[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4673: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4675: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4676: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4677: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Kestovaippainfo • Keskustelu • katso viestiketjua - Mikä kertiksissä tai kertisten käyttäjissä ärsyttää?
vko 49 | Sunnuntai 8.12.2019.

Mikä kertiksissä tai kertisten käyttäjissä ärsyttää?

Miten kohdata, millaisia on ja miten niitä poistaisi?

Re: Mikä kertiksissä tai kertisten käyttäjissä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja Kaktus » Su Kesä 07, 2009 08:45

7 lapsen äiti, 1 kuivaksiopettelija, 1 kokonaan vaipoissa.
Kaktus
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja daniella » Su Kesä 07, 2009 15:50

Hm, siis onko noilla kommenteilla tarkoitus sanoa, että kestoilu on se joka mukamas uuvuttaa :?

Joo-o, kyllä ihmiset eivät todellakaan näköjään joskus mieti loppuun asti (enkä ole itsekään täydellinen, mutta ainakin yritän miettiä mitä lauon suustani). Eihän se kestoilu mitään vaikeaa ole ja nämä kommentoijat yleensä kai eivät ole sitä itse edes kokeilleet? Itse asiassa kestoilu on ihan kivaa ja saa jopa hyvälle tuulelle. Outoa sinänsä :mrgreen:
daniella
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja onnelianneli » Su Kesä 07, 2009 16:31

Mun ärsytys ei johdu niinkään kertistelijöistä, vaan yleensä ennakkoluuloista ja epäilyistä. Kun kerroin vauvalle kokeilevani kestoja raskaana ollessani, tuumattiin että kuinkahan jaksat niitä kauan pyykätä ja kuinkahan teillä haisee.. No, ei haise ja ainoa mikä haisee on vieraiden kertikset roskiksessa. Ei haise vauvan pylly pissan tai kakan tullessa, ei punoita iho, ei haise pyykkikori ( säilytän ilmavasti kuivassa vaipat ) ja pyykkiä olen jaksanut pestä. Sitä tulee muutenkin. Meilläkin on muuten isompia lapsia , tosin jo kuivia, mutta kuitenkin , ja niiltä tulee paljon enemmän pyykkiä ku Jaakolta ja pesen monesti vauvanvaatteet vaippojen kans ja välillä sitten sitten muutakin pyykkiä. Mitä milloinkin.
Monesti minäkin ajatellut, että reissussa käyttäisin kertiksiä jos kestot loppuu eikä saa pyykättyä. Sellaista tilannetta vielä ole tullut vastaan, saa nähdä tuleeko edes, kesälomareissulla sekin testataan. Todennäköisesti kertiksen käytön jälkeen olen entistä varmempi kestojen paremmuudesta! Ja mun puolesta jokainen saa käyttää sellaisia vaippoja ku haluaa, mulle kestot on tällä hetkellä oikeat. Kaksi isompaa on ollut 100 % kertiksillä eikä mielessä käyneetkään kestot, tosin ei silloin mulla edes ollu tietoa ku harsoista ja muovista joten :shock:
Mamma -74 kestovaippatukihenkilö ja vastaava sekä poju-00, tyttö -03 ja vielä vähän kestoileva Jaakko-poika 02/09 ja 2 karvaista kaveria ( kissa & koira )
onnelianneli
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja blackpanther » Ke Kesä 10, 2009 20:37

No ei mua oikeastaan ärsytä kertiksissä eikä niitten käyttäjissä mikään. Kukin tyylillään...
Poika 5/07, tyttö 2/09, äti 9/82 ja isä 9/74
blackpanther
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja daniella » Ke Kesä 10, 2009 22:22

En ole kauheasti mitään kommentteja saanut, koska olen tuore kestoilija. Mutta se mitä joskus kuulee ja on tuttua on se, että tosi monet on jotenkin että yääääääääk kakkaa ja pissaa...siis että kauhean epähygienistä ja sitten se, että maailma kaatuu jos joutuu pissaa tai kakkaa johonkin. No, musta tää nyt on vaan osa vauvaperheen elämää. Eihän se juu mitään ihanaa ole, mutta nämäkin eritteet kuuluvat ihmisen elämään, valitettavasti. Samoin jos puhuu kuukupista tai naisten kestositeistä niin: yök.

Täällä kaukana maailmalla on myös se mielikuva, että kestositeet on likaisia. Niitä on joskus käytetty ja toki köyhemmät käyttävät puuvillaa tms. vieläkin mutta ne keillä on varaa eivät varmaan koskisi pitkällä tikullakaan kestositeisiin. Ihan tiedon puutetta ja sitten vielä kertasiteiden käyttäminen on varmaan vähän sellainenkin juttu ettei haluta samaistua köyhiin tai alempiluokkaisiin käyttämällä jotain "puuvillahässäköitä". Ekologisia asioita ihmiset eivät täällä juuri ajattele.
daniella
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja onnelianneli » Ke Kesä 10, 2009 22:48

Mamma -74 kestovaippatukihenkilö ja vastaava sekä poju-00, tyttö -03 ja vielä vähän kestoileva Jaakko-poika 02/09 ja 2 karvaista kaveria ( kissa & koira )
onnelianneli
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja laurasal » To Kesä 11, 2009 06:36

En minäkään ole pahemmin ärsyyntynyt kertisten käyttäjiin :D
Kukaan ei ole minulle mitään kommentoinut vaipoistani enkä minä heille.
Toki sitä välillä ajattelee, että onkohan tuo edes kokeillut...
Minä -85, mies -78, pikku-emäntä 7/08 ja kaksi koiruutta.

laurasal
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Hallava » Su Elo 30, 2009 12:55

Yksi ilta taas mietin, että voi lapsi parkaa. Samaa kylään tuli äiti lapsensa kanssa. Taaperolla oli jo kylään tullessaan kakka vaipassa ja äiti jahkaili siinä ainakin puoli tuntia vaipan vaihtamista. Sitten kun viimein vaihtoi sen, totesi että oli ihan reilusti pissaa jo vaipassa, oli hoidossa vaihdettu vaippa. Laskeskelin, että vaippa oli ehtinyt olla päällä siihen mennessä vähintään 5 tuntia. Vaippa roikkui haarovälissä isona klönttinä. :x Yksi äiti siihen tuumasi, että ne on nykyvaipat niin hyviä ettei tartte vaihtaa usein kun eivät ihan heti falskaa.

Kun vaippa otettiin pois, lapsi meni vessaan ja teki sen lattialle pissit ja sai torut siitä, että pitikö ne sinne tehdä. :( Kun toisella oli jo ihan oikea suunta hommassa. Nyt on tuttavapiirissä paljon taaperoikäisiä ja sellainen meininki tuntuu olevan vallalla, että samaa vaippaa pidetään melkein sinne asti että se roikkuu nilkoissa. Yksikin tuttu näki lapsen ilmeistä, että hän teki pissat vaippaan istuessaan bumbossa, mutta ei vaihtanut sitä koko kyläilyn aikana vaikka olivat n. 4 tuntia. Ehkä joillekin sitten iskee taaperoiällä nuukuus kun tajuavat miten paljon vaippoihin on jo mennyt rahaa ja pitää ruveta jostakin säästämään. Tai mikä lie syynä tuohon älyttömyyteen. :(
Poika 11/07 LA 5/13
Hallava
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja laurasal » Su Elo 30, 2009 20:25

^
Järkkyä! En oikeasti voi ymmärtää...
Minä -85, mies -78, pikku-emäntä 7/08 ja kaksi koiruutta.

laurasal
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja blackpanther » Su Elo 30, 2009 20:52

^ Tässä yks tuohon sortunut :oops:. Kyllä tuon pojan kanssa tahtoo nuo vaipanvaihtovälit venähtää kun on kertsit päällä. Ja tytön kanssakin, vaikka on kestot, niin kyllä se tahtoo sinne imukyvyn äärirajoille aina mennä :oops:.
Poika 5/07, tyttö 2/09, äti 9/82 ja isä 9/74
blackpanther
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja annas00 » Su Syys 06, 2009 17:53

Mun on pakko sanoa tähän et osittain nuo väitteet et "kestot teettää enemmän työtä kuin kertsit" (pyykkäys lähinnä) ja et "kestot haisee" pitää ainakin meillä paikkansa. Itse haluaisin kovasti täyskestoilla tyttöjen kans, mut kun ei NYT toimi niin ei.

Pyykkiä tulee PALJON muutenkin ja pitkien laskelmien mukaan koneellinen vaippoja tulee puolentoista vuorokauden täyskestoilusta molempien kanssa. Aika paljon mun mielestä. Eli meillä pyörii päivittäin 2 koneellista pyykkiä 2,5h ohjelmalla kun koneessa (5kg) ei löydy tehokasta ja lyhyempää. Eli 5h päivässä jonkun pitää olla sisällä kun kone hyrskyttää. :hangout:

Meillä kestot on myös hajuongelma aina välillä. Kun vaippaa ei aina ehdi purkaa ja huuhtoa kakkoja just kun sen ottaa pois päältä. Eli tuloksena illalla saattaa olla melkoisen lemahtava kylppäri kun siellä on 2 lapsen päivän pissa ja kakkavaipat. Taskuvaippojen imut ei pääse kuivumaan ilmavasti kun vaipat on vaan nakattu kylppärin lattialle :oops:

Toisaalta tilanne on nyt tää mikä on. Vuokralla asutaan ainakin tää talvi ja siks mennään nyt näillä asetuksilla mitkä on. Pesutorniin ja väh 7kg koneeseen satsataan heti kun pystytään eli todennäköisesti ens kesänä.

Silti liputan ehdottomasti kestojen puolesta! Kestositeisiin tutustuttuani haluan pukea lapsellekin päälle pehmoista ja hengittävää. Meillä kestoillaan niiden resurssien mukaan mitkä nyt on käytössä. Lapset ei meillä reagoi kumman vaipan päälle pukee. Kertseissä mua häiritsee myösse et vaipaa kehitellään, valmistetaan ja roudataan paikasta toiseen ihan liikaa. Sit vaippa on hetken päällä ja joutaa kaatopaikalle mätänemään.

Ehkä sit tulevaisuudessa mekin voidaan jättää kertikset ostamatta. Mut itse en halua tuomita ketään kertsien käytöstä. Meitä on niin moneksi. On paljon muitakin tapoja ottaa vaikka ne ympäristöasiat huomioon.
Viimeksi muokannut annas00 päivämäärä Ma Syys 07, 2009 07:00, muokattu yhteensä 1 kerran
kotiäiti kera kestopepputyttöjen 10/07, 03/09 ja 04/11
annas00
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja pivikki » Su Syys 06, 2009 21:15

♥ Lapsellisen kestovaippahörhön elämää kera murun ja Erikan (03/06), Eveliinan (08/08) ja Emilian (yksin kaksonen) 07/12 ♥
pivikki
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Maikki79 » La Syys 19, 2009 22:29

Mua ei ärsytä sen kummemmin ketisten käyttäjissä mikään, enkä käy ketään käännyttämään. Kun on alusta saakka käyttänyt kestoja, se tuntuu itsestä normaalilta. Oon itse ajatellut asian niin, että onhan toki kertakäyttöastioidenkin käyttö helppoa, mutta en minä niitä päivittäin käyttäisi!

Täytyy kertisten kunniaksi sanoa, että kyllä ne loppuun saakka kehitettyjä tuotteita on, kun mahtuvat pieneen tilaan ja imevät hyvin. Silti puen kertsin vain reissuun ja yöksi (poika nukkuu levottomasti kestovaipalla).

Kaverin mökillä tuli mietittyä vaippa-asiaa, kun siellä ei ole juoksevaa vettä ja roskat pitää tuoda kaupunkiin. Otin mukaan kassillisen kestoja, kun joka tapauksessa ne sieltä piti kantaa kotiin! Olisi tuntunut hullulta tuoda parin päivän jälkeen tuliaisena kaupunkiin muovikassillinen käytettyjä vaippoja, jotka sitten nakkaa roskiin!

Tuli muuten käytettyä lasta (9 kk) potalla hyvin tiuhaan, vain yhdet kakat viikonlopun aikana tuli vaippaan!
ex-kestopeppu poika 10/08 ja nyt kestovaipoissa tyttö 6/12
Maikki79
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja onnelianneli » Ke Loka 21, 2009 16:19

HAJU !! Nyt reissussa tilankäyttösyistä matkassa vain kertiksiä ja voi iesus että ne haisee.. lapsetki aina luulee että Jaakolla housussa kakka ku onki vaan pissa. Ainakin Pampers haisee niin että oksettaa.. arvatkaa kuka hihkuu innosta päästä kotiin ja laittaa päälle omat rakkaat kestot :mrgreen:
onnelianneli
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja tutise » Pe Loka 23, 2009 19:05

a) Vaipat.

Ihan rehellisyyden nimissä on sanottava, että en voi vastustaa kertiksiä "koska aiheuttavat ihottumaa lapselleni" -> eivät aiheuta. Meillä ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa pyllyn ihon kanssa edes täyskertistelyn aikoihin. En voi myöskään kehua omalla kohdallani kestovaippojen taloudellisuudella.. oman vaippa-addikitioni takia, tekee vaan niin paljon aina uusia ja ihania vaippoja :oops: Joten vastaan EPÄEKOLOGISUUS. Se, että kertakäyttövaipat ovat niin käsittämättömän epäekologisia, kertakäyttökulttuuria pahimmillaan! Se on ainoa syy kestoilun aloittamiseen ja ehdottomasti suurin motivaattori silloin kun vaippailu joskus tökkii..

b) Kertistelijät

on ihan liian iso kategoria niputtaakseni heitä yhdeksi ryhmäksi! :shock: Heissä on monenlaista tallustajaa, mutta se rasittaa jos kestovaipat tyrmätään TIETÄMÄTTÄ MISTÄ PUHUU, kuten muutaman kerran on käynyt. MInua ei haittaa, jos joku sanoo, että "En ole saanut aikaiseksi kokeilla noita, joten käytän kertiksiä", mutta jos väittää että "tuo on niin työlästä" KOKEILEMATTA KERTAAKAAN, saa minut vihastumaan :evil:
tutise
Taapero
Taapero

EdellinenSeuraava

Paluu Ennakkoluuloista