vko 50 | Maanantai 9.12.2019.

Vastasyntyneen yövaipatus

Pelottaa usein turhaan, yövaipatus toki eroaa päivävaipatuksesta, mutta on täysin mahdollista. Heitellään vinkkejä!

Re: Vastasyntyneen yövaipatus

ViestiKirjoittaja amp » Su Maalis 25, 2012 13:13

Minulla on 2,5-viikkoisen kanssa yövaippaongelma. Jos laittaa märkäpintaisen vaipan, vauva kitisee heti kun se kastuu. Jos laittaa kuivaliinan (coolmaxia) pissat lirisee vaatteille ja sänkyyn (villahousuista huolimatta) ja taas itketään. Kertavaipat falskaa myös, ja lisäksi kun vauva kakkaa joka syötöllä niin niitä kertavaippoja kuluisi ihan tuhottomasti. Olisi minulla villaisia kuivaliinoja myös, mutta tuon kakkaamistiheyden takia en ole niitä halunnut kokeilla. Vaippoina on harsoja lisäimujen kanssa ja joitain sisätaskuja. Nauhavaippoja on kaapissa myös mutta en oikein osaa niitä näin pienelle laittaa. Isommilla nämä on kyllä olleet hyviä yövaippoja. Enkä halua (eikä ole rahaakaan) mitään uusia vaippoja alkaa ostelemaan.
amp
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja wemble » Su Maalis 25, 2012 19:25

^^Mä käytin irrallista kuivaliinaa(imse vimse) märkäpintasen sisävaipan päällä ja sillon pissat pysy vaipassa. Eli tavallaan ajaa saman asian jos kuivaliinapintaiseen vaippaan olisi ommeltu kerros imevää materiaalia suoraan coolmaxin alle. Tuo voisi auttaa, esim.coolmax ei paljon maksa jos siitä leikkelis paloja kuivaliinaksi ja käyttäisi näitä harsojen ja nauhavaippojen kanssa vaikka? :)
wemble
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja amp » Su Maalis 25, 2012 20:48

^Meillä on juurikin irrallisia kuivaliinoja. :(
amp
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja amp » Ti Maalis 27, 2012 06:51

Nyt ei ole parina yönä falskannut, paitsi tänä aamuna kerran. En tiedä johtuuko siitä että pojan reidet on kasvaneet vai siitä kun vaihdoin kuivaliinan toisin päin (ennen oli sileä puoli peppua vasten, nyt ontelopuoli).
amp
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

Edellinen

Paluu Yövaipatus