vko 49 | Sunnuntai 8.12.2019.

Öiset kakat ja ihottuma

Pelottaa usein turhaan, yövaipatus toki eroaa päivävaipatuksesta, mutta on täysin mahdollista. Heitellään vinkkejä!

Öiset kakat ja ihottuma

ViestiKirjoittaja Zoey » Ma Loka 08, 2012 08:20

Mietin kirjoittaisinko tänne vai terveys-palstalle mutta yövaipatukseen tää mun mielestä selkeästi kuuluu.

Meillä on siis nyt toisen pojista kanssa muodostunut sellainen ongelma, kun jos maha on vähänkin löysällä, tulee kakkaa alkuyöstä. Poika ei silti herää yöllä joten eikai kukaan nyt herätä vauvaa vain vaipanvaihdon takia?

Välillä herää sitten jonkin ajan päästä huutamaan kun peppu on tulipunainen, viimeistään aamulla on yhtä kärsimystä kun kakka on vaipassa muhinut.

Jokaöistä tää ei ole, mutta noi ihottumat mitä tulee, onkin sitten ihan tosi tosi kosketusarkoja, ja niitä itketään helposti ekat vuorokauden-pari, ja hädin tuskin ehtii edellinen parantua ennen kuin tulee seuraava yökakka.

Mitähän tälle voisi tehdä?

Tosiaan se yöaikaan herätys vaippaa vaihtamaan tuntuu älyttömältä koska koko perhe nukkuu ja joutuisin laittamaan oman herätyskellon soimaan vain tarkistaakseni kakkatilanteen, ja tosiaan suurimpana osana öistä kakkaa ei edes ole. Mut olisko jotain kikkoja joilla ihon saisi jaksamaan aamuun, ehkä joku suojavoide tai antibakteerinen vaippa?
vaippoja ompelen minä, 30v äippä, sotkee kaksospojat 9/11 sekä tyttö 8/13 ja pesee isukki.
Zoey
Oppipoika
Oppipoika

Re: Öiset kakat ja ihottuma

ViestiKirjoittaja Kaktus » Ma Loka 08, 2012 11:19

Allergisten lasten äitinä antaisin neuvon, että tarkkaile syömisiä yökakkaa edeltävältä (parilta) päivältä. Jos imetät, niin omia syömisiäsi, muuten vaan lapsen syömisiä.

Kunnon lumiukkorasvauspaksulla perus- tai sinkkivouteella ennen yövaipan laittoa voisi vähentää pyllyn palamista yöaikaan. En oikeen muuta konstia tuohon keksi. Ja sitä rasvaa kannattaa silloin laittaa myös pyllynvakoon ihan sinne peräaukon ympärillekin.
7 lapsen äiti, 1 kuivaksiopettelija, 1 kokonaan vaipoissa.
Kaktus
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Zoey » Ma Loka 08, 2012 12:36

Kiitos Kaktus vastauksesta.

Oon kieltämättä miettinyt, että pippuri tai valkosipuli saattaisi ehkä liittyä tuohon kakkaamiseen. Täytyykin tehdä jatkoseurantaa.

Ja täytyykin katsoa mitä superpaksua voidetta keksisin tohon. Jokin tommonen oli itellä kans mielessä et suojaava voidekerros ihon ja kakan väliin. Jos jollakulla on hyviä kokemuksia esim. jostain tietystä voiteesta niin saa toki vinkata. Sinkkivoide on meillä pahentanut ihottumaa joten sitä en viitsi nyt edes kokeilla.
vaippoja ompelen minä, 30v äippä, sotkee kaksospojat 9/11 sekä tyttö 8/13 ja pesee isukki.
Zoey
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Cecilia36 » Ma Loka 08, 2012 17:40

En tiedä, toimisiko tuohon, mutta meillä on pojalla käytössä Locobase -perusvoide, joka on tosi paksua tahnaa. Pysyy ainakin paljaalla iholla ihan sellaisena valkoisena kerroksena kauan.
Äiti (-78) ja isi (-80), prinsessat 06/06 ja 05/08 sekä pikkuinen prinssi 03/10, pikkupikkuprinsessa syntyi rv 24+6 10/11, lisäksi meiltä löytyy koira
Cecilia36
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja minttum18 » Ma Tammi 07, 2013 21:58

Meillä on myöskin samaista ongelmaa, hommasin Madaran suojavoidetta, joka on tarkoitettu lapsen iholle ulkoilua varten, mutta toimii tässä hommassa mainiosti eikä kuivata samalla tavalla kuin sinkkivoide. Sitten kuulemma jotkut käyttä Dermosilin Extra -voidetta, sitä olen minä käyttänyt joskus ja kyllä loistava rasva. Ihoöljyjäkin voi kokeilla, ne eivät imeydy niin nopsaan joten suojaavat pyllyn ihoa paremmin.
Kestoperhe äiti, isi ja Tämä -08 ja Koomikko -11
minttum18
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

Paluu Yövaipatus