnikkäästi kiinni kestoilusta ja miehen olla omaa mieltään! :wave:
Äiti -84 kestoileva perhepäivähoitaja ja innokas villahousujen kutoja, Isi -73, Konsta 07/06 ent yökestoilija ja Kerttu 01/09 ent täyskestopeppu + kestoilevat hoitopojat 2 x 03/10
Jegni
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja ElisabetB » Ti Huhti 27, 2010 13:56

Minun mieheni kyllä vaihtaa pojan vaipan ollessaan vahtivuorossa, mutta muuten vaipanvaihto on minun homma. Mielelläni vaippoja vaihtelen, ei siinä mitään. Mies laittaa pojalle kyllä keston päälle, mutta sen käytetyn keston nakkaa joko vessan lattialle tai joskus harvemmin vaippakoriin, eikä puhettakaan mistään huuhteluista, imujen tyhjennyksestä tai pesutarrojen sulkemisesta. En pidä tätä kuitenkaan ongelmana, hyvä, kun keston laittaa päälle kuitenkin eikä valita kestojen käytöstä ollenkaan eikä vaadi kertsien käyttöä! Yleensä jätän pojalle päälle neppivaipan, ja mahdollisuuksien mukaan AIO:n, jota ei tarvitsekaan tyhjennellä. Kakkavaippaa ei miehelle ole vielä sattunut, poika kun kakkaa sen verran harvoin.

Mieheni aivoissa on seuraavanlainen kovakoodattu logiikka:

Vaipanvaihto = välttämätön paha
Kakka = yöks
Kertsit = osaan käyttää jos tarve on, helppoja
Kestot = hankalia, en osaa
Kestoihin liittyvät toimenpiteet = liian monimutkaista, laitan kertsin
Naisten hörhöily = höpöhöpö-juttuja

Jos yritän mitään neuvoa, niin aivot menee tuohon "liian monimutkaista, laitan kertsin"-moodiin tosi herkästi. Ensimmäisen kerran kun mies keston (valmiiksi täytetty taskuvaippa etutarroilla) pojalle laittoi, oli sen itse valinnut kestohyllystä. Kertsipaketti oli kauempana hoitopöydällä. Olin toki sanonut, että kestot on tässä, kertsit on tuolla, ihan vapaasti saat valita. Samoin laittaa keston kun keston päälle, jos olen sen valinnut valmiiksi hoitopöydälle. Mutta jos olisin neuvonut jotain tyyliin "valitse sitten semmoinen sininen etutarrallinen ja laita ne niin ja niin kireelle, säädä korkeus sopivaksi ja laita tommonen valkoinen kuori päälle ja varmista, että vaippa on kunnolla peitossa, muttei kiristä" niin olisi aivot menneet lukkoon ihan varmasti.

Olisiko sinunkin miehellä samantapaisia kovakoodattuja logiikkapiirejä aivoissa? :) Kokeeko miehesi kestot naisten hörhöilynä?
Kestoiluun myöhäisherännyt toisen lapsen myötä.

ElisabetB
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Iirislotta » Ti Huhti 27, 2010 14:24

Meillä on 2,5v ja 3kk muksut, kummankin kanssa ollaan täyskestoiltu. Mies oli alkuun erittäin epäluuloinen mutta laittoi kuitenkin kestot yleensä esikoisellekin vaikka kertsejäkin ois ollut. Nyt on jo positiivinen niiden suhteen. Mun taktiikka on ollut se, etten ooo mitään vaatinut, aina on ollut vaihtoehtona laittaa kertis (no, esikoisen kohdalla, nyt ei oo talossa ainuttakaan kertistä) joita ei mieskään kuitenkaan käyttänyt kuin esikoiselle yöksi silloin kun mä olin töissä yön. Itse hoidan pyykit ja vaippojen täytön. meillä säilytetään vaipat kannellisessa muovilaatikossa, ukko heittää ne sinne huuhtelematta ja tyhjentämättä, hoidan noi hommat sit vaivihkaa jälkeenpäin. Mieluummin niin kuin että sais kuunnella urputusta aiheesta. Nyt oon kuopuksen kohdalla kysynyt tarvitaanko me kertakäyttöisiä kotiin varalle, mutta vastaus oli ettei ne taida olla tarpeen. Viime aikoina mies jopa on joskus kavereille maininnut että meidän vaippoja ei tarvii kaupasta hakea :-) Loppujen lopuksi se taitaa olla ihan tyytyväinen tähän, rahaa on mennyt varmasti paljon vähemmän (lähes 100% TSI-vaipatusta harrastan), roskista ei tarvii kiikuttaa ulos jatkuvasti eikä kaupasta kantaa vaippapaketteja. eikä lapsi haise kertikselle ;-)
täysin kestoiluun hurahtanut äiti, mukana kulkevat isi ja lapset 9/07 ja 2/10
Iirislotta
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja kosma » Ti Huhti 27, 2010 15:12

Tunnistan Jegnin ja ElisabetB:n teksteistä mieheni :D

Meillä oli aiheesta otettu selvää jo hyvissä ajoin odotusaikana ja kysyin sopiiko miehellä että käytetään vain kestoja. Kuulemma sopi. Kun yritin näyttää hänelle tutkittua tietoa ja muuta infoa asiasta, niin eipä paljon kiinnostanut. Sanoi, että jos siitä ei ole ylimäärästä vaivaa, niin ok. Jälkeenpäin hän sanoi minun olevan niin ehdoton kun käytän vaan kestoja, että jos hän saisi valita, niin päällä olisi kertsit. :roll:

En ole antanut vaihtoehtoja kuitenkaan. Kestot on ja pysyy. Pääasiassa minä hoidan vaipanvaihdot (mielelläni sen teen), joskus valmiiksi täytettyjä etutarrallisia Onnikkaita ja Bumgeniuksia mies vaihtaa. Ne kokee helpoiksi kun ei tarvitse kuin laittaa päälle. Neppivaippoihin ei koske. Jos olen yrittänyt neuvoa, asiallisesti ja ystävällisesti mikä on tärkeää minkäkin vaipan kanssa (mihin nepit, kuin tiukkaan tms.) niin kuulemma arvostelen hänen vaipanvaihtoaan. Sillä perustelee myös sen, että niin harvoin vaipan vaihtaa.
Minä hoidan myös pyykinpesun, kuivatuksen ja imujen laiton taskuihin. Valmiit vaipat ovat nätisti koreissaan. Miehellä on lupa viedä likainen vaippa kylppäriin odottamaan minua. Minä sitten huuhdon kakat ja poistan imut.

Mutta olen mä nyt jo saanut miehen laittamaan aina hänen nukutusvuorollaan yövaipan lapsen päälle :D Nepillisiä ei ole kuin kaksi, niin niissä tietää mihin neppiin kuuluu laittaa, loput ovat tarrallisia ja niiden kanssa on homma hallussa.
kosma & kosse
Päiväkuiva yökestoilija 09/09
Uusi kestopylly 05/12
kosma
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja SS » Ti Huhti 27, 2010 15:15

Meillä mies kestoilee samassa suhteessa miltei kun minäkin. Aivan ei siis voi sanoa, että samassa suhteessa sillä hän ei taskuja täyttele (jahka saan hankittua imuiksi pelkästään perhosia ni saa luvan täytellä :lol: ) eikä ole kestoilusta niin innoissaan kun minä - lue= minä seurailen eri kuoseja, materiaaleja sekä hankin meille kestot. Mies aina kommentoikin, että se menisi sitten jo harrastelun puolelle jos joutuisi taskut täyttämään. Tämä siis tarkoittaa lähinnä sitä, että jos laittaisi sinne ensin hamppuimun ja sitten jonkun kosteudenlevittäjän =tulisi tietääkin materiaaleista jotain.

Meillä ei ole tarvinnut miestä juurikaan käännyttää. Tämä johtunee tosin siitä, että hänellä on serkku (mies) jonka perheessä on kestoiltu alusta asti ja myös yksi miehen kaveriperhe kestoilee myös. Mutta joinakin kertoina mies on tuntenut alussa kertsien olevan helpompia. Olen suoraan sanonut, että minä en ala kestojen käytöstä sun kanssas tappelemaan, siellä on kaapissa kertsejäkin jos ei kelpaa. Mutta rivien välistä hän voi lukea, etten ole tykännyt hänen laittavan kertsiä. Koska olen myös sanonut, että pojan iho menee punaiseksi (kuten meneekin) kertseistä, mutta tee kuten haluat. Aina on valinnut keston.

Nyt kun oisin laittanu 4 AIO vaippaa myyntiin niin mies ekaa kertaa puolusti kestoja! :lol: :lol: Sanoi, et noi ku just on niitä parhaita vaippoja. Mie sit siihen, et mie en just näistä AIOista oo tykänny, mut voidaan me ne säilyttää jos haluat. Otanko myynti-ilmoituksen sitten pois? Ja mies myönteli, ettei haluis just niistä vaipoista luopua :D Kestoja kun pitää kummiskin käyttää niin kyllä mies mielipiteensä usein kertoo, että haluaa tarravaipan (EI nauha- eikä näpsyvaippoja miehelle enää kiitos! :D Alussa kun oli niitäkin) ja mieluiten AIOn. Taskut käy jos on täytetty valmiiks. Mut eipä tuo imujen pujottelu AIO vaippoihin oo ollu mitenkään vaikeeta ja hyvin on sujunu =)

Mies myös huuhtelee jokaisen kakkavaipan, jonka vaihtaa. Joskus huuhtelee myös sillon ku mie vaihdan. Ei siten ole siis mitenkään ongelma hälle ja huuhtelee ihan huolellisestikin. Hän myös pesee vaippapyykkiä siinä missä minäkin ja erottaa hyvin PUL-kuorelliset eikä laita niitä rumpuun. Joskus nurisee siittä, kun mulla on esim. laminoitua trikoota olevia siteitä, että ei tiedä millon voi laittaa rumpuun ja millon ei. Oon vaa sanonu, et älä laita jos et oo varma (PULia ei, eikä siteitä nykysi sit laita).

Ja alussa kun mies laitteli kestoja ni muistin häntä siittä aina kehua ja kiittää. Jos imut oli vähän niin ja näin niin huomautin niistä, mutten nalkuttanut. Sanoin vain, et hyvä yritys silti. Meillä on muutenkin semmonen leikkimielinen tapa sanoa toiselle jostain jos huomautettavaa löytyy, eli ei koskaan juurikaan tuomitsevasti sanota toiselle. Siten menee paremmin jutut perillekin :) Huh, tulipas pitkä sepustus.. :oops:
Kahden naaperon (poika 04/09, tyttö 07/10) äitee
SS
Infotiimi

ViestiKirjoittaja kosma » Ti Huhti 27, 2010 18:23

Voisko SS sun mies tulla mun miehen luo "juttelemaan"?? :lol:

Äskönkin oli pakko saada jotain kommenttia heittää näistä kestoista: "tuolla saunassa haisee kauhee pissa." Mä sanoin että joo, se on liian pieni säilytysastia missä ne on. Näin sen ilmeestä, että sen teki mieli sanoa että kertsit ei haisis. Mä sanoinkin heti että kyllä ne haisee vieläkin pahemmalta. Se oli vaan että "en mä ihan usko että noin paljon" Voi kettu :headbang:
Sitäpaitsi meilläkin menee tytöllä pylly kauheeseen kuntoon jos kertsejä käyttää enemmän kuin yhden putkeen... En mä sellasta halua :(
kosma & kosse
Päiväkuiva yökestoilija 09/09
Uusi kestopylly 05/12
kosma
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Pintti » Ti Huhti 27, 2010 18:29

Ei meillä tarvinnut käännyttää tai suostutella... Yks päivä vaan ilmoitin, että meillä sitten kestoillaan tän kolmosen kaa. Mies siihen sitten, että selvä juttu, käyhän se :D

Pääasiassa käyttää tarrallisia vaippoja, siivoaa ne kyllä. Täytä ei, mutta en sitä hänen käsiltä vaatisikaan, sillä oikeasti ne ei varmaan mahtuisi ees meidän leveimpiin vaippoihin. On monille mainostanut meidän kestoilua, ja on ollut lähinnä hyvillään koko touhusta, kun vaimokin pysyy paremmalla tuulella :D
T02, P05 (yökestoillut), ex-kestopeppu T08 ja vaippailija P02/11
Pintti
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Cinere » Ti Huhti 27, 2010 18:37

Meillä mies laittaa kiltisti vaipan, myös keston. Mutta huuhtelut + imujen poisotto ja vaippojen pesu on minun hommiani (kuten vaatehuolto ylipäätään).

Vaipat on valmiiksi täytettyjä taskuja tai AIO-vaippoja. Saa nähdä, miten pikkuvauvan kanssa menee, kun ajattelin käyttää myös harso + PUL tai sisävaippa + PUL-kuori yhdistelmiä :)
Äippä & Isukki vm80. Lapsukaiset: 08/07, 05/10 ja 01/12. Kestovaippatukihenkilö.
Cinere
Infotiimi

ViestiKirjoittaja SS » Ti Huhti 27, 2010 19:12

kosma pitäs varmaa sumplia niille tapaaminen tuopin ääressä ni ne vois rauhas jutella kestoista :lol:

Meillä mie siis kummiski otan aina puhtaat vaipat ja imut ja täyttelen ne ja laittelen kaappiin, se on ehk oikeestaa ainoo ton ostamisen ohella mitä mie teen yksin. Ja tykkään tehhäkin :)

Mie aattelin kakkosella innostua uudellee noist näpsyvaipoista -sillo jossai vaihees kyllästyin niihi ku näpsyt ei ottanu kankaasee kiinni- ja ny ku ois sit enempi villiksiä, ni mikäs sen mukavampaa. Tosin oon ostanu ison kasan myös muotoonommeltuja tarrallisia sisävaippoja (kröhöm.. eihä niit oo ku ehk n. 15, muutoin vaippoja sit ois seuraavalle ehk yht. 35... :oops: :oops: ), ni mies suapi käyttää sit niitä. Mies vitsailee suunnillee, et lahjota vaiks nauhavaipat poies, tarjotaan pullakahvit hakijalle :roll: :lol: Eli mies ei oikeen oo nauhiksien ystävä :D Mut enhä mie ny hyväkuntosia vaippoja ala lahjottaan, mut voishaa niit myydä pois jos se tuon miekkosen mieltä lämmittää ku ei enää oo pakko nauhiksii käyttää :mrgreen: En miekää niist nii innostu.. Varsinkaa jos noi tarralliset sisävaipat ois passeleita seuraavalle.. Sit oonki pulassa jos ei oo :shock:
Kahden naaperon (poika 04/09, tyttö 07/10) äitee
SS
Infotiimi

ViestiKirjoittaja Pitkätossu » Ti Huhti 27, 2010 20:34

Eipä siinä ollut sen kummempaa, mies oli kai itsekin ajatellut, että ryhdymme käyttämään kestovaippoja. Nöttösiä tai harsoja mies ei suostunut laittamaan pojalle, koska piti näpsyä hankalana, mutta tarrallisen/nepparillisen sisävaipan on osannut pukea villahousujen alle. Myös valmiiksi täytetyt taskut pukee ehkä jopa taitavammin kuin minä, sillä miehen laittaman vaipan jäljiltä pojalla ei ole painaumia reisissään... :oops:

Mies on myös alusta lähtien siivonnut kakat pois, laittanut pesutarrat kiinni ja tyhjentänyt imut taskuista, ja vain yhden hahtuvaimun on vahingossa huovuttanut 60 asteessa. :lol: Mies siis hoitelee vaippapyykkiä siinä missä minäkin, tosin taskujen täyttäminen on minun hommiani, koska hänen kätensä eivät kaikkiin taskuihin edes sopisi.

Iltaisin mies pukee pojalle yövaipan ja villahousut, aamuisin taas ennen töihinlähtöä vaihtaa yövaipan taskuvaippaan (ja syöttää aamupuuron), jotta minä saan vielä hetken nukkua. Eräänä päivänä hän jopa pohti ääneen, miten hyvä on, että käytämme kestoja, ettei pojalle edes tarvitse vaihtaa keskellä yötä vaippaa - liekö sitten itsekseen pohtinut, miten helposti kertsit falskaavat, vai tullut keskustelleeksi asiasta jonkun kaverinsa kanssa...

En tiedä, mistä miehen kestomyönteisyys on saanut alkunsa. Hän kyllä pyrkii elämään ekologisesti noin muutenkin, mutta toisaalta myös haluaa vain parasta pojalleen. :lol: Ehkäpä poikalasten äitien kannattaa mainostaa kestoja miehilleen sillä, miten paljon parempia ne ovat pojan sukukalleuksille? :wink:
Pitkätossu
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Milli-03 » Ke Huhti 28, 2010 12:50

Kiitos kaikille hyvistä jutuista.
Alussa hän kestoiluun suostuikin kun sanoin et kokeillaan. Mut jos aletaan vertailemaan ja luen kestoista ja jätteistä niin sit tulee erimielisyyttä. Mut on se kumminkin laittanut niit kestoi ja hoitelee pyykkejä ja lasta et kyl täytyy sanoo et ON SE NII IHANAN RAKASTAVA MIÄS.
Savolaisel huumoril höystetty, ei suutu helposti vaikka mä välil oon ollu ihan kauhee kiukkusel tuulel. Sitä sille ihmetelly et johtuuko väsymyksestä vai mistä, kun en muista ihan näin äkkiä tussahtaneen asioista. (On ehkä tullu PMS-oireita raskauden jälkeen)
Niin ja muisti on muutenkii nykyää kauheen huono, välil mä silt kysynkii et kumpikohan ton vaipan oli laittanu tonne koneeseen, ihan kun mä olisin sen vaihtanu mut en ollukkaa ottanu imuu pois.
Mut kaiken huippu oli se kun eräänä päivänä tyhjensin konetta ja ihmettelin et oliko taas jääny pikkuhousunsuoja housuihin... Ei ollu jääny kun kertis oli ollu pesus. Miehelle sit kyselin et ei kait meil niin vähis rahat ollu et piti kertakäyttönenkii pestä. Ei kuulemma ollu kattonu mitä koneeseen laittoi.
Aiti-71, Isä-69, Tytär-09, Flattilikka -03 (ja eikun nuortuu)
Milli-03
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja Vattu82 » Ke Huhti 28, 2010 14:39

Meillä mies on ollut ihan positiivisesti mukana esikoisesta lähtien kestoilussa. Ihan ensialkuun taisi olla hieman epäileväinen, mutta nyt pitää kestoilua normaalina tapana toimia. Ja tykkää säästyvistä rahoista. Meillä minä hoidan vaippapyykin ja laitan aina molempien lasten taskuvaipat käyttövalmiiksi odottelemaan missä niitä nyt säilytetäänkään. Kaikki vaipat on samanlaisia ja lisäksi vaikka vaippoja on kahta eri kokoa (kun on kaksi lasta) niin molemmille nepit säädetään niin, että keskelle jää neljä vapaata neppiä. Helppoa! Eikä mene mikään "liian monimutkaista, en osaa" -moodi päälle kun ajatustyö on tehty miehen puolesta valmiiksi. Ei tarvitse oerehtyä imujen imevyyteen, että osaisi valita sopivan kombinaation taskun täytteeksi, se on tehty jo valmiiksi. Vaipat ovat samanlaisia, ei tarvitse pähkäillä vaippaviidakossa, pistää vauvan päälle siittä pinon päälimmäisen. Tai mieluisimman kuosin (öttiäiset taitaa olla suosikki :D).
Vattu82
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja marjaana » Ke Huhti 28, 2010 20:59

Meillä aikoinaan oli niin päin, että mies alkoi puhumaan kestovaipoista ja kyseli minulta hankittaisko niitä. Minä yritin pitkään puolustella, että kaupasta saa halpoja kertakäyttövaippoja ja ne on niin helppoja. Mutta mies piti päänsä ja osti kirppikseltä läjän nallekuviollisia unimix vaippoja imuineen ( 24kpl ) + läjän kuoria jotka tuli paketin mukana. Sanoi, että näitä käytetään, näillä säästää ja ei tule jätettä. Tämän jälkeen minäkin ihastuin kestovaippoihin ja huomasin, etteivät ne haise.
Koskaan mieheni ei ole nurissut että kestovaipat haisee tai ne olisi huonoja. Taskuvaipoista tykkää jos täytän ne valmiiksi. Toki osaa itsekin niitä täytellä, mutta imuyhdistelmät ovat mielenkiintoisia. Lempparit ovat tarraliset vaipat, mutta nepillisetkin laittaa.
Näpsyvaippoihin ei oikein lämmennyt eikä nauhavaippoihin ja yleensä minä laitoin ne sitten vauvan päälle. Säästin kivoimmat miehelle.
Joskus kommenttia on tullut siitä, kun pul on mennyt huonoksi ja vaippa ei kunnolla enää pidä. Silloin kehottaa, että voisi hankkia uudempia ettei tule niin paljoa vaatepyykkiä.
9 lapsen äiti.
marjaana
Infotiimi

ViestiKirjoittaja elsi193 » Ke Huhti 28, 2010 22:00

No, meillä aikanaan 10v sitten kun asiasta keskusteltiin... Ei tullut miehelle kuuloonkaan että oltais ostettu korvikevaippoja, eli kertakäyttövaippoja... Eipä me muissakaan asioissa korvikkeita ja kertakäyttötuotteita olla osteltu. No samat harsot ja villahousut on ollut nyt 9v putkeen käytössä 4 lapsella ja harsot ei oo edes kuluneita... Tätä pulvillitystä se ei oo ihan ymmärtänyt,kun nehän ei maadu kaatopaikalla... villa ja harsot voi kompostoida lopuksi...
Kuva +kestoiltu ja liinailtu kaikki:(-01) Kuva,(-03) Kuva,(-05) Kuva (15.9.08)
elsi193
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

Seuraava

Paluu Ennakkoluuloista