[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4673: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4675: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4676: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4677: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Kestovaippainfo • Keskustelu • katso viestiketjua - Purkamista
vko 50 | Sunnuntai 15.12.2019.

Purkamista

Miten kohdata, millaisia on ja miten niitä poistaisi?

Purkamista

ViestiKirjoittaja taru1 » Ma Helmi 15, 2010 02:03

Oli pakko tulla tänne nyt purkamaan; Mieheni sisko irvailee usein kestoilustamme ( en ymmärrä syytä, itse kertistelevät). Jo raskausaikana kun ompelin kestovaippoja valmiiksi naureskeli ja sanoi ettemme niitä kauan voi jaksaa käyttää, haisevat- pestä nyt kakkaisia vaippoja ja raahata niitä laukussa kotiin kylästä ja hekoheko. Tänään olivat kylässä- taputti yhtäkkiä vauvaani pepulle ja alkoi naureskelemaan että "hei mitäs täällä on " hehheh ja katsoi miestään huvittuneena. "onpa aikamoinen pallo" sanoi :evil: :evil: Pisti niin vihaksi , tulla nyt toisten kotiin pilkkaamaan heidän lastensa vaipatusta! :evil: En tiedä sattui vaan tuo kommentti jotenkin niin .Osui aika arkaan paikkaan, itse koitan aina laittaa mahdollisimman ohuen paketin että olisi mukavempi vauvan olla, olen tästä kuitenkin aina tuntenut syyllisyyttä, kestovaipasta kun en saa ohutta hyvällä tahdollakaan...Niin ja vauva (4,5 kk) ei ota vaipan kanssa varpaistaan kiinni- ilman vaippaa kyllä. En tiedä mitä tekisin tämän kestovaippailun kanssa.... Välillä ottaa tuo vaipan koko kyllä niiiiiin aivoon :( . Jos jokin muu vaippa olisi ohkasempi niin ei oikeen ole varaa vaihtaakaan koko vaippa- arsenaalia. Meillä tsi sisätäytöt/sisävaipat + pul- kuoret pääasiassa käytössä.

Kiitos että sai purkautua... :oops:
taru1
Taapero
Taapero

Re: Purkamista

ViestiKirjoittaja unikuu » Ma Helmi 15, 2010 10:50

hyvänen aika kuinka ärsyttävää.
mä olisin varmaan tokaissut jonkun sammakon suustani heidän aiheuttamasta jätevuorestä tai jostain muusta..

millaiset imut on vaipassa? onko sisätäyttö vaiko kiinteällä imulla? mulla on kohta puolivuotias ja aika ohkasen paketin olen saanut tsi-vaipoilla ja villahousuilla..
Vaimo, Mies, poika 11/06 sekä tyttö 08/09
unikuu
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Miltsu » Ma Helmi 15, 2010 12:55

AAAAARGH, miten raivostuttavaa!!!!! :twisted: Kaikki sympatiat sun puolella! Ja tsemppiä kestoiluun. :wave:
Miltsu
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja Virveli » Ma Helmi 15, 2010 13:46

Taputapa tätä sukulaisvauvaa jossain vaiheessa pyllylle ja tokaise: "Mitäs täällä on? Muoveja ja kemikaaleja pienen vauvan pyllyä vasten..?!" Eiköhän tämä helpota...
Virveli
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja hmmm » Ma Helmi 15, 2010 13:53

Ja jos sukulaisvauva on poika niin kait sitä kivesten hauduttamisestakin voisi mainita. Jos siis ilkeäksi tahtoo itsekin ryhtyä.
minä -83, mies -82, osakestoillut poika 05/07 & täyskestoillut tyttö 05/09
hmmm
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja taru1 » Ma Helmi 15, 2010 14:27

Meillä on sekä täytettäviä sisävaippoja ja sitten kiinteillä imuilla .Froteeta/ joustofroteeta imuina.Froteeta 4 krs, joustista 6 krs imuina + kuosikangas joustista, velouria tai puuvillaa. Sitkun laittaa kuoren päälle ( tai villikset) niin ei se mikään pieni paketti kyllä ole....

Kiitos sympatioista. En tiedä viitsinkö mitään heidän pojan ( 1,5 v) vaiposta kommentoida.En ole sellainen että osaisin ilkeillä, otan vain tosi herkästi aina itseeni jos joku sanoo jotain pahasti, liekö imetyshormonit.... Ollaan kuitenkin heidän kanssaan ihan ok ystäviä. Ärsyttää tuollainen. :evil:
taru1
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja Saikka » Ma Helmi 15, 2010 14:41

Onpas inhottavaa!
Mulle kyllä tulee tuollaisesta taas mieleen, että mitäs jos kälysi poteekin itse huonoa omaa tuntoa kertistelystään, ja siksi yrittää mollata teidän kestoilua? En muuten oikein ymmärrä miksi kukaan haluaisi noin ilkeällä tavalla ottaa kantaa toisten vaippavalintoihin!?

Tuskin kukaan meistä kestoilijoistakaan kulkee taputtelemassa sukulaislasten kertispeppuja huutaen suureen ääneen "Mitäs myrkkyjä täällä pöksyissä hautuu?" oli sitten itse niistä mitä mieltä hyvänsä?! :roll: ()

Ohuempaa pakettia saisi vaihtamalla frotee esim. bambu/hamppufleeceen. Minusta juuri frotee on paksuuteensa nähden huonosti imevä (puuvillafrotee on siis nopea ja tehokas imu, mutta melkoisen paksu!).
Saikka
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Jegni » Ma Helmi 15, 2010 15:08

Meillä 2 kertanen frotee taitettuna niin et tulee 6 kertanen imee vähemmän kun 4 kertanen flanelli taitettuna 12 kertanen ja tulee puolet ohkasempi paketti! :D meidän imut tehty vanhoista lakanoista ja pussilakanoista joita kyselemällä näytti löytyvän jokaiselta sukulaiselta ja helppoja tehä :lol: Mä oisin tollasille sukulaisille kyllä puhunu suuni puhtaaks mut ymmärrän kyllä jos haluaa säilyttää puhevälit niin ehkä ei kannata :?
Äiti -84 kestoileva perhepäivähoitaja ja innokas villahousujen kutoja, Isi -73, Konsta 07/06 ent yökestoilija ja Kerttu 01/09 ent täyskestopeppu + kestoilevat hoitopojat 2 x 03/10
Jegni
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja katelyn » Ma Helmi 15, 2010 18:16

Meillä on kans yks tuollainen tuttava - kun kuuli esikoista odottaessani, että aion käyttää kestovaippoja, nauroi ja ilmoitti etten mä niitä kauaa jaksa käyttää. Kauheeeee pyykkääminen. Ja kas kehveliä, ekaa kertaa kun tulivat meillä käymään vauvan syntymän jälkeen, tämä ihminen kurkisti kylpyhuoneeseen ja - hihihih, iiik mikä pyykkivuori, ehhehehhe... :roll: Mainittakoon, että ne pyykit oli kyllä ihan mun ja miehen vaatteita, koska vaipat oli eri pyykkikorissa. Ja siksi oli tosiaan pieni pyykkivuori, kun oltiin juuri muutettu enkä ollut ehtinyt pyykkejä pesemään varmaan viikkoon...

Mä luulen että se on joku sellainen reaktio, kun potee itse syyllisyyttä..? Pitää vähätellä toisen valintoja perustellakseen itselleen ja ympäristölleen omansa? En mä muuta keksi.

Mä kyllä varmaan sanoisin (sanoin omalle tuttavallenikin) että tää nyt on vaan meidän päätös ja meidän asia, enkä mä käsitä miten mun valinnat ja pyykkäämiset mitenkään kuuluvat hänelle tai kenellekään muullekaan. Tää meidän tuttava ei ole enää edes lisääntymisiässä, joten en käsitä miten aihe häntä edes kiinnostaa...
Esikoinen 21.7.2007
katelyn
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja Shayen » Ti Helmi 16, 2010 13:48

:shock: :evil:
Minä olisin kyllä loukkaantunut tuosta ja koska olen aika äkkipikainen luonne ( :whistle: ), olisin varmaan tokaissut, että "Ei tartte tulla mun kotiini mollaamaan mun valintojani, ole hyvä ja lähde menemään, äläkä tule takaisin, ennenkö osaat käyttäytyä!!"

Tai ainakin nälväisisin kertiksistä, itsehän se aloitti. (Hyvin lapsellista, tiedän :mrgreen: )
Ludwig Von Lullapulla -06,
Jeremiah Von JembumBembum -08,
Pikku-akka hätähousu -14
Koiruus, Äitee ja Iskä
Shayen
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja Eeja » Ti Helmi 16, 2010 14:02

Ei minusta olisi yhtään lapsellista nälviä takaisin vielä kaksi kertaa pahemmin. Miksi yleensä ajatellaan, että on "hyvää ja aikuismaista käytöstä" antaa muiden kiusata itseään. Kyllä tuollaisille saa sanoa ilkeästi takaisin, tai jos haluaa asialinjalla pysyä, niin vaatia selitystä typerälle käytökselle tyyliin "miksi puhut koko ajan tuollaisia? Onko sulla jotenkin huono omatunto kertakäyttövaippojen käytöstä?"
Eeja
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja pitsi » Ke Helmi 17, 2010 00:18

Tuli kyllä surullinen olo kun luin tekstisi. Mä olen huomannut, että ihmiset kommentoivat kestoja mutta eivät yleensä pahalla tavalla vaikka meidänkin tutuista osa varmasti sydämessään pitää niitä hölmön hommana. Äitini on oikeastaan ainut joka on monta kertaa ehdottanut kertsejä sen vuoksi, että niissä olisi vähemmän työtä mutta hänkin on kuitenkin onneksi valintani hyväksynyt. Voi kyllä olla myös niin, että noin rumasti kommentoinut sisimmässään potee huonoa omatuntoa omista valinnoistaan, kenties sitä itsekään tiedostamatta, kuten joku kirjoitti.

Kerroit myös, että podet huonoa omatuntoa isosta vaippapaketista. Mä kuitenkin luulen, että vauva ei ihmeemmin kärsi isommastakaan vaippapaketista. Kun vauva saa välillä esim. ilmakylpeä ja vaipanvaihtojen yms. yhteydessä tutustua varpaisiinsa niin eiköhän se riitä. Meillä on tosi monenlaisia vaippoja ja jotkut taskuvaipat ovat kyllä tosi ohuita paketteja mutta niitä pitää kyllä sitten vaihtaa tosi usein myös. Kestollakin kuitenkin voi ohuen paketin saada aikaan.

Tsemppiä vaippailuun, muiden mielipiteiden vuoksi ei ainakaan kannata luovuttaa!
pitsi
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja exkertis » Ke Helmi 17, 2010 07:35

Täällä miehen sisko kutakuinkin samalla linjalla. "Mä en ainakaan jaksa alkaa sitä paskavuoripyykkiä pesemään jatkuvasti, hommaa jo muutenki tarpeeks" joopa joo. Tuleehan sitä hommaa siinäki et kuskaat sitä paskakassia ulos kerran päivässä ja lähdet kauppaan asti raahatakses sieltä taas kalliita kemikaalivaippoja.

Mä oon ainaki ollu ylpee kestovaippojen käyttäjä, varsinki ku käytössä ollut pelkät tsi-vaipat :)
:hangout: Kestoilijamama -83, :kunkku: kestopyllyboy -08, :kuningatar: exkertisgirl -05
exkertis
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja Hansku83 » Ke Helmi 17, 2010 20:08

Mur, mä en kyllä kans ymmärrä mikä ongelma kertisteleville on kestoilijoiden "pyykkivuori". Eiväthän ne meikäläisten pyykkejä pese eikä katso joten pitäisivät mölyt mahassa. Ilkeää ruveta nälvimään toisten elämäntyyöiä ja tapoja elää, etenkään kun kestoilusta ei luulisi olevan haittaa kenellekään
Yhden vaimo vm 83, yhden osakestoilijapoitsun äitee 3/09, la 1/11
Hansku83
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja lounatuuli » Ke Helmi 24, 2010 22:27

Olipa tosi idioottimaista käytöstä, huohhoijaa... :shock: Jätä omaan arvoonsa. Tiedät itse tehneesi ne juuri teidän perheelle sopivat ratkaisut, siitä ihan turha kenenkään leukojaan louskuttaa.

Ja kuten joku jo sanoi - taitaa omantunto vaan toisella soimata. Älä anna sitä iloa, että saisi piikittelyllään sut luopumaan kestoilusta. ;) :hug:
Oma miäs & pikkusisko (9/08) ja sen veli (11/06)
lounatuuli
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

Seuraava

Paluu Ennakkoluuloista