[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4673: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4675: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4676: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4677: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Kestovaippainfo • Keskustelu • katso viestiketjua - Mummi ja kestot
vko 50 | Maanantai 9.12.2019.

Mummi ja kestot

Miten kohdata, millaisia on ja miten niitä poistaisi?

Re: Mummi ja kestot

ViestiKirjoittaja Kaktus » Ma Tammi 25, 2010 18:10

7 lapsen äiti, 1 kuivaksiopettelija, 1 kokonaan vaipoissa.
Kaktus
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Miltsu » To Helmi 25, 2010 12:07

Nyt alkaa vitsit olemaan aika vähissä!!! :evil: :twisted: Saan nyt ihan joka ikinen kerta kuulla ISOSTA VAIPASTA!! Ei jaksa enää. :headbang: "Kävelee hassusti, kun on toi iso vaippa." jne. jne. Mummi toi lapselle jopa kirjan, missä nallen iso vaippa haittaa leikkejä!!!!! :o :shock: :cry:
Miltsu
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja Annaliini » To Helmi 25, 2010 13:47

Kuva
Annaliini
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja Kaktus » Pe Maalis 05, 2010 22:00

Esittelin anopilleni itse tekemiäni flanellisia sisävaippoja. "Voi kamalaa, miten sinä voit noin kovia vaippoja pienellä käyttää?" Juu ei kelpaa miniän vaipparatkaisut vieläkään. Esikoisella oli "kamalan suuret" kertikset. Pojalla "kamalan paksut" kestovaipat, ja tällä kuopuksella "kamalan kovat" kestot. No ei sitten. Tästä lähtien mummo saa pukea pikkuneidillemme vain harsoja. :lol: Mitäs menee moittimaan minun tekemiä ihanuuksia.
7 lapsen äiti, 1 kuivaksiopettelija, 1 kokonaan vaipoissa.
Kaktus
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Markka » Ti Maalis 30, 2010 14:01

Meillä anoppi oli aivan ihastuksissaan kun kuuli mun ompelevan poitsulle kestoja. Poika on hänellä paljon hoidossa ja menee mun palatessa töihin pääsääntöisesti sinne ja anoppi sitten kysyi että haluanko hänen käyttävän sitten hoidossa kestoja pojalla ja että ihan tekee miten minä haluan. Sanoin että tottakai olisi kiva että kestoilisivat hoidossakin ja anoppi myöntelee että tottakai.
Olen nyt sitten pakannut hoitolaukkuun aina vaan kestoja mukaan mutta hoitolaukun pohjalla oli viimeksikin yksi kertis niin sehän pojalla sitten oli jalassa kun hain pois. Likaisia kestoja oli vaan se yksi joka oli pojalla viedessäni eli mitä tässä välissä on käytetty on mulle täysi mysteeri! :| Siis mulle on ihan ok jos haluavat käyttää kertiksiä kun olen niin kiitollinen anopille hoitoavusta ettei tartte vielä viedä poikaa vieraalle hoitoon mutta eikö sen voisi ihan rehdisti sitten sanoa että eivät kestoja tykkää käyttää?!?
Äiti ja isä -84 ja kestoilevat poika 5/09 ja tyttö 3/11
Markka
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja sokeriorava » Ti Huhti 27, 2010 22:20

Musta jotenkin tuntuu että nuo anopit on ihan oma lukunsa, jota ei vaan voi ymmärtää :roll: Mua ärsyttää kun oma anoppini ei koskaan sano mulle suoraan mistään, vaan valittaa miehelle tai sitten puhuu ihan kun en olisi läsnä ollenkaan. Kestoista valittaa kun, tulee niin kovasti pyykkiä (no hittoako se sille kuuluu, kun mä oon se joka ne vaipat pesee). Lasten vaatteeista jaksaa AINA huomautella että onpa tainnu olla kalliit jne. ja mä kun ite ostan suurimman osan vaatteista kirppikseltä...

Anopin lapsille ostamat kirjat päätyy 90% takan sytykkeeksi, kun eivät oikein istu meidän arvomaailmaan tai ovat muuten ihan kamalia ja liian pelottavia,

Kaverin anoppi on kyllä ihan huippu. Osti 5v tytölle playboy pupu topin ja nurisi kun kaverini ei käyttäny sitä lapsella :shock:
sokeriorava
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja miina78 » Pe Huhti 30, 2010 10:24

Mies -71, Elli 4/04 ja Väinö 9/07
miina78
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Shayen » Su Touko 16, 2010 20:12

En oikein tiedä mihin ketjuun olisin tämän sijoittanut, mutta laitetaan tähän, kun kyseessä on mummi ja kestot. :D

Äitini suhtautuminen kestoiluun on ollu hyvin neutraalia ja nihkeää, mutta nyt tiedän hänen suhtautuvan kestoiluumme paremmin kuin ennen, kun hän soitti ja kysyi miten hän pesee sinne unohtuneet vaipat. :) Aiemmin hän olisi vain kiikuttanut vaipat meille, mutta nyt hän halusi pesuohjeet ja kysyipä vielä miten vaippa täytetään sitten uudelleen. :mrgreen:
Ludwig Von Lullapulla -06,
Jeremiah Von JembumBembum -08,
Pikku-akka hätähousu -14
Koiruus, Äitee ja Iskä
Shayen
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja elmo1234 » Ti Kesä 22, 2010 21:08

On pakko hehkuttaa, että mieheni äiti lähes tähän asti on kieltäytynyt laittamasta kestoja jos olen niitä vienyt mukanani kun tyttö mennyt sinne hoitoon. Nyt ehkä pari kuukautta sitten kun oli ollut alapää vähän punainen laitoin viestiä, että kun tuon tytön hoitoon, en todellakaan halua muovivaippoja iholle, vaan toivon sydämestäni, että laittaisi kestot(toivonut siis ennenkin). Ja kun kävin hakemassa neidin oli käytetty koko ajan kestoja!! Mikä yllätys. Ajattelin, että mahtaako jatkossa enää käyttää kun olin maininnut syyksi sen punaisuuden, minkä hienosti kestoilla poistin. Mutta seuraavankin kerran oli käyttänyt taskuvaippoja, tosin vielä niissä oli kuoret päällä :lol: arvasinkin, että niin käy kun neidin vein sisätäytöllä ja kuorilla ja ajattelin hänen luulleen niitä aina käytettävän. En viitsinyt edes siitä mitään mainita kun olin kestoilusta niin innoissani.
Äiti vm -77, iskä vm -78, tyttömme 07/08 ja 01/11
kera koiran ja kissan.
elmo1234
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Sofraia » Ke Kesä 23, 2010 22:40

Mun äiti vaihtaa jo suht sujuvasti harsot ja kuoret, kun niitä ollaan nyt parikuisella enimmäkseen käytetty. On siis ollut tyttöä omin avuin hoitamassa, ja kun tultiin kotiin, niin pyykissä oli muutama harso muttei yhtään bodya. :D Oli osannut. Innostui kuitenkin kovasti, kun tyrkkäsin sille viime reissulla AIOn käteen ja pyysin laittamaan sen. "Voi että, onpas helppo!" (Meidän äidin jos meinaa jostain vakuuttaa, niin kun saa sen sanomaan "helppo" tai "näppärä", niin on voiton puolella… :lol: )

Anoppi on myös ihan intona, se teki raskausaikana sekä villiksiä että fleece-pöksyjä useammat (ihan kaikkia ei edes ehditty käyttää, kun villikset oli vähän hassun mallisia ja fleecet sen verran pieniä…), käsityöihminen kun on. Pitää ehkä juhannusreissulla näyttää sille itse tehty joustofroteinen sisätäyttö ja vinkata sille kaava, jos se haluais surrutella sellaisia. Ne kun ei varmaan heti jäis pieniksi. Anoppi on muutenkin hyvin tietoinen kaikista kroppaan suotuisasti ja epäsuotuisasti vaikuttavista tekijöistä (intiaanisokerit ja goji-marjat on kova sana, eikä ruokaa sais laittaa mikroaaltouuniin), niin se varmaan itse valistais meitä kertsien vahingollisuudesta vauvan pepulle, jos sellaisia käytettäis.
Äiti ja isi -83, pottaileva touhumaakari 04/10 ja kestopeppu hymypallero 2/12
Sofraia
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja Xinea » La Heinä 31, 2010 13:16

Oon kyllä niiiiiin tyytyväinen mun äidin suhtautumiseen kestovaippoihin. Jo ennen neidin syntymää kysyi että neuloisiko hän parit villavaippahousut pienelle jos haluamme kestoilla. Oli bongannut kaavan jostain lehdestä. Ja sehän sopi hyvin! Nyt 4kk vanhalle tytölle ne olisivat sopivat ja tuntuivat pitävänkin pesun ja lanoliinituksen jälkeen paitsi että on hiukan liian löysällä käsialalla tehty niin meinaa venyä pariin kohtaan reikää ja eihän ne sit enää pelitä. Mut tosi kiva että äiti näin panosti asiaan vaikkei tosiaan mikään mahottoman taitava käsityöihminen olekaan :wink: Täytyy kattoa jos saisin noita villiksiä jotenkin vähän fiksattua.

Äiti muutenkin ollut kestoilusta kiinnostunut kun olen näyttänyt kuinka helppoa se nykyään on. Äiti kertonut juttuja miten minut on pienenä vaipatettu vain ja ainoastaan harsoilla kun ei iho kertiksiä kestänyt. Ja kertonut kuinka ne harsot keittopestiin joka kerta...on siinä hommaa varmasti ollut... Äiti tosiaan ihastui siihen kuinka helppoa vaippailu nykyisin kun näytin esim. miten taskuvaippoihin laitetaan vaan imut sisään ja se on siinä. Laitto sit mun tilille 100 euroa ja käski ostaa lisää Bumgeniuksia kun olivat kuulemma niin kivan näköisiä. Pakko kai se on lisää ostaa ku mamma käskee! :D

Ihan kiva kun on löytynyt edes joku yhteinen juttu äitini kanssa. Kun meillä on kuitenkin riitamme ja erimielisyytemme niin tästä asiasta sentään molemmat ovat kiinnostuneita ja innostuneita 8 )
Xinea
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja kravatti » La Syys 25, 2010 20:54

Äitini on kestovaipattanut minut aikanaan, samoin kuin anoppini mieheni (olemme syntyneet 80-luvulla), joten tytön mummien suhtautuminen kestoihin on erittäin positiivista. Ihastelevat nykyajan kestoilun helppoutta verrattuna meidän vauva-aikoihin, ja kauniita kuoseja myös. Koskaan ei ole tullut mitään negatiivista kommenttia. :)
kravatti
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja Jegni » La Syys 25, 2010 21:14

Meidän äiti ei ole koskaan juurikaan kommentoinut asiaa eikä myös anoppi. Kumpikin sujuvasti kyllä pukevat neidille vaipan mut siinä se. Nyt ensimmäistä kertaa lapset jäävät mammalle kolmeksi päivää ja mietin sitten ääneen että mitä vaippojen kanssa tehdään. Ei ole varmaankaan niin montaa vaippaa että selviävät pesemättä. Ja sanoin kyllä että pestä pitää joka tapauksessa jotta mulla on sitten maanantaiksi vaippoja kun tulee hoitolapset jne jne. No äiti totes vaan että kyllä kait hän pestä osaa ja sieltä sitten uudestaan päälle. Pakko oli todeta että eihän ne nyt käyttövalmiina sieltä kuivarista tule :o (taskuja ja sisätäyttöjä käytössä) Nyt alkaa imuprojekti olla valmis ja mammaa odottaa 1 imu/vaippa systeemi, joten ei voi erehtyä :lol:
P.s. pesuohjeethan kyllä jää, jottei mene mitään vääriä pesuaineita yms.
Äiti -84 kestoileva perhepäivähoitaja ja innokas villahousujen kutoja, Isi -73, Konsta 07/06 ent yökestoilija ja Kerttu 01/09 ent täyskestopeppu + kestoilevat hoitopojat 2 x 03/10
Jegni
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Iirislotta » Ma Syys 27, 2010 21:11

Anoppi oli tuossa yksi päivä hoitamassa tyttöä parin tunnin ajan. sanoin, että vauvalla on taskuvaippa päällä, mutta kylppärissä on sisävaippoja ja villahousuja (pitäis kyllä tietää meidän systeemit, kun on esikoista hoitanut vaikka kuinka aikoinaan ja tämän pienenkin vaippoja jokusen kerran vaihtanut). Kun tulin kotiin, oli tyttö vaatteita myöten märkä. Anoppi sanoi, ettei viitsinyt laittaa villiksiä ettei tule liian kuuma.... olivat ihan kaupassa asti käyneet tuolla varustuksella, onneksi pissit tuli läpi vasta kotona. Eipä siinä muuten mitään, mut ottaa päähän kun ei voi ohjeita noudattaa.
täysin kestoiluun hurahtanut äiti, mukana kulkevat isi ja lapset 9/07 ja 2/10
Iirislotta
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja elmo1234 » Ti Marras 09, 2010 12:24

Mä jo luulin, että vihdoin mummi(anoppini) olisi hyväksynyt kestot kun tuossa viime keväällä vai milloin mahtoi olla kun suostui ns. pakolla niitä käyttämään. MUTTA EI! Tuossa kun ollut pari kertaa hoidossa, niin hehkuttaa niitä hemmetin liberon housuvaippoja, miten loistavia ovat kun ovat niin ohkasia ja lapsi oppii sitten helposti kuivaksi kun on kuin pikkuhousut :headbang: Ei hitossa ole. Jos pissa tulee pikkuhousuun, niin lapsi kyllä ymmärtää, että vaatteet kastuu ja samoin käy kestojen kanssa kun huomaan märän vaipan. Odotan kauhulla kun toinen lapsemme syntyy, että miten taas jaksaa selitellä kertisten hyviä ominaisuuksia. Muutenkin taistellaan kaikesta.. mikään ei ole yleensä hyvä mitä ehdotan tai sanon, että toivon näin toimitaan tietyissä tilanteissa :evil:
Äiti vm -77, iskä vm -78, tyttömme 07/08 ja 01/11
kera koiran ja kissan.
elmo1234
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

EdellinenSeuraava

Paluu Ennakkoluuloista