vko 50 | Maanantai 9.12.2019.

Yövaippa minka mieskin suostuisi laittamaan??

Pelottaa usein turhaan, yövaipatus toki eroaa päivävaipatuksesta, mutta on täysin mahdollista. Heitellään vinkkejä!

Re: Yövaippa minka mieskin suostuisi laittamaan??

ViestiKirjoittaja Kirsikka1981 » To Maalis 31, 2011 14:48

^Se voi yllättää, meillä mies oli kestovastainen nelosen aikana 4.5v sitten, nyt vaihtelee vitoselle ongelmitta kestoja, vitonen on täyskestotettu. Aika iso muutos vertaen että nelosen aikana saattoi likainen kestovaippa löytyä ulkoa porraspäästä kun herraa tympi päältä märät sisävaipat :whistle: Tästä asiasta käytiin "pieni" keskustelu, jossa ilmoitin että minäkin teen asioita mistä en välttämättä pidä, mutta teen ne, koska tiedän että se jokin asia on miehelle tärkeää ja teen sen vain siksi että miehelle tulisi hyvä mieli. Tämän jälkeen tuli ahaa-elämys.
Poikatrio 02, 03 ja 12
Tyttötrio 05, 06 ja 10
Kirsikka1981
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Milli-03 » To Maalis 31, 2011 15:19

Viime yönä oli Senttu tasku paksu mikroimu ja puuvillaplafondi ja vielpieni lisä lerpake. Olis varmaan pitäny koko yön,mut vaihoin puol neljän aikaan kun pistin peräpuikon muutenkin 40 asteen kuume. Seuraava vaippa oli popolinin s koon aio lisäimulla. Se oli ihan märkä, mut tyttö olikin juonut melkosesti yöllä.
Eikun jatkuu kokeilu. Mies vaan ei tykkää et joutuu koiran viemää' kun se on ollu yleensä mun homma (mun koira).
Milli-03
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja Milli-03 » La Huhti 02, 2011 20:41

Laitoin haukkumisesta huolimatta muksulle sentun jossa ronjan taittoimu kolmen kerroin ja jonkun itetehty paksu kapee imu varmaa bambua. Kattoo ny riittääkö. Kertakäyttövaippa oli aamul ihan täynnä. Mies oli sitä mielt et pitäs sit yöllä vaihtaakki ja mä sanoin et ei tarvi ku tarpeeks tyllinkii. Sen mielest ihan paskaa......
Aiti-71, Isä-69, Tytär-09, Flattilikka -03 (ja eikun nuortuu)
Milli-03
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja Milli-03 » Ma Huhti 04, 2011 09:39

Kyl on pienestäki valitettava, nyt ei ollu hyvä kun laps ei ollu pissannu yöllä ollenkaan, kauheetahan se nyt on kun ei voi kestoihin pissata ja kertoihin pissaa. Kerran oli kaks yötä pissamatta kertavaippaan ja mies heitti vaipan pois, kun eihän nyt likasta vaippaa nyt enää voinu laittaa. Mä en enää yritä ees selitellä, kun en tiedä mitä pitäs sanoo noihin sen juttuihin, riita vaan synbtys. Taputan vaan takapuolelle tai sanon vai niin tai naurekelen. Mut välil pistää niin vihaks. Olen yrittäny sanoo et enemmänhän kemikaaleja ja myrkkyjä nois kestiksis on ku kertiksis, on kuulema testattu niin hyvin...
Milli-03
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja Hempu » Su Huhti 10, 2011 14:49

Meillä auttoi ihan aika ja tämä foorumi (mies oli käyny lukemassa töissä kun en nähnyt). En painostanu miestä käyttämään yöllä kestovaippoja, puhuin vaan nätisti niiden paremmuudesta välillä. Kunnioitin miehen toivomusta, että saa laittaa ite kertakäyttösen vaipan yöllä, jos myös itse ne käy kaupasta hakemassa ja vie ihan itse roskikseen.

Nyt kun meillä on kivoja uusia napakoita ja ohuita villahousuja (ruskovillaa ja hh wooleja jotka ei ole tönkköjä tai paksuja) ja helposti puettavia sisävaippoja jotka ei ole falskannee, mies pukee ne ihan oma-alotteisesti, ensimmäisellä kerralla pyysi, että laitan valmiiksi ne mitkä laitetaan yöksi ja nyt laitan sille helppoja vaippoja ja laitan ite viritykset. Erillisiä kuoria mies ei suostu käyttämään, pitää pystyä pukemaan samalla tavalla kun kertakäyttöinenkin. Joskus on sitten lanoliinitetun villapeiton päällä nukutettu ilman villahousuja jos on edellämainitut esim lanoliinissa tai jos miehelle tulee "kuumat villikset" kausi :P
Äiti ja pienen pienet kestokolmoset
Hempu
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja Milli-03 » Su Huhti 10, 2011 18:18

Joo niinhän minä olen yrittäny tehä. Mut niitten paremmuudesta ei voi kuulema keskustella. Kaikki on AIO vaippoja paitsi päiväunivaipat ja villiksethän ne vasta kamalat on. Olen välillä laitellu esille et laittais mut ei vaan ole laittanu.
Milli-03
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja Hempu » Su Huhti 10, 2011 19:44

Meilläkään ei tavalliset villahousut miehelle oo kelvannu. Mutta nuo kelpaa kun eivät tunnu tai näytä villahousuilta :D Mutta näin siis meillä, en väitä että toimisi teilläkin :P
Äiti ja pienen pienet kestokolmoset
Hempu
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja Tuutinen » La Touko 07, 2011 22:20

Aika jännää, että joillakin lapsen isä sanelee mitä vaippaa vauvalle saa laittaa :cry: Me äidit nyt kumminkin ollaan näistä kestoasioista enempi perillä kuin nuo ukot, vai kuinka?

Meilläkin aikoinaan ukko vähän ihmetteli, et mitäs ihmettä nämä ja nämä vaipat ja imut on, ja onko nämä nyt mistään kotoisin, mutta oppi se lopulta mukisematta laittamaan vaippaa kuin vaippaa päälle. Tosin välillä vieläkin huutelee, että olikos se nyt se Popolini, Nalle vai Ronja, mikä emännän mielestä tälle yölle sopii :lol: . Ja jostain syystä mies on käsittänyt väärin mikä on pul... Sen mielestä pul on jonkinmoinen imu :whistle:

Tsemppiä kestoiluun, vastahankaisista siipoista huolimatta :hug:
Tuutinen
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Tuutinen » La Touko 07, 2011 22:23

Hei ja vielä idea noihin kertseihin.. Vähän tyly tosin.

Nakkaa kertsit roskiin aina kun niitä kotiin ilmaantuu, eiköhän se isäntä lopulta lakkaa niitä kotiin kantamasta :twisted:
Tuutinen
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Milli-03 » Ma Touko 09, 2011 16:27

Oltiin viikonloppu mun vanhempien luona. Olis luullu et siel olis saanu rauhas kestoilla, mut ei ei saanut laittaa kestoja yöks. Mä vähän sanoin et kyl mä nyt loukkaannun kun tein niin kovasti töitä et etin noit hyvii yövaippoja. Minkäs sille voi et sen mielestä ne on niin kauheet kun olla ja voi. Onneks päivisin kestoillaan. Mä lähen kaheks viikoks mökille ja meinaan kestoilla koko ajan. Sen mä oon antanu periks et pitkil reissuil ja miehen sukulaisis kertistellään. Meijän äiskä on sanonu et senkus käytäät ja peset kun tarvii, vaik likavesikerääjä tuleekin aika äkkiä täyteen. Mut nyt kesäl ne menee ulos.
Milli-03
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja vaippavelmu » Ti Touko 10, 2011 09:15

Minusta tuntuu, että kyse ei ole tässä yövaipassa vaan asenteessa. Vaikka kuin hyvän keston laitat niin aina tulee sanottavaa. Luulen, että miehesi on niitä ikiä, että on nähnyt wanhat kestot ja kuunnellut äippien riemua kun kertikset tulivat markkinoille. jtn asennekasvatusta peliin!(vai johtuuko jostain muusta kuin vaipoista tai asenteesta)... Tsemppiä!
vaippavelmu
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Milli-03 » To Elo 11, 2011 17:46

Joo tää mies ei kierrätä oiein mitään, bioskakaan ei toimi ollenkaan vaik laittaa nenän eteen. Viis viikkoo olin mökil pakosal putkiremppaa ja ostin muutamia käytettynä R&R tuplavaippoja, mut joistain oli jo kumpparit niin kulunu et ei jaksanu vetää ihan reiteen asti tai sit jouduin niin paljon laittaa imuja et kumppari ei pystyny vetää kiinni reiteen ja sit falskas yöllä ja viapat oli välil tosi märkiä ja hajukin oli tosi pistävä. Siitähän se taas sai nalkuttamisen aihetta eikös me sovittu ettei noita käytetty!!
Mies se roskat aika usein viekii kun ei se hänelle ole ongelma ostaa ja viedä roskiin.
Milli-03
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja ElliD » Pe Elo 12, 2011 20:17

Mun mies ihastui pikkuvauvavaiheessa muumeihin. :lol:
Täytteeksi muksut tiima ja kuoreksi pul-kuori tai villikset. Meillä oli muumi-kuoriakin mutta esim hili- niikki- ja tirsis-kuoret oli huomattavasti parempia. Ja villiksinä lähinnä ruskovilla 60cm/tsi-hahtuvat pitkälahkeisina. Vähän myöhemmin villahousut vaihtui hh wooleihin.
ElliD
Peppukiitäjä
Peppukiitäjä

ViestiKirjoittaja Nyysnääs » To Joulu 08, 2011 23:03

Tuohon, että miten mies sanelee, mikä vaippa lapselle laitetaan yöksi haluan kommentoida. Meillä on ainakin aika "perinteinen" työnjako ja ihan käytännön syistä mä hoidan aika pitkälle nuo vaippa- ja pyykkiasiat ja mies autonhuollot ja traktorihommat. Ei ne vaan multa onnistuis. Ajattelen sit myös niin, että jos miestä ei pätkän vertaa kiinnosta nuo vaippahommat, niin ei tarviikaan, eihän muakaan kiinnosta autojutut. Ihan sama, jos mä menisin miehelle "neuvomaan", mikä öljynsuodatin tai mitkä renkaat pitää autoon laittaa. Jos mun pitää autolle jotain tehdä, niin aika tarkat ohjeet haluan mieheltä siihen ja mieluiten saa mies tehdä ihan itse kun paremmin osaa. Nää on näitä "geeneihin koodattuja" juttuja mun mielestä. Tosin yllätyin iloisesti kun mies kehaisi meidän vauvelin itti bitti- vaippaa nätiksi :D .
Minä kuppeileva ja kestoileva "ätti äitinen" koulutyttö 6/06 ja kuivaksioppinut kestotyttö 6/11 sekä isukki.
Nyysnääs
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja HanSki » Ma Tammi 23, 2012 22:47

Meillä mies laittaa minkä tahansa vaipan kunhan se on valmiina. Omassa pinossaan on yövaipat ja vielä jopa lappu että VILLAHOUSUT päälle :lol: Nyt kun on tajunnut systeemin niin ei ongelmia ( eli mun ei tarvii käydä tarkistamassa onko oikeet systeemit päällä )
Äiti -83 ja Isä -79, Kestopeput poika 06/09 ja tyttö 08/11 + kolme bulldoggia
HanSki
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Yövaipatus