vko 51 | Maanantai 16.12.2019.

Myönteistä suhtautumista...

Miten kohdata, millaisia on ja miten niitä poistaisi?

Myönteistä suhtautumista...

ViestiKirjoittaja vienainkeri » Su Joulu 20, 2009 13:13

...kestoihin osoittaa meillä käyvä perhetyöntekijä! :) Heti suostui vaihtamaan pojalleni kestovaippoja, vaikka kertsitkin vaihtoehtona. Ensimmäinen kokemus tämä hänelle . Olen aina varannut tarravaipat valmiiksi, että on helppo vaihtaa. Viime kerralla oli tullut kakkakin vaippaan ja vaippa oli huuhdottuna vessassa odottamassa, vaikka olen sanonut ettei tarvitse, minä sitten hoidan sen. Hänen lähdettyään kurkistin pojalta, että mikäs vaippa siellä on laitettuna, niin harmitti ja huvitti yhtäaikaa, kun Neppulan sivunepillinen aio, meidän paras päikkärivaippa, meni parin tunnin vaihtovälin vaipaksi :cry: :lol: Ja heti ensikertalaiselta oikein päin!! Huvittaa se, että mies (ja miehet noin ylipäätään tään infon mukaan!!) satojen vaipanvaihtojen jälkeenkin vielä kätisee, että "mitenpäintäätulee?!"...ollaan me naiset fiksuja :D
Äiti, isä, poika -08, tyttö -12
vienainkeri
Oppipoika
Oppipoika

Re: Myönteistä suhtautumista...

ViestiKirjoittaja miina78 » Su Joulu 20, 2009 20:26

Hyvä, hyvä! :D

Mun äiti on varmaan kerran vaihtanut kestovaipan pojalle! :shock: Silloinkin annoin housuvaipan. :mrgreen: Totesi vaan, että onhan tälläinen helppo laittaa!
Mies -71, Elli 4/04 ja Väinö 9/07
miina78
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja elmo1234 » La Joulu 26, 2009 14:25

Kiva kuulla. Mun veljeni ja hänen vaimonsa kans ovat aina vähän nauraneet kestoille ja veljeni vannonut, ettei niihin ikinä koske. Ajattelin, ettei vaimokaan varmaan koskaan niitä vaihda, mutta oli kuulemma vaihtanut kun he olivat meidän vanhempien luona kylässä ja minä hetken pois ja oli kans mennyt oikein :D
Äiti vm -77, iskä vm -78, tyttömme 07/08 ja 01/11
kera koiran ja kissan.
elmo1234
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Kerppa » La Tammi 02, 2010 21:47

Meillä kyseli molempien äidit jo ennen vauvan syntymää, että aiotaanko käyttää harsoja/kestoja ja ovat olleet alusta asti "kiinnostuneita" asiasta. Tosin eivät ole vielä vaippoja vaihtaneet.. eiku onpas. Miehekkeen äiti vaihtoi miehen pitkän painostuksen jälkeen kerran vaipan ja melkoista tuskailua oli, kun piti harso laittaa ja mulla ei ollu sillon taiteltuja juur valmiina. Mies meni onneks sit taittelee - ja kuitenkin miehellä ja sisarillaan on käytetty harsovaippoja, mutta vissiin vähän unohtuu noi hommat :mrgreen: Samoin oli mukavaa, kun neuvolassa oltiin tyytyväisiä, että käytetään kestoja.
Äiti-ihminen 01/1985, isä 04/1986 & tytöt 11/2009 sekä 03/2011
Kerppa
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja LadyBird » La Tammi 02, 2010 21:55

Meillä totes anoppi kun mies sanoi että käytetään sitten kestovaippoja, että "no sitten niitä pissavahinkoja ainakin tulee" siis tarkoittaen että pitää ostaa paljon vaatteita kun on aina märät!!
Oma äiti on pari kertaa vaihtany tytölle vaipan meillä ehkä hieman hankala systeemi kestoja ymmärtämättömälle (fleece kuori, irraallisia imuja ja vielä kasan päälle peppua vasten ohut trikoo imu että on pehmeä peppua vasten) ekalla kertaa äippä unohti laittaa trikoolätkän ja neiti oli froteeimu peppua vasten :D seuraavan kerran ladoinkin sitten imupaketit valmiiksi pinoiksi. Sitten oli vaihtanu vielä kuoren vaikka ei ois tarvinnu tietenkää pissan jälkeen, mutta eipä siitä haittaakaan ollut :D
Niin ja anoppi/appiukko ei oo vaihtanu ikinä vaippaa tytölle. Appiukko totes että sitte kertesejä kun hänelle tulee hoitoon...ei olla ostamassa!! Kyllä voi aikuinen ihminen sen verran opetella... Onneksi mies samoilla linjoilla :)

Hienoa että silti löytyy ihmisiä jotka on valmiita edes yrittämään eikä tyrmää kokojuttua heti!
LadyBird
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

Paluu Ennakkoluuloista