[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4673: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4675: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4676: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4677: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Kestovaippainfo • Keskustelu • katso viestiketjua - Vaipanvaihtoväli kestot vs kertsit
vko 50 | Sunnuntai 15.12.2019.

Vaipanvaihtoväli kestot vs kertsit

Miten kohdata, millaisia on ja miten niitä poistaisi?

Re: Vaipanvaihtoväli kestot vs kertsit

ViestiKirjoittaja Anni » Ma Tammi 04, 2010 22:37

^ Jos kertsiin on pissa tullut niin en mä sitä toiseksi yöksi laittaisi :o Mut kyllä mä esim. esikoisella neuvolareissuilla laiton saman vaipan (kertsin) uudestaan jos ei siihen mitään ollut tullut, kun vaippa punnitusten ym. takia hetkeksi otettiin pois.
Viimeksi muokannut Anni päivämäärä Ma Tammi 04, 2010 22:42, muokattu yhteensä 1 kerran
Tyttö 12/05 ja poika 08/08
Anni
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja kaisah78 » Ma Tammi 04, 2010 22:41

^YÖKS :? Siis oikeasti että säilyttelis vaippaa, jossa pissat, koko päivän ja laittais taas illalla päälle :shock: Menee yli minun ymmärryksen. Meillä vaippa vaihtuu 2-3h:n välein. Kotona tiuhempaan kuin reissun päällä. Kertistelyä on lähinnä joskus reissussa öisin. Päiväkertistelyä oli pojan ollessa pieni, silloin vaihtoväli max. 2h, kun kakkaa tuli tiuhaan :lol:
Henk.koht en ymmärrä, miksi lapsen pitäisi kantaa pissoja mukanaan leikkiessään, vaikka ne ns. sinne vaippaan mahtuisikin.
Minä -78, lähes täyskestopeppu 1/09 ja ihana isä.
kaisah78
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Apila » Ma Tammi 04, 2010 22:41

Apila
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Inkeri2009 » Ma Tammi 04, 2010 22:49

Tuo Apilan linkittämä ketju oli just se mitä hain. :)

Tietysti jokainen taaplaa tyylillään, enkä ketään mene tuomitsemaan. Ihmetytti vaan. :roll: En minäkään tosiaankaan mikään himovaihtaja ole :lol: Jotenki vaan aattelin, että unien jälkeen vaippa aina vaihdetaan. Ehkä se onkin noiden kestojen hyvä puoli, että on pakko vaihtaa useammin, kun päivällä on vähemmän imua. Ja minä oon kyllä niin pihi, etten varmaan kertsejä usein vaihtais :lol: Onneksi meillä onki kestot, niin ei tuommosia tartte miettiä :wink: :lol: :roll:

Se aamuvaippa oli kyllä aika härskin näkönen, ihan ruskea pissasta. :? :shock: Se mulla ihmetytti kans, että lapsi oli toista tuntia savet housuissa. Ja se kyllä haisi, myös hänen vanhemmat useaan otteeseen ääneen tuumivat, että onkohan kakka, mutta asialle ei tehty mitään. Eikä niin hyvissä ja läheisissä väleissä olla, että olisin kehannu asiasta mainita tai mennä ite vaihtamaan vaipan vaikka mieli teki... :shock:
Inkeri2009
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja Anni » Ma Tammi 04, 2010 23:00

^ Olen joskus vähän vastaavantyyppisissä tilanteissa sanonut ääneen, että jollain taitaa olla kakkavaippa ja sitten tarkistanut oman lapsen vaipan. Tämä saa yleensä myös muut tarkistamaan.
Tyttö 12/05 ja poika 08/08
Anni
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja onnelianneli » Ma Tammi 04, 2010 23:25

Meillä ei kyllä mun nenä kestäis hetkeäkään kertiksissä pissaa, saatikka kakkaa, yöks.
Lapsetki on tuumanneet että kestoissa ei välttämättä edes kakkaa haista, mutta kertiksistä ne huutaa heti pikkupissastakin että " haisee pahalle ". Mulla tiheä vaihtoväli myös kertiksissä johtuu just tuosta oksettavasta hajusta, miten ihmeessä sitä on kaks isompaa saanu vaipatettua kertiksillä :shock:
Mamma -74 kestovaippatukihenkilö ja vastaava sekä poju-00, tyttö -03 ja vielä vähän kestoileva Jaakko-poika 02/09 ja 2 karvaista kaveria ( kissa & koira )
onnelianneli
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja kaisah78 » Ma Tammi 04, 2010 23:34

kaisah78
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja onnelianneli » Ma Tammi 04, 2010 23:39

^ :shock: :o
Siis puoli litraakin on mun mielestä jo hurjan suuri määrä pissaa, itsekin saa välillä pinnistellä että edes puoli näytekupillista saisi aikaiseksi. Että sitten kertikseen tekis tosiaan sen litran, hui.. :lol:
Mamma -74 kestovaippatukihenkilö ja vastaava sekä poju-00, tyttö -03 ja vielä vähän kestoileva Jaakko-poika 02/09 ja 2 karvaista kaveria ( kissa & koira )
onnelianneli
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Inkeri2009 » Ma Tammi 04, 2010 23:41

^^ Useaan otteeseen siitä muutkin mainitsi, että kakka haisee ja lapsen äitikin jopa haisteli lapsen pyllyä. :roll: Ei kuitenkaan tehnyt asialle mitään :roll: Meidän neiti ei siinä sillon ollut, joten hänen takamustaan en voinut haistella. Sillon vaippauran alussa käytettiin osin kertsejä ja kyllä usein piti vaihtaa, kun aina luulin että on savet housuissa kun vaippa tosiaan haisi niin pahalle. Mutta saattaahan se harmittaa, jos vaippa heti vaihtamisen jälkeen sotkeentuu. Maksaahan se vissiin yli 20senttiä per kipale? Ja kyllä mä olen sitäkin nähnyt, että vaippaa puristetaan että mahtuuko vielä pissaa. Jos ei ihan täys ole, niin ei vielä vaihdeta.

Aika raju tulos kaisah78 testissä! Ja mikä on keskimäärin vuorokauden pissamäärä? Tekis melkein mieli mitata, että pärjäiskö ite yhellä kertsillä päivän :mrgreen: :lol:

^^ Ja tuli vielä mieleen, että onko kukaan kokeillu kantaa haarovälissä tuommosta litran vesisäkkiä?
Inkeri2009
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja kaisah78 » Ma Tammi 04, 2010 23:50

^Mä kyllä epäilen, että päällä ollessa se vaippa ei vetäis noin paljoa. Olis niin painava, että falskais haaruksista pissan ohi... Tein tuota testailua, kun hain meille sopivia yöimuja. Imuja on meillä yövaipassa sen verran, että vetäis n. 5dl ollessaan ihan litimärkiä (ja ei, en ole insinööri :lol:, vähän putkiaivo ehkä kyllä... )
kaisah78
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja hmmm » Ti Tammi 05, 2010 01:48

Meillä saa yövaippa olla iltapesuista heräämiseen eli 11-12 h, mutta päivällä vaippa vaihtuu aina ruokailujen yhteydessä, unilta tullessa ja sitten jos huomaan siellä jotain olevan. Esikoiselle vaihdettiin kertiksiä samalla periaatteella ja välillä kyllä harmitti kun kallis vaippa piti heti kakata, mutta nyt oon lähinnä iloinen kun saa laittaa jonkun toisen kivan vaipan.

Mä ajattelen niin, että itsekään en tykkäis olla pissaisessa vaipassa vaikka vaippa vielä imiskin. Vrt. vaihdan kuukautisten aikaan siteen joka vessareissu enkä mieti, että on vaan pieni tippa tullut vuotoa niin ei vielä tarvi.
minä -83, mies -82, osakestoillut poika 05/07 & täyskestoillut tyttö 05/09
hmmm
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Nennu » Ti Tammi 05, 2010 10:02

Meillä mennään osittain vielä kertiksillä ja pakko myöntää, et joskus kertsi tulee vaihdettua harvemmin ku kesto, vaikka kuinka olen yrittäny pitää välit tasaisina oli vaippa mikä tahansa. Pari tuntia on sellainen normi vaihtoväli meillä, paitsi jos haistan kakan tulleen. Yöllä sama vaippa pysyy aamuun asti.
Pitää kyllä paikkansa, et kertsi haisee tosi pahalle, jos on hiukan reippaammin päässy pissaa. Yök, toivottavasti päästään pian kokonaan eroon moisista turhakkeista :?
Perheeseemme kuuluu äiti, isä sekä tytöntylleröt 09 ja 11
Nennu
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja JaanaK » Ti Tammi 05, 2010 10:23

Meillä yksi suurimmista syistä kestoilun aloittamiseen oli juuri tuo vaihtoväli. En halunnut pitää lastani pissaisessa vaipassa kauaa, joten meillä vaippoja meni paljon. Varsinkin alkukuukausina kun käytettiin kertisvaippoja ja kakka tuli pahimmillaan vartin välein, joka kerta harmitti niin vietävästi vaihtaa se uusi kertakäyttöinen tilalle ja heittää vanha roskiin.
Kun aloitettiin kestoilu, vaippa yritettiin vaihtaa tilanteesta riippuen melkein heti pissan/kakan tultua ja myös pienestä pitäen pottailtiin. Ai että minusta tuntui hyvältä kun lapsi sai lähes koko ajan olla puhtaalla ja kuivalla vaipalla. Tällä systeemillä sitäpaitsi myös kuivaksi opettelu on mielestäni aikaistunut ja tällä hetkellä ollaan jo kotona ilman vaippaa. Tarhassa vielä kestoillaan ja heidän vaipanvaihtoväliinsä en ole ottanut kantaa, mutta kyllä sielläkin käsittääkseni parin tunnin välein vaippa vaihdetaan (myös kertis). Yöllä meillä kertistellään, eikä vaihdeta vaippaa ja se on kyllä joinain aamuina aika ällön märkä, mutta sille ei vaan voi mitään, kun en mä ala sentään lastani yöllä herättämään vaipanvaihdon takia :wink:
JaanaK
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja talvis » Ti Tammi 05, 2010 11:53

Tyttö on aina yöt samalla vaipalla, oli sitten kertsi tai kesto, sen 11-13h. Illalla vaipanvaihdon ja yöpuvun pukemisen jälkeen lämmitetään maito ja sen syömisen jälkeen mennään sänkyyn. Aamulla vaihdetaan ensimmäiseksi vaippa ja sitten mennään alakertaan aamupuurolle.

En oo niin kauheasti ajatellut tuota vaipanvaihtoväliä, johtuen ihan siitä et kyllä meillä useimmiten tytön hereillä ollessa vaippa vaihtuu n tunnin välein. Vaihdan vaipan, kun hän herää yö- tai päiväuniltaan, sitten hetki leikitään ja syödään kiinteä ruoka -> n 30min ja tulee kakka joka mennään heti vaihtamaan (tai ainakin heti sen jälkeen kun olen kahvikuppini saanut tyhjäksi). Ja kun tyttö menee 2-3h hereilläolon jälkeen taas päiväunille, haluan laittaa hänelle puhtaan univaipan.

Eli esimerkki-kellonajoilla
-klo 9 ylös -> puhdas vaippa
-klo 9.45 kakka -> puhdas vaippa
-klo 11 päiväunille -> sitä enne puhdas vaippa
-klo 13 herää unilta -> puhdas
-klo 14 kakka -> puhdas
-klo 15 unille ->puhdas jne...

Jos kakka jostain syystä hereillä ollessa "viivästyy" niin et päikkäreille mennessä puhdas vaippa ois ollu 30min päällä, ni katson että paljonko pissaa on tullu, kertsistä sekä kestosta, ja sen mukaan mennään. Ja joskus tulee muuten vaan ajatuskatkos ja sama vaippa voi unohtua pitkäksikin aikaa päälle jos sinne ei oo kakkaa tullut.

Sukulaistyttö 2v käyttää kertsejä. Jouluna n klo 15-16 tytön täti huomas että oho, haiseepas sun vaippa, koskas on vaihdettu. Ja se oli aamuvaippa, n klo 7 vaihdettu :shock: näytti ihan samalta kuin meidän 6,5kk yökertsi. Ihan keltane ja yök yök yök... Joku sanos että kuin nyt jouluna annetaan olla pissasessa vaipassa monta tuntia ni tytön äiti sano (ehkä puoliksi läpällä) että no just siks ku kaikki rahat on menny lahjoihin! Tyttö ei pahemmin vielä potan/pytyn päälle ymmärrä, eli lähes kaikki tulee siihen vaippaan.
Tytöntylleröt 6/09 ja 3/11 kera tsi-hörhöäidin -88 ja pikkuhiljaa lämmenneen isukin -85
Kestovaippatukihenkilönä vuodesta 2012
talvis
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja laurasal » Su Tammi 17, 2010 13:50

Kestot meillä vaihdetaan noin kahden tunnin välein.
Kertsejä on käytetty satunnaisesti reissussa ja silloin on vaihtoväli ollut pidempi, sellaiset kolmisen tuntia.
Minä -85, mies -78, pikku-emäntä 7/08 ja kaksi koiruutta.

laurasal
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

EdellinenSeuraava

Paluu Ennakkoluuloista