[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4673: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4675: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4676: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4677: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Kestovaippainfo • Keskustelu • katso viestiketjua - Mikä kertiksissä tai kertisten käyttäjissä ärsyttää?
vko 09 | Torstai 27.2.2020.

Mikä kertiksissä tai kertisten käyttäjissä ärsyttää?

Miten kohdata, millaisia on ja miten niitä poistaisi?

Re: Mikä kertiksissä tai kertisten käyttäjissä ärsyttää?

ViestiKirjoittaja monstera » Ke Huhti 01, 2009 13:27

Mua ärsyttää se kertiksiä käyttävissä ystävissäni, että miltei joka ikinen kerta kun tavataan, he kysyvät, ollaanko me vielä jaksettu niitä kestovaippoja. Siis kestothan on paljon mielenkiintoisempia kuin kertikset!! Kerran tokaisin, ettei niissä mitään jaksamista ole, ja henkilö, joka ei niitä ole edes kokeillut, väitti että on niissä. :headbang:
monstera
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Ramona » Ke Huhti 01, 2009 14:16

Ramona
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja ANU » To Huhti 02, 2009 21:24

minua ei heissä ärsytä kait mikään.olen itseki kertisten kuluttuja nyt välillä ollut tällä kolmannellaki.Taas ollaan palaamassa kestoihin kokonaan kun löytyi ehkä kastelematon vaippa.

Ja ymmärrän useamman lapsen äitejä jotka ei ole tutustuneet ennen katrasta kestoihin että ajatus ahdistaa.tiedon hankkiminen kokeilu uuden pelko.
Kaiken kodin kaaoksen/tai muun hälinän keskellä jos lapset pienellä välillä voi olla turhauttavaa etsiä kestotietoa netistä esim.illalla kun jää omaa aikaa voi olla kiva oikaista sohvalle hetkeksi ja vaihtaa vapaalle aivot.
siihen kun yhden lapsen äiti moralisoi sopivaan kohtaan menisi minullaki päreet.Heh ainaki näitten meidän villikkojen kanssa tuntuu että pöljä tässä vaippoja vääntelee ja miettii sopivuuksia kun nyt sattuu takkuamaan kestoilu. :lol:

Toki ärsyttää se puuttuva uskallus antaa taaperon olla ilman vaippaa ja antaa harjoitella kuivaksi.ja vaipa täyteeen pissauttaminen niin että geeli ihan muljuaa kuin vesiilmapallo vaipansisällä.

sellasta :mrgreen:
"orvokkeja....sementtiä...tiiliä..verkkoa...helmiä ,pieni enkelipatsas....
näen kaunista, rujoa, mitä elämä joskus on jopa yhtaikaa...muille roskaa mulla uudelleen syntyvää seikkailua hylättyjen keskellä.mihin ruostekartta kuljettaa,mistä löytyy paikka uupuneelle rautatynnyrille kuka pääse sen kaveriksi kasvattamaan kevään ensi krookukset?"
ANU
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja sirithrun » Pe Touko 29, 2009 10:29

Ei näitä omia ärsytyksiä voi missään nimessä kaikkiin kertistelijöihin yleistää, mutta lähipiirin kertistelijöissä olen huomannut ärsytyksiä, joita en usko juuri kestoilijoilta löytyvän tai ainakin vähemmissä määrin...

Vaippaa tosiaan tunnutaan pitävän päällä niin kauan kuin sinne vaan mahtuu, ei haittaa vaikka vaippa selvästi pullottaa pissasta, kyllä sinne vielä menee. Kakkavaippaakaan ei välttämättä heti vaihdeta.

Ja se haju! Osakestoilijoidenkin kämpässä viipyilee sellainen imelä kertistuoksu, joka käy aivan järkyttävän pahasti nenään. Jos sattuu rappukäytävässä olemaan samaan aikaan, kun joku pikkulapsiperheen ovi avautuu, niin pystyy heti haistamaan, onko kertsit käytössä.

Enpä ole muihin juttuihin itse suoraan törmännyt, aika vähän meidän vaippailuista olen kertistelijöille puhunut. Tietysti ärsyttää sellaiset yleiset asiat, eli että suurin osa kertistelijöistä eivät välitä ympäristöstä sen vertaa, että viitsisivät edes kokeilla kestoja.
sirithrun
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Hansku83 » Pe Touko 29, 2009 19:47

Nooh, jokainen tyylillään. En ollut perehtynyt tai kunnolla kuullut kestoista ennen raskaaksi tuloa. Jotenkin sillon luulin ettei oikein muita olekaan. Eniten kertiksissä ärsyttää se et mikä määrä niitä vaippoja menee per päivä...SE haju on aika karmee joten kertis on pakko vaihtaa heti pissan tultua. Olen sen verran untuvikko et en tiedä kuin usein tenavani pissii vaippaan mut kesto vaihdetaan parin tunnin välein ellei tenava ole kakannut tai vaippa jostain syystä falskannut. Kertiksiä menee vaan niin pirun paljon... Meillä on kertis öisin enkä siitä kovin huonoa omaa tuntoa pode. Kiva oli oikeestaan huomata että se kertis paketti kestää tosi pitkään kun hereilläoloaika kestoillaan.
Yhden vaimo vm 83, yhden osakestoilijapoitsun äitee 3/09, la 1/11
Hansku83
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Hansku83 » Pe Touko 29, 2009 20:09

Ja asiasta ihan muualle poiketen. Tuleepahan tenavan opeteltua värejä (njoo, piltti on vasta vajaat 10 viikkoa) kun taskuja täyttäessäni juttelen hänelle tyyliin "nyt on sininen vaippa"jne. Tavan pampperssia vaihtaessani ei juurikaan tule turhia viisaita jaariteltua vaikka tenava on normi-innoissaan juttelipa hänelle mitä tahansa
Hansku83
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja sartsukka » Pe Touko 29, 2009 20:17

ot:na jatkaen.
Meillä on neiti puolitoistavuotias ja usein valitsee itse vaippansa.Isoveljensä 5vuotta toisinaan kun otan jonku vaipan tulee sanomaan että "ei äiti ei,vaan tämä"
minä-81,mies-72,km 07/03,Otto 06/04,Urho s.05/05 k.09/05,säde 9.11.07
2koiraa,2pikkulintua
sartsukka
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja leinoska » Pe Touko 29, 2009 22:36

no tää jo mainittiinkin, mutta mua ärsyttää se että jotkut (en tiedä ovatko kertisten käyttäjiä) leimaavat kangasvaipattajat tiukkapipoiksi, mustavalkoisiksi, ehdottomiksi jne. tyyliin "tarvitseeko tuossa asiassa olla noin ehdoton ettei muka edes yöksi tai silloin tällöin voisi käyttää kertakäyttövaippaa?!"

minulle itselleni ei esim. kaupassa tule milloinkaan mieleen että ostanpa kertakäyttövaippoja (koska meillä on omat vaipat kotona käyttövalmiina), enkä arvosta sitä että mut siksi nähdään kiiluvasilmäisenä fundamentalistina. mun mielestä kysymys on ihan vaan kulutusvalinnoista ja tottumuksista, en mäkään lähde huutelemaan ihmisille että ostaisitte edes kerran kuussa kulta katriinaa, ei tarvitse olla noin mustavalkoinen ja tiukkapipoinen että vaan pauligin kahvia juotte.
blogi
leinoska
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Sininen » La Touko 30, 2009 09:26

::Kolmen pojan äitee::
Sininen
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja Mrs.Marple » Ma Kesä 01, 2009 14:13

Meidän kertavaipattavat tuttavat ovat ymmärtäneet pitää suunsa supussa, lähinnä kommentteja alkuaikoina siitä että ovat vaivalloisia tai että ei me pitkään jakseta ja muuta tuli ihmisiltä joilla ei ole lapsia tai ei ollut enää vaipatettavia lapsia. Mutta kyllä aina ärsyttää löytää keittiön roskiksesta se haiseva kertakäyttövaippa jonka ovat lapselleen vaihtaneet kyläillessään, hyi yök.. Ollaan kiikutettu sitten roskapussi heti roskakatokseen.

Enhän minäkään jättänyt koskaan likaisia kestoja muiden pyykättäväksi!! :twisted:
Esikoinen 06/06
Enkelivauva 02/08
Veli Pähkinä 10/09
Toisto Pähkinä 07/11

"Mutta Ihaa", sanoi Puh osaaottavasti,
"mitä me voimme... tuota kuinka me voimme...
entä jos me..."
"Oikein", sanoi Ihaa. "Hyviä ehdotuksia. Joku
varmasti käy. Kiitos Puh"
-A.A. Milne
Mrs.Marple
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Ninnivaa » To Kesä 04, 2009 12:36

Mua ärsyttää kertisten käyttäjissä se, että mun mielestä nykypäivänä pitäs jo kantaa huolta luonnosta ja ilmastonmuutoksesta tms. Kestovaipoissa ei ole yhtään suuri vaiva, mutta ihmiset tietämättömyyttään ajattelevat, että niissä on kamalan suuri vaiva! ja itse olen myös kohdannut ennakkoluuloihin, esim. miehen äiti ilmaisi asiansa kuullessaan, että meillä käytetään kestovaippoja siten, että "mielellään kun täällä on hoidossa niin käytettäs vain kertakäyttövaippoja." Pojan ollessa pieni, itsekin käytimme osittain kertiksiä ja mummolle hoitoon viedessä laitoimme molempia vaihtoehtoja mukaan. Mutta sitten kun emme itse enää käyttäneet kertiksiä, emme todellakaan ole ostaneet niitä myöskään mummolareissuille. Ja tämä anopin mielipide kestovaipoista johtui juurikin siitä, että on joskus 70-luvun lopulla vaipattanut lapsensa sen ajan kestoihin ja poika oli kuulemma niistä johtuen saanut pissatulehduksen. Pelkää siis että vaipat eivät tule tarpeeksi puhtaaksi. En tiedä, onko meidän kestot saaneet hänen mieltään muuttamaan.

Ja täytyy kyllä tunnustaa, että itse pidän kertakäyttövaippoja käyttäviä huonompina ihmisinä kuin minä itse! :D pieni teko ihmiselle, mutta suuri teko luonnolle! Sama pätee montaa muutakin ekologisuutta koskevaan asiaan esim. kierrätykseen! Suututtaa niin vietävästi, jos näen taloyhtiön roskiksessa jotain pahvia tms.

En tiedä, mitä tässä nyt jaarittelen, mutta pointti on että kertisten käyttäjissä ärsyttää ennakkoluulot, ajattelemattomuus luonnon suhteen, viitsimättömyys ja se haju myöskin. Ymmärrän toki jos ei halua käyttää kestovaippoja, jos kotona ei ole pesukonetta, mikä on tänä päivänä varmasti melko harvinaista. :D ja jos rahaa olisi todella niukasti, en tiedä, miten kestoilu silloin meillä sujuisi, koska minusta on myös niiiiiiiin ihanaa ostaa aina uusia, ihania vaippoja! :P
Ninnivaa
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja Hansku83 » To Kesä 04, 2009 14:30

Aiheesta pahasti poiketen itseasiassa vielä tänäkin päivänä on asuntoja joissa ei ole pesukoneliitäntää. Olen asunut kahdessa yksityiseltä vuokratussa asunnossa ja niissä ei ollut pesukoneliitäntää. Olivatkin kyl 70-luvun taloja, en tiiä oisko perheasunnoissa ollut paikka pesukoneelle.
Se kait ottaa kupoliin kun tuota pesemistä pidetään niin vaikeena. Mulla pyörii kestot normi pyykin joukossa eikä kestojen peseminen ole yhtään sen ihmeellisempää. Hyvin ne siellä pärjää sukkien sun muiden joukossa
Hansku83
Oppipoika
Oppipoika

Re:

ViestiKirjoittaja Ninnivaa » To Kesä 04, 2009 21:30

Ninnivaa
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja kaisah78 » To Kesä 04, 2009 21:41

Mä olen miettinyt onko mun nenä tukossa, kun puhuttu tuosta, että kertikset haisee. Siis toki on haisseet tyrmäävälle, kun kakat on, mutten muuten ole kiinnittänyt hajuun kovin suurta huomiota. Meillä alkuun kertisteltiin öisin ja kyläreissuilla.

Mutta tänään... On nyt täyskestoiltu kuukausi, mutta tänäiltana oli kaikki villahousut märkiä (paitsi hahtuvat, mutta niistä nyt tullut näppyä :cry: ) ja päädyin sitten laittamaan kertiksen illasta. Ja voi kauhistus että se kärtsää :shock: Jo ennen kuin edes pissaa oli tullut. Mieskin kysyi, että onko jo kakat housussa.Nyt on sitten aio:n taskua tankattu ja vaihdetaan vaippa, kun herää syömään.

Ja sit ärsyttää tuo Muumivaippojen mainos: Hyvä lapselle, sopiva luonnolle....läpä läpä. :evil: :evil: :evil: Mutta tästä jo avauduinkin toisaalla.
Minä -78, lähes täyskestopeppu 1/09 ja ihana isä.
kaisah78
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja ANU » La Kesä 06, 2009 22:01

minua ärsyttää se into tyrmätä aloitteleva kestoilija!

jos kerrot kestoilevasi ja olet väsynyt pienen vauvan äiti, et ole ollenkaan oikeutettu sitä ääneen sanomaan!
Jos sanot jotain, tulee tyyliin kommenttia et voi jos käyttäisit tavallisia vaippoja välillä...huoh kun meil vaipat oli ainoat kiva juttu alus kun typy oli kiukkunen.Syy olikin pahat ruoka-aine allergiat! ja pylly loisti pehmeyttä kaikesta huolimatta ,kiitos kestojen.
"orvokkeja....sementtiä...tiiliä..verkkoa...helmiä ,pieni enkelipatsas....
näen kaunista, rujoa, mitä elämä joskus on jopa yhtaikaa...muille roskaa mulla uudelleen syntyvää seikkailua hylättyjen keskellä.mihin ruostekartta kuljettaa,mistä löytyy paikka uupuneelle rautatynnyrille kuka pääse sen kaveriksi kasvattamaan kevään ensi krookukset?"
ANU
Taapero
Taapero

EdellinenSeuraava

Paluu Ennakkoluuloista