vko 03 | Lauantai 18.1.2020.

2,5 vuotiaan paljon pissaavan edullinen yövaippa..

Pelottaa usein turhaan, yövaipatus toki eroaa päivävaipatuksesta, mutta on täysin mahdollista. Heitellään vinkkejä!

2,5 vuotiaan paljon pissaavan edullinen yövaippa..

ViestiKirjoittaja tuuliab » Pe Marras 27, 2009 21:46

yritin , mutta en löytänyt ketjua vähän isompien vaipattamiseen yöllä..

minulla on nyt mennyt hermot kun kertikset ei pidä yöllä, joka yö sänky (ja yleensä vielä vanhempien) on märkä :headbang:

päivisin toimii 4 tunnin vaihtovälillä fuzzit parilla imulla ja harsolla, mutta se maidon juonti alkaa illalla ja kamala huuto jos yrittää vähentää...

joten hakusessa on HAlpa tai ainakin edullinen ratkaisu yövaipaksi. nyt päätin taas testata ja puin pojalle jalkapllon kokoisen fuzzin ja villikset mutta eipä ihan noin isoa vaippaa ole kiva yöksi laittaa ( flanelli taitos 5 kerrosta, hampputaitos 4 kerrosta, napaketun froteetaitos 4 kerrosta, frotee ja flanelli-hamppu imut eteen taitettuna , kumpaakin tule siis 4 kerrosta ja leveämpi bambu taitos joka taisi tulla 12 kertaan eteen...villikset ei ihan enää mahtunut kunnolla, mutta kun joskus testailin pienemmillä imuilla, tuli kaikki ulos...

onko kokemuksia bamboozlesta, niitä sais muutamalla eurolla, entäs bedbugs tai minkee hugglnes? tai mikä muu voisi toimia, kohtuu ohut paketti,ja kun ei viitsisi ostaa yli parinkympin vaippoja, jos ei sit toimikkaan...nestettä tulee yön aikana varmaan noin 400 -500 ml noin mutulla (kun kertistä pitää aamulla kädessä).

hyviä neuvoja kaivatan....kiitos :hail:
tuuliab
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

Re: 2,5 vuotiaan paljon pissaavan edullinen yövaippa..

ViestiKirjoittaja kaisah78 » Pe Marras 27, 2009 23:08

Ei kai tuo Fuzzi tule niin täyteen, että sitten lirisee lahkeensuusta ? Saatko sä kaikki nuo imut ihan hyvin sinne mahtumaan ja silti istuu reisistä hyvin ? Onko nuo imut ihan lits läts märkiä tuolla vaipan sisällä ? Mitkä villikset sinulla on ? Ja imut on varmaan kunnon imuun pestyjä ?

Huh, paljon kysymyksiä... Ja sitten yksi ehdotus: Itse korvaisin tuon Fuzzin sisätäytöllä, mutta miksei fuzziinkin... Päällimmäiseksi hyvä harso (esim. ruskovilla meillä imee n. 2dl kotitieteellisessä testissä :lol: ) Korvaisin nuo froteet jollain ohuemmalla, hamppu on mun suosikki. Esim. hamppufleeceä laittaisin varmaan 6 krs koko vaipan alueelle, tarvittaessa lisää eteen ja alimmaksi villaimun. Hamppumusliinihan on sitten paaljon tuota hamppufleeceä ohkaisempaa, mutta ei ihan niin paljon kyllä imekään, mielestäni. Ja päällimmäiseksi villikset.
Mutta en ole ihan varma taipuiko mun aivot ymmärtämään, mikä järjestys noissa sinun imuissa oli :oops:

Tots bots bamboozle meillä oli pojalla pienenä, mutta ei sen imu kyllä yöksi riittänyt. Muista ei kokemusta.
Nyt vaipassa on 16-18 krs bambua/hamppua etupainotteisesti ja 8krs harsoa + villaimu. Yleensä edestä puoliväliin asti lits läts, mutta hyvin pitää paketti, kun päällä villikset.
Minä -78, lähes täyskestopeppu 1/09 ja ihana isä.
kaisah78
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja tuuliab » La Marras 28, 2009 12:43

eipä tuo toiminut, 4.30 itkevä poika tuli "sattuu". vaippa litimärkä pulia myöten edestä taakse ja pylly punainen..
ei mulla mitää ihmeellistä järjestystä ollut, kun aina sitä pissaa tulee niin paljon että imut on joka kohasta litsläts ja kertikset kanssa taakse asti.

villikset piti kyllä hyvin, mutta jos pojalla on paha olo, se on pahempi juttu ku märkä sänkyy. tarttee laittaa joku fleeceliner toho välii kai, tai mikä ois hyvä kuivaliina?

onko kukaan koittanut noita huggleja. minkeeltä sais 7,5 puntaan .

nyt en oikein tiedä mitä tekisin. :headbang: :headbang: :?:
tuuliab
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja kaisah78 » La Marras 28, 2009 12:59

^eli siis imua on liian vähän. Jos on ihan lits läts, niin tuskinpa auttaa kuivaliina, kun ei se kuivana pysy, jos imut on ihan litimärät. Eli imuja tarttis lisätä ja mahdollisimman tehokkaita ja ohuita. Hamppua ja bambua suosittelen edelleen + villaimua. Ja jos harson tilallekin osittain vaihtais muuta imua.
Tietysti taskuun nähden sisätaskuvaippa antais etua siinä, että siinä usein itsessään imua. Toisaalta kosteus ei aina sitten leviä yhtä hyvin.
Ehkäpä jollain muulla on kokemusta noista sun mainitsemista vaipoista ? :)

Tuolta yövaipastus osiosta löytyy paljon erilaisia kuvauksia ihmisten vaipoista ja imuviritelmistä.
Minä -78, lähes täyskestopeppu 1/09 ja ihana isä.
kaisah78
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja päpä07 » La Marras 28, 2009 20:47

Meillä toiminut parhaiten bambuisen sisävaipan kanssa harsopötkö juuri tuon ikäisellä ja hyvät villikset. Koita saada juomaan isommat maitomäärät ym. aikasemmin illalla ja sen jälkeen 2-3 krt potalla niin eiköhän helpota. Mulla kans samanikäinen poika ja jos se ei kävis 2-3 krt potalla nukkumaan menon yhteydessä - ei mikään vaippa selvittäis sitä pissamäärää. Tuon ikäisellä pissaa tulee kerrallaan jo niin paljon ja isompia määriä. Yövaipankin laitan vasta joskus yöllä kun ei anna sitä hereillä laittaa, mutta unissaan se menee eli alkuyön nukkuu ilman vaippaa kokonaan. Sänkyä olen vuorannu Ruskovillan tehtaasta ostamalla isolla sekunda villateddypalalla nappaa kätevästi ylivuotavat vaipat jos sattuu että on nukahtanut ilman pottarallia.
päpä07
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja Hilmapulla » La Marras 28, 2009 21:05

meillä on käytössä sisätäyttövaippa jossa 2 flanelliliinaa, samaa kokoa/isompia kuin harso. Päällä pul-kuoret ja joskus koko höskän+yöpuvun päällä vielä villikset.
lapset 07/97, 09/99, 09/02 osakestoilua ja 09/04 ja 08/07 täyskestotettu, vaipoissa 11/09 ja 01/12 -kestoissa tietenkin
Hilmapulla
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

Paluu Yövaipatus